2017-08-29, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter.Pointdexter
känns som det är alldeles för små sår för att de skall vara relevanta, antar att någon som kämpar för sitt liv hade tryckt in naglarna och klöst utav bara helvete! så är inte fallet på PM små sår.
Tänker blodstänk som han inte sett. Missat tvätta av.
Citera
2017-08-29, 20:09
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter.Pointdexter
känns som det är alldeles för små sår för att de skall vara relevanta, antar att någon som kämpar för sitt liv hade tryckt in naglarna och klöst utav bara helvete! så är inte fallet på PM små sår.

Precis. Han borde ha betydligt fler synbara skador ifall det skulle uppstått någon sorts bråk.
Citera
2017-08-29, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Precis. Han borde ha betydligt fler synbara skador ifall det skulle uppstått någon sorts bråk.
Inte nödväntigtvis.
Citera
2017-08-29, 20:14
Medlem
Fjalliss avatar
Citat:

Skadorna på hans händer tyder ändå på slag mot ansikte, klämskadan som avstyrande av strypning och blodet från styckningsstänk... låter som lite för många tillfälligheyer
Citera
2017-08-29, 20:15
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tänker blodstänk som han inte sett. Missat tvätta av.

De två nedersta knapparna ser ut att ha utsmetat blod, som om PM haft blodiga fingrar när han knäppte igen kamouflagejackan.
Citera
2017-08-29, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjallis
Skadorna på hans händer tyder ändå på slag mot ansikte, klämskadan som avstyrande av strypning och blodet från styckningsstänk... låter som lite för många tillfälligheyer
Inga tillfälligheter. Det finns anledning att Madsen syddes in efter att kriminalteknikerna synat hans kropp.
Citera
2017-08-29, 20:34
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Inte nödväntigtvis.

Nä det kan så klart vara så att skadorna kommer från just denna kvällen. Och då har polisen bra på fötterna med hennes blod på hans kropp, skador på honom osv.

Men jag tycker inte att polisens uttalanden "styrker" det.

Dom har hittills varit ganska frispråkiga på vad dom har. T.ex direkt han ändrade sin story så berättade man det, man gick även ut direkt med fyndet och vidare andra saker. Förefaller som att Danska polisen inte är lika inskränkta som den svenska. Tycker jag. Andra må väl tycka annat.
Citera
2017-08-29, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Enklare att för hand lyfta upp en 80 kg lealös docka från denna vrå, sedan konka fram, och sedan lyfta ner i rymdkapsel - vid varje test?

Eller enklare att vinscha den rakt ner i kapseln?

Din "förenkling" av problemet är ju det alternativ som kräver klart mycket mer ansträngning.
Satt den på en vinsch?

Källa tack!
Citera
2017-08-29, 20:45
Medlem
Citat:
Nä det kan så klart vara så att skadorna kommer från just denna kvällen. Och då har polisen bra på fötterna med hennes blod på hans kropp, skador på honom osv.

Men jag tycker inte att polisens uttalanden "styrker" det.

Dom har hittills varit ganska frispråkiga på vad dom har. T.ex direkt han ändrade sin story så berättade man det, man gick även ut direkt med fyndet och vidare andra saker. Förefaller som att Danska polisen inte är lika inskränkta som den svenska. Tycker jag. Andra må väl tycka annat.
Med tanke på att Madsen har/haft tillgång till alla nyheter så hade även jag lagt locket på. Bara för att vi inte hör nåt betyder det inte att de inte tar fram bevis. Lugn och fin nu.
Citera
2017-08-29, 20:45
Medlem
chran508s avatar
Behöver ju inte vara strypning/bråk. Madsen kan lika gärna knockat henne bakifrån med ett verktyg.
Citera
2017-08-29, 20:47
Medlem
Liberty75s avatar
Jag råkade bara hamna på en sida om "senaste trenden bland de rika i USA" - dricka blod. Och vilken märklig tillfällighet - där dyker Kim Walls namn upp. Hon har tydligen gjort ett reportage om vampyrism.

”No one knows what causes haematomania, the craving to drink blood. Those who experience it describe it as an intense thirst-like sensation, an addiction with withdrawal-like symptoms. Animal blood or rare steaks may act as substitutes, but for most vampires nothing beats fresh blood.” – Kim Wall

Kolla på bilderna, läs artikeln och jämför med mordet. Inte vet jag hur det hänger ihop men kom ihåg att enligt en tidigare artikel gillade Madsen sexpartys där folk var utklädda till sjöjungfrur och vampyrer. Märklig tillfällighet. "Hata slumpen".

http://newsvoice.se/2017/08/28/superrika-blod-konst/
Citera
2017-08-29, 20:50
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Med tanke på att Madsen har/haft tillgång till alla nyheter så hade även jag lagt locket på. Bara för att vi inte hör nåt betyder det inte att de inte tar fram bevis. Lugn och fin nu.

Det var senast igår/idag som polisen uttalade sig så att ja, dom uttalar sig löpande hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in