Citat:
Nu ljuger du eller så har det gått en propp. Blandar du ihop mig med någon annan? Inte med ett ord har jag nämnt Caroline Stenwall och ingenstans skriver jag att jag vill få detta till en olycka, Vad i helvete håller du på med? Du vill få detta till en olycka du vänder dig mot andra spekulationer och klappar högt när Carolin Stenwall tas upp, äntligen kommer vi någon vart i debatten jublar du högljutt. Jag känner väl till CS-fallet. Finnsinga likheter meddet lilla vi vet om detta just påbörjade fall.
Citat:
Ja. Precis. Förstår du att man blir lite frågvis när personer "anser" att det är ett lustmord, att det finns ett sexmotiv, att det är en olycka, att det fanns en tredje person ombord, att det är planerat, att det var ett oavsiktligt dödande (du skulle väl haka upp dig om jag skulle skriva "mord" här va?), osv?Händelseloppet är inte känt för oss vi vet mycket lite. KW är död, styckad och hennes DNA finns i u-båten. PM är sista person som sett henne han säger sig släppt av henne i hamn ändrar senare historien och säger att han istället begravt henne hel. Polis går också ut i media och säger dom ser ett motiv, vad motivet är håller dom för sig själva.
Citat:
Nyss fanns ju inte "dråp" i den danska straffskalan, men du får tydligen använda termer prosaiskt, men när jag gör det är det fel? Det ligger rätt mycket i linje vad jag kan tänka mig också, förutom att jag föredrar att veta framför tro och tänker inte anta saker bara för att. Så, varför dessa jävla attacker på mig, jag som totalvägrar att anta trossatser (och kalla dem för "teorier") eller antaganden utan stöd? Varför, varför ifrågasätter du inte alla som babblar om att "jag är säker på X"? Jag tror som jag tidigare sa, att du inte läst och förstått diskussionen, utan du tror att den handlar om något helt annat, du tror att min position är något helt annat och du har förstått precis allting uppochner. När du kommer på vad vi faktiskt pratar om så kanske du kan komma med en ursäkt?
Lägg av! Ska jag svara på fånerier som om att PM hade planerat att kasta en skiftnyckel? Var i helvete får du sådana precisa förlopp ifrån? Men ok, jag svarar: det är möjligt i betydelsen "går inte att utesluta" men är förstås jävligt osannolikt och om du tror på specifika scenarier så bör du belägga dem. Ju knäppare scenario, desto mes belägg behöver du. Sluta koka ihop knäppa scenarier. Du tror ju själv inte ens på dessa utan har som nu nyss berättade om mycket mer rimliga idéer (inkluderande "dråp" som man absolut inte fick säga nyss och jag hade ingen koll alls, som använde det ordet...).