2017-08-29, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Du vill få detta till en olycka du vänder dig mot andra spekulationer och klappar högt när Carolin Stenwall tas upp, äntligen kommer vi någon vart i debatten jublar du högljutt. Jag känner väl till CS-fallet. Finnsinga likheter meddet lilla vi vet om detta just påbörjade fall.
Nu ljuger du eller så har det gått en propp. Blandar du ihop mig med någon annan? Inte med ett ord har jag nämnt Caroline Stenwall och ingenstans skriver jag att jag vill få detta till en olycka, Vad i helvete håller du på med?
Citat:
Händelseloppet är inte känt för oss vi vet mycket lite. KW är död, styckad och hennes DNA finns i u-båten. PM är sista person som sett henne han säger sig släppt av henne i hamn ändrar senare historien och säger att han istället begravt henne hel. Polis går också ut i media och säger dom ser ett motiv, vad motivet är håller dom för sig själva.
Ja. Precis. Förstår du att man blir lite frågvis när personer "anser" att det är ett lustmord, att det finns ett sexmotiv, att det är en olycka, att det fanns en tredje person ombord, att det är planerat, att det var ett oavsiktligt dödande (du skulle väl haka upp dig om jag skulle skriva "mord" här va?), osv?
Citat:
Jag tror på dråp och griftefrid inget annat och det baserar jag på det jag just skrev att vi känner till om händelseloppet.
Nyss fanns ju inte "dråp" i den danska straffskalan, men du får tydligen använda termer prosaiskt, men när jag gör det är det fel? Det ligger rätt mycket i linje vad jag kan tänka mig också, förutom att jag föredrar att veta framför tro och tänker inte anta saker bara för att. Så, varför dessa jävla attacker på mig, jag som totalvägrar att anta trossatser (och kalla dem för "teorier") eller antaganden utan stöd?

Varför, varför ifrågasätter du inte alla som babblar om att "jag är säker på X"? Jag tror som jag tidigare sa, att du inte läst och förstått diskussionen, utan du tror att den handlar om något helt annat, du tror att min position är något helt annat och du har förstått precis allting uppochner. När du kommer på vad vi faktiskt pratar om så kanske du kan komma med en ursäkt?
Citat:
Du vet vad du skall svara på, du slingrar dig bara för att
Lägg av! Ska jag svara på fånerier som om att PM hade planerat att kasta en skiftnyckel? Var i helvete får du sådana precisa förlopp ifrån? Men ok, jag svarar: det är möjligt i betydelsen "går inte att utesluta" men är förstås jävligt osannolikt och om du tror på specifika scenarier så bör du belägga dem. Ju knäppare scenario, desto mes belägg behöver du. Sluta koka ihop knäppa scenarier. Du tror ju själv inte ens på dessa utan har som nu nyss berättade om mycket mer rimliga idéer (inkluderande "dråp" som man absolut inte fick säga nyss och jag hade ingen koll alls, som använde det ordet...).
Citera
2017-08-29, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Motiv lär nog dröja, inte ens säkert att VI "nyfikna" får veta fullständig sanning, PM kommer med all sannolikhet bli dömd för mord mot sitt nekande. I detta mordfall minst 18 års fängelse.
PM kommer bli intagen med specialövervakning för sin egen säkerhet, lär nog dröja innan PM kan befinna sig i en verkstad och känna sig fri igen.
Självklart, och motivet är inte ens relevant. Som sagt, stollerier eller självklarheter. Vi skulle alla vilja veta, det ligger i sakens natur, men vad som faktiskt hänt är mer givande och relevant när det kommer fram.
Citera
2017-08-29, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Nja, jag var inne på att en satanistisk sex ritual med kannibalistiska inslag förekommit ombord på ubåten. Och den var planerad. Alla deltagare var vissligen kanske inte informerade i förväg eller helt frivilliga. Det vilar något mörkt över hela saken. Hela grejen är för skruvad för att det bara ska handla om en olycka eller en ordinär illgärning i hastigt mod.
Ok, då vet jag att du trollar, för det där tror ju inte en människa på. Sluta trolla.
Citera
2017-08-29, 21:49
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Som sagt så läs mina tidigare inlägg i saken så slipper jag upprepa mej som en annan papegoja.. personen kan mycket väl blivit avsläppt någonstans innan ubåten sänktes.. obs. Den sänktes avsiktligen. Och madsen vill skydda denne person av någon hittills okänd orsak.

Polisen kan mycket väl ha fel eller av spaningstekniska skäl inte gå ut med sanningen. Dom har ju dolt ganska mycket hittills redan..
Idioti.
Citera
2017-08-29, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reparador
Han har ett kraftigt märke på vänstra kinden och ett sår på näsborren så jag gissar på att han nöp henne i baken, hon vänder sig då om och drar iväg en rejäl lavett med öppen handflata rakt på hans kind så hårt att det blixtrar till i huvudet på honom. Hennes tumnagel har gått in i hans näsborre. Han vet inte vad han gör, han slår bara ihjäl eller stryper henne.
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Hans vänsterhand, är han inte svullen på den?
.

Han har så jävla fula händer så det är svårt att avgöra om de är i originalskick. Är det någon som vet om KW hade tränat någon typ av självförsvar?
Senast redigerad av Reparador 2017-08-29 kl. 21:54.
Citera
2017-08-29, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Jag råkade bara hamna på en sida om "senaste trenden bland de rika i USA" - dricka blod. Och vilken märklig tillfällighet - där dyker Kim Walls namn upp. Hon har tydligen gjort ett reportage om vampyrism.

”No one knows what causes haematomania, the craving to drink blood. Those who experience it describe it as an intense thirst-like sensation, an addiction with withdrawal-like symptoms. Animal blood or rare steaks may act as substitutes, but for most vampires nothing beats fresh blood.” – Kim Wall

Kolla på bilderna, läs artikeln och jämför med mordet. Inte vet jag hur det hänger ihop men kom ihåg att enligt en tidigare artikel gillade Madsen sexpartys där folk var utklädda till sjöjungfrur och vampyrer. Märklig tillfällighet. "Hata slumpen".

http://newsvoice.se/2017/08/28/superrika-blod-konst/
Nota bene, newsvoice är en riktig stollsida driven av en viss Sassersson som är skogstokig. Den tar bara upp dylika påhittade nyheter och vänder sig mot all form av förnuft. Alternativmedicin och kvacksalveri är dess huvudinriktning, mer eller mindre. Du ska inte tro ett ord.
Citera
2017-08-29, 21:55
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Idioti.
Nejdå.
Citera
2017-08-29, 21:58
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Nota bene, newsvoice är en riktig stollsida driven av en viss Sassersson som är skogstokig. Den tar bara upp dylika påhittade nyheter och vänder sig mot all form av förnuft. Alternativmedicin och kvacksalveri är dess huvudinriktning, mer eller mindre. Du ska inte tro ett ord.

Aha, det visste jag inte. Men konstutställningen i Stockholm där man bl a skulle skära i och äta en kvinna (tårta) och mycket annat (se konstnärens bild av avhuggna lemmar) existerade ju. Tror inte det här är påhittat.
Citera
2017-08-29, 21:58
Medlem
jori9900s avatar
Citat:

Men din stolle. Det är ju Kim walls egen artikel han syftar på.
Citera
2017-08-29, 21:59
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Egentligen inte. Ganska logiskt för Madsen: Hon retade honom (sa nej till närmande ex.vis), något tumult uppstod. Han ströp henne. Resten vet vi. Vissa män blir förbannade när de får ett nej. Det handlar om kontroll och makt. Madsen är en kontrollmänniska av guds nåde. Men han kunde varken kontrollera intervjun eller Kim. Han har dessutom ett hett temperament och är kompromisslös. Ingen bra kombination.

Han tänker inte som vi. Ingen har påstått att han är som en "normal" människa. Det har vi ju begripit vid det här laget. Han har bara gått längre än vad folk trodde han kunde göra.

Sen finns det en liten risk att han tidigare har gjort något liknande. Och de fallen kommer polisen kika närmare på när det här ärendet lugnat ner sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja att motivet är en gåta är ju otvetydigt, iaf än så länge. För evigt?
Håller med om att inget talar för ett planerat dåd. Håller inte med om att PM inte skulle kunna bli farlig vid/i samband med sexuella situationer, om han blir sexuellt nobbad etc. Att han lever i 'öppet' förhållande och besöker sexklubbar/föreningar kan väl tyda på ett stort intresse som bottnar i ett stort sexuellt behov. Ett behov som han kanske ibland har svårt att hantera?
Menar att han som kändis/geni/alfaman/amiral mm nog kan ha utvecklat en 'vana' att få sina sexuella önskemål uppfyllda.
Ser i nuläget 'sexmotivet' som den troligaste varianten. Som tråden i övrigt verkar göra.
Är inte ute efter att vara snaskig men jag tror nog att ett o annat sexuellt tidigare/under årens lopp har utspelat sig på ubåtens britsar, scener i vilka kaptenen själv spelat huvudrollen. Och att han tänkt sig något ditåt med KW som i stället slutade med motstånd och död.

Jag anser fortfarande att en person i hans ålder inte kan gå från 0 till 100 på första försöket. Det kan knappast vara första gången han blivit nekad vid ett närmande, och det skulle finnas ett gäng kvinnor (och män och transor...?) som skulle hört av sig till pressen och berättat, om han visat tecken på våldsamhet vid ett nekande tidigare. Det är helt otänkbart att pressen i Danmark skulle låta bli att publicera såna stories, och att ingen som det hänt tidigare skulle vilja berätta i pressen.

PM var inte utstött och sexlös. Hur udda han än är, så är det en orimlig reaktion på att bli nekad.
Citera
2017-08-29, 21:59
Bannlyst
Citat:
Nu ljuger du eller så har det gått en propp. Blandar du ihop mig med någon annan? Inte med ett ord har jag nämnt Caroline Stenwall och ingenstans skriver jag att jag vill få detta till en olycka, Vad i helvete håller du på med?
Ja. Precis. Förstår du att man blir lite frågvis när personer "anser" att det är ett lustmord, att det finns ett sexmotiv, att det är en olycka, att det fanns en tredje person ombord, att det är planerat, att det var ett oavsiktligt dödande (du skulle väl haka upp dig om jag skulle skriva "mord" här va?), osv?
Nyss fanns ju inte "dråp" i den danska straffskalan, men du får tydligen använda termer prosaiskt, men när jag gör det är det fel? Det ligger rätt mycket i linje vad jag kan tänka mig också, förutom att jag föredrar att veta framför tro och tänker inte anta saker bara för att. Så, varför dessa jävla attacker på mig, jag som totalvägrar att anta trossatser (och kalla dem för "teorier") eller antaganden utan stöd?

Varför, varför ifrågasätter du inte alla som babblar om att "jag är säker på X"? Jag tror som jag tidigare sa, att du inte läst och förstått diskussionen, utan du tror att den handlar om något helt annat, du tror att min position är något helt annat och du har förstått precis allting uppochner. När du kommer på vad vi faktiskt pratar om så kanske du kan komma med en ursäkt?
Lägg av! Ska jag svara på fånerier som om att PM hade planerat att kasta en skiftnyckel? Var i helvete får du sådana precisa förlopp ifrån? Men ok, jag svarar: det är möjligt i betydelsen "går inte att utesluta" men är förstås jävligt osannolikt och om du tror på specifika scenarier så bör du belägga dem. Ju knäppare scenario, desto mes belägg behöver du. Sluta koka ihop knäppa scenarier. Du tror ju själv inte ens på dessa utan har som nu nyss berättade om mycket mer rimliga idéer (inkluderande "dråp" som man absolut inte fick säga nyss och jag hade ingen koll alls, som använde det ordet...).

Dråp är vad jag konstant hävdat är den enda juridiska term för uppsåtsbrott i Danmark. Norge likadant, Sverige har två rubriceringar och Finland tre.

Jag ifråägasätter just dig för att du ifrågasätter alla och säger att du inte gör bedömningar utan vill ha fakta innan du uttalar dig. Nu uttalade du dig tack vare lite provokation som fick igång dig men likväl uttalade du dig såhär: Det ligger rätt mycket i linje vad jag kan tänka mig också"

Vi kan alla anta innan dom fallit och btw har du lust att förklara varför du tror som jag, dråp och griftefrid. Jag själv hänvisade till vad som än så länge är känt i fallet som uttryck för min tro. Vad baserar du ditt "antar" på?
Citera
2017-08-29, 22:01
Medlem
Citat:
Men din stolle. Det är ju Kim walls egen artikel han syftar på.
Nej. Läs igen. Inte bara talar vi om artikeln på Newsvoice, den är skriven av knasbollen Sassersson själv. Wall var, till skillnad från Sassersson, nog en riktig journalist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in