2017-08-29, 21:07
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Jag råkade bara hamna på en sida om "senaste trenden bland de rika i USA" - dricka blod. Och vilken märklig tillfällighet - där dyker Kim Walls namn upp. Hon har tydligen gjort ett reportage om vampyrism.

”No one knows what causes haematomania, the craving to drink blood. Those who experience it describe it as an intense thirst-like sensation, an addiction with withdrawal-like symptoms. Animal blood or rare steaks may act as substitutes, but for most vampires nothing beats fresh blood.” – Kim Wall

Kolla på bilderna, läs artikeln och jämför med mordet. Inte vet jag hur det hänger ihop men kom ihåg att enligt en tidigare artikel gillade Madsen sexpartys där folk var utklädda till sjöjungfrur och vampyrer. Märklig tillfällighet. "Hata slumpen".

http://newsvoice.se/2017/08/28/superrika-blod-konst/

Min kannibalteori vädrar morgonluft.. yes!
Citera
2017-08-29, 21:17
Medlem
Citat:
Jag råkade bara hamna på en sida om "senaste trenden bland de rika i USA" - dricka blod. Och vilken märklig tillfällighet - där dyker Kim Walls namn upp. Hon har tydligen gjort ett reportage om vampyrism.

”No one knows what causes haematomania, the craving to drink blood. Those who experience it describe it as an intense thirst-like sensation, an addiction with withdrawal-like symptoms. Animal blood or rare steaks may act as substitutes, but for most vampires nothing beats fresh blood.” – Kim Wall

Kolla på bilderna, läs artikeln och jämför med mordet. Inte vet jag hur det hänger ihop men kom ihåg att enligt en tidigare artikel gillade Madsen sexpartys där folk var utklädda till sjöjungfrur och vampyrer. Märklig tillfällighet. "Hata slumpen".

Jag tycker att det här är intressant. *Illuminati-connected* Man kan dö ung om man är något på spåren, som vi sett många gånger. Bloddrickarna har ju sin egen mytologi som går x antal tusen år tillbaka. Och eventuellt misstolkas av dagens maktmänniskor -- if I can buy the most expensive offering it must be worth it etc.
Citera
2017-08-29, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Min kannibalteori vädrar morgonluft.. yes!
Du: "Jag har en teori, att PM är kannibal"
Normal människa: "Jaså, intressant! Berätta"
Du: "PM är kannibal"
Normal människa: "Jo, du sa det, men berätta om din teori"
Du: "Teorin är att PM är kannibal"
Normal människa: "Jo, men... Eh..."
Du: "Titta! Det finns folk som dricker blod och en obskyr sjukdom, stöd för min teori"
Normal människa: "..."

Först har du en "teori", SEN upptäcker du att det inte är rakt ut omöjligt, och då vädrar din teori morgonluft...?

Jag har också en "teori", fast med mycket mer rigor: du är en knäppgök.

Edit: Det har kommit till min kännedom att knäppgökar existerar. Se där, min "teori" får styrka, stöd, bevis, etc, från detta konstaterande allena!
Citera
2017-08-29, 21:20
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Vad gäller Carolin Stenvall mordet som utfördes av Toni Alldén är det inte applicerbart här. Dessa två sammanstrålade av en tillfällighet på 58-ans rastplats. Kände inte alls varann och detta mord fick stor uppmärksamhet just för TA som var en normal 3-barnsfar med (lite) alkoholproblem. Toni valde istället för att stycka att försöka bränna offret. Det slog slint helt enkelt, kan beskrivas som ett vansinnesdåd som det så vackert heter, ett mord med dödlig utgång utan rationellt motiv och slumpartat offer, fel plats fel tillfälle.

Finns många fall av dessa vansinnesdåd och just dessa dåd kan vara svåra att lösa då det ingen koppling går att finna offer och förövare emellan. Här i detta fall har man en tydlig kontakt KW och PM enmellan innan avfärd, man har också massor med vittnen som vinkat av raket-madsen och journalisten på väg ut i deras färd + enligt polis ett motiv.

Här finns en motivbild, polis väljer att inte gå ut med bilden men det polis ger oss i alla fall är att dom ser en motivbild. Därmed landar denna "olycka" inte under vansinnesdåd.

Just det här med motivet kan jag inte få ur tankarna, gjorde det här inlägget 25/8: (ngt. redigerat)

Polisen säger sig ha funnit ett motiv (anledning, skäl) till mordet, men vad skulle det kunna vara?

För när PM säger sig vara oskyldig (skyller på en olycka) faller möjligheten att han kan ha angett ett motiv till att ha dödat henne. Man har helt enkelt inget motiv för en olycka..
Men vad som egentligen hände i vet polisen inte, och därmed är motiv uppkomma där och då i ubåten inget polisen kan veta något om.
Motivet bör alltså ha koppling till något som inträffat före båtfärden, som framkommit under utredningen.
Senast redigerad av perVers2.1 2017-08-29 kl. 21:23.
Citera
2017-08-29, 21:21
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reparador
Han har ett kraftigt märke på vänstra kinden och ett sår på näsborren så jag gissar på att han nöp henne i baken, hon vänder sig då om och drar iväg en rejäl lavett med öppen handflata rakt på hans kind så hårt att det blixtrar till i huvudet på honom. Hennes tumnagel har gått in i hans näsborre. Han vet inte vad han gör, han slår bara ihjäl eller stryper henne.

Hans vänsterhand, är han inte svullen på den?
Citera
2017-08-29, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Just det här med motivet kan jag inte få ur tankarna, gjorde det här inlägget 25/8: (ngt. redigerat)

Polisen säger sig ha funnit ett motiv (anledning, skäl) till mordet, men vad skulle det kunna vara?

För när PM säger sig vara oskyldig (skyller på en olycka) faller möjligheten att han kan ha angett ett motiv till att ha dödat henne.
Men vad som egentligen hände i vet polisen inte, och därmed är motiv uppkomma där och då i ubåten inget polisen kan veta något om.
Motivet bör alltså ha koppling till något som inträffat före båtfärden, som framkommit under utredningen.
Vet inte om man kan utesluta att PM uppgett motiv. Han kan ju ha gjort det oavsiktligt eller mellan raderna, eller rakt ut men själv mena att han agerat lagligt.

Jag är också mäkta nyfiken på motivet så klart, det är vi alla, men först och främst vill vi ju veta vad som hänt. Som GW brukar säga, motiv är antingen självklara eller är så stolliga att bara GM begriper.

Man kan ju möjligtvis då tänka, att om polisen tror sig ha motiv så är det något relativt normalt. Pengar, sex, svartsjuka, det vanliga. Inte några jävla kannibalidéer som vissa mähän postulerar. Men höjd då förstås, att PM inte är riktigt som vi andra.
Citera
2017-08-29, 21:27
Medlem
Citat:

Veldig interessant, pressen burde bli tipset om denne artikkelen
Citera
2017-08-29, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Du tror fortfarande att vi diskuterar juridik va?

Kolla bakåt så ser du att 1) jag har inte "valt någon rubricering" (det är i alla händelser inte jag som gör), 2) diskuterat motiv (ingen har väl gjort det i denna diskussion) eller 3) är beroende på något vis av dessa tu.

"Planera att slänga skiftnyckel" är precis sådana där specifika "slutsatser" jag vänder mig mot. Dylika teknikaliteter, vad som hänt och folks olika uppfattning om vad sannolikt har hänt, har inget med juridik alls att göra, förutom att han liksom gjort saker man inte får (och inte ens det är vi överens om, då det finns tomtar som vill få in en tredje person eller på annat sätt kämpar för någon konspirationsidé)...

Vad ska jag svara på dina fråga egentligen? Vad vill du, ja vad tror du att jag ska svara egentligen? Är tomten grön eller är böcker gula?

Edit: Vad tror du själv har hänt? Detta är lite av den springande punkten. Som du märker besvaras denna fråga inte med någon brottsrubricering såvida man inte är juristskadad på något vis. Alltså, det är händelseförloppet och endast händelseförloppet som diskuteras.

Du vill få detta till en olycka du vänder dig mot andra spekulationer och klappar högt när Carolin Stenwall tas upp, äntligen kommer vi någon vart i debatten jublar du högljutt. Jag känner väl till CS-fallet. Finnsinga likheter meddet lilla vi vet om detta just påbörjade fall.

Händelseloppet är inte känt för oss vi vet mycket lite. KW är död, styckad och hennes DNA finns i u-båten. PM är sista person som sett henne han säger sig släppt av henne i hamn ändrar senare historien och säger att han istället begravt henne hel. Polis går också ut i media och säger dom ser ett motiv, vad motivet är håller dom för sig själva.

Jag tror på dråp och griftefrid inget annat och det baserar jag på det jag just skrev att vi känner till om händelseloppet.

Du vet vad du skall svara på, du slingrar dig bara för att
Citera
2017-08-29, 21:34
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Vet inte om man kan utesluta att PM uppgett motiv. Han kan ju ha gjort det oavsiktligt eller mellan raderna, eller rakt ut men själv mena att han agerat lagligt.

Jag är också mäkta nyfiken på motivet så klart, det är vi alla, men först och främst vill vi ju veta vad som hänt. Som GW brukar säga, motiv är antingen självklara eller är så stolliga att bara GM begriper.

Man kan ju möjligtvis då tänka, att om polisen tror sig ha motiv så är det något relativt normalt. Pengar, sex, svartsjuka, det vanliga. Inte några jävla kannibalidéer som vissa mähän postulerar. Men höjd då förstås, att PM inte är riktigt som vi andra.

Ja du har säkert rätt men fattar ändå inte hur Peter kan ha motiv till en "olycka"?

Nu är uttolkningen av ordet motiv lite oklar tycker jag, men din beskrivning gör det mer förståeligt.

Tex. "hon retade mig och jag skulle bara... och då..." motivet skulle då vara att han blev arg, örfilade henne men hon stöp med skallen i random inventarie.
Citera
2017-08-29, 21:36
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Du: "Jag har en teori, att PM är kannibal"
Normal människa: "Jaså, intressant! Berätta"
Du: "PM är kannibal"
Normal människa: "Jo, du sa det, men berätta om din teori"
Du: "Teorin är att PM är kannibal"
Normal människa: "Jo, men... Eh..."
Du: "Titta! Det finns folk som dricker blod och en obskyr sjukdom, stöd för min teori"
Normal människa: "..."

Först har du en "teori", SEN upptäcker du att det inte är rakt ut omöjligt, och då vädrar din teori morgonluft...?

Jag har också en "teori", fast med mycket mer rigor: du är en knäppgök.

Edit: Det har kommit till min kännedom att knäppgökar existerar. Se där, min "teori" får styrka, stöd, bevis, etc, från detta konstaterande allena!

Nja, jag var inne på att en satanistisk sex ritual med kannibalistiska inslag förekommit ombord på ubåten. Och den var planerad. Alla deltagare var vissligen kanske inte informerade i förväg eller helt frivilliga. Det vilar något mörkt över hela saken. Hela grejen är för skruvad för att det bara ska handla om en olycka eller en ordinär illgärning i hastigt mod.
Senast redigerad av jori9900 2017-08-29 kl. 21:38.
Citera
2017-08-29, 21:38
Avslutad
Citat:

Motiv lär nog dröja, inte ens säkert att VI "nyfikna" får veta fullständig sanning, PM kommer med all sannolikhet bli dömd för mord mot sitt nekande. I detta mordfall minst 18 års fängelse.
PM kommer bli intagen med specialövervakning för sin egen säkerhet, lär nog dröja innan PM kan befinna sig i en verkstad och känna sig fri igen.
Citera
2017-08-29, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1

För när PM säger sig vara oskyldig (skyller på en olycka) faller möjligheten att han kan ha angett ett motiv till att ha dödat henne. Man har helt enkelt inget motiv för en olycka..

Ja information borde finnas bak i tid. Inte just om personen KW direkt men något finns där som antingen direkt eller indirekt får polis att se en motivbild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in