Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Men PM's liv tycker du inte är patetiskt?
Den stora frågan är väl varför du finner ett behov av att utmåla KM's liv som patetiskt? Känns som man anar en släng av projektion där. KM hade funnit ett yrke med hög status som tog henne världen runt, skrivandes artiklar för några av de mest kända medierna i världen. Bosatt här i norden med kunder i hela världen, bidrog hon sannolikt väldigt långt mycket mer till BNP än gemena man, och säkert inte minst dig. Patetisk, mmmm, fast inte KW.
Betalade hon ens skatt i Sverige? Och på vilket sätt är detta skrivande hög status? The Guardian är en tidning för människor som vill leka att de är politiskt korrekta och toleranta, moderna och insatta i allt som är cool och inne - samtidigt som de lever i insnöade medelklassenklaver i små fyrkantiga hus på pendlingsavstånd från London. Mind you - jag har bott i London!
Att cater to their tastes ser jag inte som högstatus eller meningsfullt, och jag tycker att Kim har blivit alltför upphaussad i media nu. Detta har naturligtvis inget med tragiken kring hennes död att göra, men det hade varit lika illa - eller värre - om t.ex. en 30-årig hemmafru med tre barn hade förolyckats.
Madsen tillverkade i alla fall farkoster som gick att använda till det dom var avsedda för, och vad som var viktigare: han bidrog med inspiration för att få unga människor att välja att studera teknik och naturvetenskap. Han höll inspirerande föredrag, även utanför Norden (Österrikiskt utbildnings-TV visade t.ex. en film om honom), och han tog emot unga människor som praktikanter på sina projekt. Det är ju nya ingenjörer, tekniker och mekaniker vi behöver, inte folk som vill bli något inom "media" och skriva om moderna kannibaler...