2017-08-31, 22:01
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
jag hoppas han får det väldigt jobbigt!

Peter är så körd som det bara går, att gå. Det är jag helt övertygad om. Han blir dömd för mord, trots avsaknad av Kim`s hela kropp. Frågan är bara som jag ser det : Kommer han att erkänna, eller ej !

Och som man "känner" Peter tills nu, kommer han att bedyra sin oskuld. För så långt han har dragit allt med sitt fabulerande och taktikerande, så har han inget att vinna på att erkänna. Det är för sent helt enkelt. Hans försvarsadvokat kommer givetvis att rasa åt en skyldig dom, kritisera och lyfta upp "himmel och jord".

Hon kommer att överklaga det så länge det är möjligt !

Polisen (tror jag) finner det säkert frustrerande med hans nekande, men samtidigt stimulerande.., för de har så mycket "ammo" att de nog lite smånjuter av att se honom svettas och komma med nya sagor och äventyr..
Citera
2017-08-31, 22:03
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holgerett
Steg ett, att de kände varandra sedan tidigare, är något jag funderat på (det övriga tror jag inte det minsta på). Det som talar emot det är den, enligt polisen, professionella mailväxling de hade innan träffen.

Men visst, jag har också stött hett på någon kvinna och det failat, för att året efter plötsligt ha en professionell diskussion med henne...

Jo men OM det skulle varit ett gemensamt "prank" så har de naturligtvis tänkt på att Madsens datorer kommer att bli beslagtagna och kommunicerat professionellt.

Jag vet inte hur man ska förklara det här med kontona annars. Det är underligt.
Citera
2017-08-31, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
När PM säger att det hänt en olycka finns det som jag ser det bara två möjligheter.
Och sjukdom är ingen olycka.

*Antingen en "singelolycka" att hon halkat, ramlat, fastnat eller fått en elchock.

*Eller att olyckan föregåtts av bråk, hot, våldtäktsförsök e.t.c.

Så långt inga konstigheter, för det hela var troligen inte planerat. Men allvarligt,, vad är det för person som efter en dödsolycka skulle ställa sig och stycka, punktera och fästa kedjor vid kroppen för att sedan lämpa den över bord?

Svar: Bara en mördare/dräpare skulle utföra styckning och lämpa kroppsdelarna i havet. Ingen annan!

Sänkningen av båten är säkerställd till "avsiktlig" och är spiken i kistan för Peter Madsen.
Det var ingen singelolycka. Kim dog när PM styckade henne. Derför ringde han inte efter hjälp.=Min teori.
Citera
2017-08-31, 22:08
Bannlyst
Citat:
Fast de visar ändå inte hela färdvägen...väntar väl till 5 september.

Punkt 4 är ju helt åt skogen fel, det såg vi ju live var man bärgade båten, det var rakt under ön, längre västerut. Då går det väl inte att lita på övriga positioner heller.
Citera
2017-08-31, 22:11
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Peter är så körd som det bara går, att gå. Det är jag helt övertygad om. Han blir dömd för mord, trots avsaknad av Kim`s hela kropp. Frågan är bara som jag ser det : Kommer han att erkänna, eller ej !

Och som man "känner" Peter tills nu, kommer han att bedyra sin oskuld. För så långt han har dragit allt med sitt fabulerande och taktikerande, så har han inget att vinna på att erkänna. Det är för sent helt enkelt. Hans försvarsadvokat kommer givetvis att rasa åt en skyldig dom, kritisera och lyfta upp "himmel och jord".

Polisen (tror jag) finner det säkert frustrerande med hans nekande, men samtidigt stimulerande.., för de har så mycket "ammo" att de nog lite smånjuter av att se honom svettas och komma med nya sagor och äventyr..
Än så länge verkar inte åklagaren ha så mycket på PM då han endast förväntar sig fortsatt häktning skäligen misstänkt för mord. Men det kan ju ändras de närmsta dagarna.
Annars kan det kanske fortsatt bli omhäktning för vållande?
Citera
2017-08-31, 22:11
Medlem
Citat:

Ja, det ska bli intressant att se vad dom kommer fram till i åtalet (med FUP). Om PM tänkt ut en möjlig dödsolycka, t.ex. rasat ner för stegen på väg ner eller upp, kan det bli svårt att hävda dråp/mord. Vi för se...
Citera
2017-08-31, 22:12
Medlem
Citat:

Hahaha nog svettas han allt o så sitter han isolerad för han är rädd för de andra ..men stycka en kropp kunde han göra!! Advokaten kommer att överklaga , för hon verkar vara tuff i förhandlingar o det visste Madsen. Han kommer nog aldrig berätta sanningen...tycker vi låter honom svettas
Citera
2017-08-31, 22:13
Medlem
trngws avatar
Citat:
http://ekstrabladet.dk/112/politi-om-ubaadsmysteriet-vi-har-et-komplet-radar-track-af-ubaaden/6801260

Nu har de hittat ubåtens färdväg

YES! Då får vi hoppas att de snart lokaliserat övriga kvarlevor av KW. För de, är jag helt övertygad, ligger i en väska/säck på havets botten.
Citera
2017-08-31, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Än så länge verkar inte åklagaren ha så mycket på PM då han endast förväntar sig fortsatt häktning skäligen misstänkt för mord. Men det kan ju ändras de närmsta dagarna.

Vad PM får sitta häktad för är ganska irrelevant så länge som det håller honom bakom lås och bom. Utredarna vill ha tid till att arbeta ostört och kan de hålla PM inlåst utan att behöva delge alltför mycket fakta i detta läge är det bra.

Det som däremot är intressant är vad man kommer att åtala honom för, det är där vi kommer att få se var de lägger ribban.

Nu är det ju också klarlagt att det finns komplett ruttinformation från radar (och kanske annat) vilket är helt i linje med spekulationerna vi fört tidigare i tråden.

PM är rökt som jag ser det. Frågan är nog mest för hur många år han är rökt.
Citera
2017-08-31, 22:23
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Ett litet sidospår förresten, vem är åklagaren ?
Någon som har vanan med "high-profile" fall i Danmark ?

(det bör ju vara ett tyngre artilleri som har fallet ?)
Citera
2017-08-31, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Tycker också det verkar sjukt konstigt. Nu börjar jag luta åt att Kim och Madsen har känt varandra sedan tidigare.

Hon följer Madsen på twitter i.a.f, om det är ömsesidigt syns inte då Madsens konto är skyddat från utomstående. Hon har intresserat sig mycket för raketgubbar upptäcker man när man börjar gräva lite, tror nog att dom känner varandra sen tidigare, dom har ju t.o.m rört sig i samma område stod det någonstans..
Citera
2017-08-31, 22:26
Medlem
Citat:
De har förhoppningsvis mkt mer än vi tror. De har fynd vi inte fått veta resultatet av. De har blodfynd vi inte vet omfattningen av eller hur de tolkat. Och säkert mycket mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in