2017-08-29, 22:01
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.theguardian.com/society/2015/aug/15/real-life-vampires-interview

Jag kan inte låta bli att tycka att Kims liv var patetiskt. Hon hade så oerhört mycket utbildning bakom sig, och andra människor måste ha betalat både för själva utbildningsplatserna och hennes försörjning under tiden. Medan andra kvinnor i hennes ålder slet med viktiga saker, som att sköta småbarn och gamla, undervisa barn, vårda sjuka, hjälpa till vid förlossningar, hjälpa funktionshindrade, foga ihop saker i industrin som kan öka vår bruttonationalprodukt, städa, tvätta, servera, laga mat, stå i kassor, få handeln och ekonomin att fungera på tusen olika sätt... Och resultatet av alla dessa investeringar i henne blev bara detta, att hon skulle skriva fullkomligt meningslösa och ointressanta artiklar om sjuka, osunda, dekadenta människor...
Citera
2017-08-29, 22:02
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
För att dra olycka för PM bör mycket stämma överens med teknisk bevisning, KWs blod i u-båten. Hur har hon via olyckshändelsen trillat så den stämmer överens med blodmängd och blodplacering. Polis säger att mycket blod gick att finna i u-båten trots sänkningen av båten. Dettta måste PM få att gå ihop och det blir inte det lättaste.

Vi har ju ingen aning om vad han drar för vals men valsen måste innehålla massa blod för styckning nekar PM till, än så länge.
Smart där.
Citera
2017-08-29, 22:03
Medlem
trngws avatar
Om man ska hitta resten av KW, så måste man leta på botten av Öresund. Inga små områden att söka över, men hyfsat gynnsamma bottenförållanden vad jag förstått.

För jag är helt övertygad om att resterna av henne ligger därnere, i en väska, säck, eller liknande, tillsammans med sänke. Självklart har PM sänkt dessa liksom han försökte göra med torson, men dessbättre misslyckades han med att sänka den för gott.
Citera
2017-08-29, 22:05
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Nej. Läs igen. Inte bara talar vi om artikeln på Newsvoice, den är skriven av knasbollen Sassersson själv. Wall var, till skillnad från Sassersson, nog en riktig journalist.

Jag syftade på artikeln i the Guardian, inte det som sassersson skiver.. den var skriven av Kim Wall
Citera
2017-08-29, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Men din stolle. Det är ju Kim walls egen artikel han syftar på.

Storyn finns även i The Guardian.
Citera
2017-08-29, 22:09
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Nejdå.

Vet inte riktigt hur man ska ta dig på allvar. Han är en bloddrickare nu? Som haft satabistiskt möte på ubåten med andra folk som var med också?

Förstår du inte att folk har lite svårt för dina teorier?
Citera
Medlem
Citat:
Jag syftade på artikeln i the Guardian, inte det som sassersson skiver.. den var skriven av Kim Wall
Så, varför citerar du mig? Är du lite dum? Tänk om jag skulle citera dig och påstå "nej, det var ingen jävla brödrost" och sedan skylla på att jag syftade på brödrostar när du rätteligen undrar "w-t-f snackar han om"?
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Jag kan inte låta bli att tycka att Kims liv var patetiskt. Hon hade så oerhört mycket utbildning bakom sig, och andra människor måste ha betalat både för själva utbildningsplatserna och hennes försörjning under tiden. Medan andra kvinnor i hennes ålder slet med viktiga saker, som att sköta småbarn och gamla, undervisa barn, vårda sjuka, hjälpa till vid förlossningar, hjälpa funktionshindrade, foga ihop saker i industrin som kan öka vår bruttonationalprodukt, städa, tvätta, servera, laga mat, stå i kassor, få handeln och ekonomin att fungera på tusen olika sätt... Och resultatet av alla dessa investeringar i henne blev bara detta, att hon skulle skriva fullkomligt meningslösa och ointressanta artiklar om sjuka, osunda, dekadenta människor...

Men PM's liv tycker du inte är patetiskt?
Den stora frågan är väl varför du finner ett behov av att utmåla KM's liv som patetiskt? Känns som man anar en släng av projektion där. KM hade funnit ett yrke med hög status som tog henne världen runt, skrivandes artiklar för några av de mest kända medierna i världen. Bosatt här i norden med kunder i hela världen, bidrog hon sannolikt väldigt långt mycket mer till BNP än gemena man, och säkert inte minst dig. Patetisk, mmmm, fast inte KW.
Citera
2017-08-29, 22:15
Medlem
Browndawgs avatar
Nä men nu alltså. Nu är råttet mågat.

Vad har hänt med alla? Har ni druckit bensin ni som kommer in i tråden efter två veckor?

Kannibalism, bloddrickare, var fler på ubåten, olyckor och fan och hans moster.

Varför kan vi inte utgå från fakta och föra en givande diskussion här? Utan att dra in utomjordingar och spöken som varit på ubåten samt loch-ness monstret som styckat henne.

Har sällan varit med om mer konstiga utlägg än i denna tråd dom senaste 48 timmarna.
Citera
2017-08-29, 22:18
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Så, varför citerar du mig? Är du lite dum? Tänk om jag skulle citera dig och påstå "nej, det var ingen jävla brödrost" och sedan skylla på att jag syftade på brödrostar när du rätteligen undrar "w-t-f snackar han om"?

Mata inte ett troll. Han trodde nyss på försäkringsbedrägeri, typ att PM tecknat en livförsäkring på henne. Som att det ens är möjligt.

Jag trodde sommarlovet var över men verkar inte så.

Personen har 40 inlägg varav 90% är helt uppenbart skrivna bara för att röra om samt uppröra bland folk.

Trollare.
Citera
2017-08-29, 22:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Men PM's liv tycker du inte är patetiskt?
Den stora frågan är väl varför du finner ett behov av att utmåla KM's liv som patetiskt? Känns som man anar en släng av projektion där. KM hade funnit ett yrke med hög status som tog henne världen runt, skrivandes artiklar för några av de mest kända medierna i världen. Bosatt här i norden med kunder i hela världen, bidrog hon sannolikt väldigt långt mycket mer till BNP än gemena man, och säkert inte minst dig. Patetisk, mmmm, fast inte KW.

Betalade hon ens skatt i Sverige? Och på vilket sätt är detta skrivande hög status? The Guardian är en tidning för människor som vill leka att de är politiskt korrekta och toleranta, moderna och insatta i allt som är cool och inne - samtidigt som de lever i insnöade medelklassenklaver i små fyrkantiga hus på pendlingsavstånd från London. Mind you - jag har bott i London!

Att cater to their tastes ser jag inte som högstatus eller meningsfullt, och jag tycker att Kim har blivit alltför upphaussad i media nu. Detta har naturligtvis inget med tragiken kring hennes död att göra, men det hade varit lika illa - eller värre - om t.ex. en 30-årig hemmafru med tre barn hade förolyckats.

Madsen tillverkade i alla fall farkoster som gick att använda till det dom var avsedda för, och vad som var viktigare: han bidrog med inspiration för att få unga människor att välja att studera teknik och naturvetenskap. Han höll inspirerande föredrag, även utanför Norden (Österrikiskt utbildnings-TV visade t.ex. en film om honom), och han tog emot unga människor som praktikanter på sina projekt. Det är ju nya ingenjörer, tekniker och mekaniker vi behöver, inte folk som vill bli något inom "media" och skriva om moderna kannibaler...
Senast redigerad av Merwinna 2017-08-29 kl. 22:22.
Citera
2017-08-29, 22:21
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Kom ihåg att medan du snabbt glöms bort efter din död kommer många minnas Kim länge efter hennes bortgång, dels på grund av denna tragiska historia men även på grund av att hon skrivit unika och hyllade artiklar som publicerats i stora internationella tidningar.
Mycket större bedrift än att vara en annan flitig myra i myrstacken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in