2017-08-29, 00:00
Medlem
Her er sexklubben PM frekventerede på

http://www.kinkysalon.dk/
Citera
2017-08-29, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Lustigt nog är du själv värst, som påstår att det går många dråp på mord, när det i själva verket är tvärtom så att det går ungefär dubbelt så många mord på dråp här i landet!
Ja, det är möjligt. Hur du får det till "värst" begriper jag inte.
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Sen har du nog allt lite bråttom när du ska köra "a priori", för då kan du inte gärna annat än att hålla med om att, a priori, sannolikheten att en kvinnlig journalist omkommer ombord på en privat ubåt är mindre än epsilon. Du missar också det faktum att det spelar ingen roll hur många dråp det går på ett mord, det påverkar inte sannolikheten i detta fallet. Om du har kastat fyra tärningar och fått fyra sexor, så är det inte en väldigt liten sannolikhet att du ska få yatzy när du kastar den femte tärningen, bara för att det är väldigt ovanligt att få yatzy, utan sannolikheten är en på sex.
Nu frågade ju efter dina siffror när du missbrukar statistik. Att du kokar soppa på en spik med dina antagligen med flit missförstådda användning av a priori (vi talade inte om ubåtar, vi talade neutralt, dvs ett dråp eller mord har skett, vi vet inget mer om det) är kanske talande. Yatzy? Nå, hade du på fötterna när du bölade om epsilon? För jag misstänker att du "tycker" saker här snarare än vet (självklart har du inga siffror beträffande detta fall).
Citera
2017-08-29, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
PM är känd som en "flörtare". Han åker ut på en tur en kväll med en kalaspingla!!! 1+1 brukar bli två i min bok. Glöm "jobbig journalist" och glöm olycka. Det finns absolut inget som tyder på att PM och KW var ovänner överhuvudtaget. Och på en av de sista bilderna på KW vid liv står PM med armen om henne trots att det finns gott om plats för båda i tornet.

Här håller jag nog inte med mig själv riktigt. Att misstänkta erkänner gradvis händer ju ofta. Det jag menar är att misstänkta skulle berätta "hela" sanningen för att lätta på hjärtat. Det är däremot oerhört sällsynt. Mördare lättar sällan på hjärtat om de inte tjänar nåt på det. De erkänner precis så mycket så att de kan komma undan så billigt som möjligt.

Har du en länk till den bilden? Jag har nämligen inte ett att PM skulle ha lagt sin arm om KW, men det vore intressant att se.

Sen håller jag med med dig angående erkännandet. PM känner inget för KWs anhöriga och deras önskan att få veta sanningen. Det finns ingen anledning för PM att berätta hela sanningen så till vida han inte kan få lägre straff om han gör så.

Idagsläget tror jag att det rent av vore förmånligt för PM att inte berätta allt. Om han inte erkänner och åklagaren inte kan bevisa- då kan han ju inte dömas.
Citera
2017-08-29, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag förstår att ubåtar (och raketer) var PM:s "babyn". På samma sätt som böcker är en författares babyn. Men.

Det låter ändå inte helt hundra när PM funderar på vad en utbåt anser om det faktum att han hade byggt en ny ubåt. Enligt PM kan det inte kännas kul att inte vara "drottningen" längre.

Vet ej om detta är hans humor. Men faktum är ändå att han GRÄT vid båda gångerna dvs. när han begravde sin första ubåt (sänkte den med vilje) och när han pratade om sin andra ubåt, efter att Nautilus redan existerade.

När man pratar om döda ting som om de hade tankeverksamhet och känslor - då känns det lite konstigt för en vanlig dödlig..

Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Exakt! Bra analys!

Han verkar ju ha en dragning psykotiska fantasier. Kunde inte motstå att se henne som ett offer för hans lust. Tror hon blev lustmördad. Han kunde inte stoppa sin drift. Tog överhanden över hans förnuft.
Citera
2017-08-29, 00:08
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Jag har aldrig påstått att du använt specifika ord - bara att du blandar ihop två olika koncept och förväntar dig att PM måste ta förnuftiga beslut bara för att han är intelligent.

Min postning gäller alltså två olika koncept som visserligen delvis touchar varandra. Intelligent är inte ekvivalent med förnuftig - i så fall skulle vi inte kunna ha konceptet "mad genious" t ex.

Du kan t ex ha snusförnuftiga personer som inte alls är särskilt intelligena.

Att vara förnuftig är mer relaterat till att vara vis, dvs lärd.

Är "räknereglerna" dåliga, hjälper det inte att ha stor intelligens och alltså kunna räkna fort och exakt.

da Vinci var enormt intelligent. Trots det kan jag t ex debattera det förnuftiga med hans flygande konstruktioner - inte för att jag kan matcha da Vinci intelligensmässigt utan för att jag har tillgång till kunnande som inte var känt på hans tid.

En förnuftig person förstår att använda regler - även om den förnuftige kanske inte är intelligent nog att kunna härleda reglerna.

Summa summarum - PM har tagit ett antal mindre förnuftiga beslut. Och hög intelligens är inte någon magisk spärr som förhindrar detta. PM är lärd inom ett antal tekniska områden. Hans räkneregler är däremot bristfälliga inom vissa andra områden - som t ex social interaktion.
Vad intelligens är kan ju diskuteras i det oändliga. Det finns många olika intelligenser.
Jag menade bara att PM inte är så dum att han tycker att det är smart att stycka en person som råkat ut för en olycka. Det fattar ju en förståndshandikappad person till och med.
Citera
2017-08-29, 00:09
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Ja, det är möjligt.

Det är inte bara möjligt, det är fakta.

Citat:
Hur du får det till "värst" begriper jag inte.

Jag kan inte säga att jag är förvånad.

Citat:
Nu frågade ju efter dina siffror när du missbrukar statistik. Att du kokar soppa på en spik med dina antagligen med flit missförstådda användning av a priori (vi talade inte om ubåtar, vi talade neutralt, dvs ett dråp eller mord har skett, vi vet inget mer om det) är kanske talande. Yatzy? Nå, hade du på fötterna när du bölade om epsilon? För jag misstänker att du "tycker" saker här snarare än vet (självklart har du inga siffror beträffande detta fall).

Statistik? Jag sa inte ett ord om statistik. Det var du som började med det. Kan du inte skilja på sannolikhet och statistik?
Citera
2017-08-29, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3

Är det bekräftat att han var där?
Citera
2017-08-29, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Är det bekräftat att han var där?
https://www.thetimes.co.uk/article/peter-madsens-party-nights-at-copenhagens-kinky-salon-8mpmqmvzj
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Det ni tänker på är ett påhittat exempel på hur mailet kunde sett ut. Det ligger i tråden. Tror inte några riktiga mail har släppts.
Ja så ka det ju vara, jag fick för mig att det var äkta och att jag läst det i tidningen
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3

Är det han med masken?

http://www.kinkysalon.dk/default.aspx?process=download/Files/galleries/gallery3/_MG_8512.jpg&width=600&height=500&fixed=true
Citera
2017-08-29, 00:15
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Jag måste ha missat mejlen då. Är för trött nu för att leta men dyker de upp så ska jag kolla på de givetvis. Tror inte att snuten släpper de innan åtal dock.
Det var antagligen ett fejkat mejl. Sorry.
Citera
2017-08-29, 00:15
Medlem
Citat:
PM är känd som en "flörtare".
Brukar flörtar döda?
Citat:
Han åker ut på en tur en kväll med en kalaspingla!!!
Brukar det leda till lustmord?
Citat:
1+1 brukar bli två i min bok.
Så, flörtig och professionell date är ekvivalent med mord? Ty 1+1=2. Intressant.
Citat:
Glöm "jobbig journalist"
För det första, varför glömma? För det andra, varför anta? Jag har inte antagit "jobbig journalist". Jag undviker att anta något ö.h.t. Jag har utgått från fakta. Fakta förefaller vara att det far verktyg omkring denne PM och att han kommer på kant med folk, speciellt alla journalister som korsats hans väg enligt vittne.
Citat:
och glöm olycka.
För sådana sker inte, speciellt inte inuti metallcylindrar?
Citat:
Det finns absolut inget som tyder på att PM och KW var ovänner överhuvudtaget.
Nej, och det implicerar lustmord och inget annat?
Citat:
Och på en av de sista bilderna på KW vid liv står PM med armen om henne trots att det finns gott om plats för båda i tornet.
Har inte du misstolkat bilden, perspektivet i den? Om det är bilden jag tänker på är den redan avklarad och det var inget märkligt.

"1+1=2" är ju speciellt innehållslöst. Det går att ersätta med precis vad som helst. "Häftigt humör"+"kommer på kant med journalister" är också 1+1=2. "Stressig och på dåligt humör p.g.a. konflikten med Copenhagen Suborbitals"+"Häftigt humör"+"Kan flyga verktyg"+"journalist", 1+1+1+1=4.

Eftersom 4>2, I win!
Math: you are doing it wrong!

Det är inte fel att anta något, men antaganden bör vara så parsimoniska som möjligt, dvs stämma med vad vi vet och göra en så enkel slutsats som möjligt baserat inte bara på vad vi vet om fallet, utan också generellt (om brott, om trånga utrymmen, om ubåtar, etc).

Om "flörtig" implicerar "olämpligt sexuellt beteende på tu man hand vet vi inte.
Om KW är en kalaspingla i PMs ögon vet vi inte.
Om flörtig+kalaspingla leder till okontrollerad lust vet vi inte.

Om PM blir arg kan det flyga verktyg i ens "generella riktning", har vi dock vittnen som säger.
Att PM är lättretlig har vi dock vittnen som säger.
Att PM var i en konflikt med Cop. Suborb. vet vi dock.
Att människor använder projicering av ilska vet vi generellt.

Så, hur kan dina 1+1 bli lustmord? Att du har fel är inte vad jag säger, utan att du verkar dra för långtgående slutsatser.

Citat:
Här håller jag nog inte med mig själv riktigt. Att misstänkta erkänner gradvis händer ju ofta. Det jag menar är att misstänkta skulle berätta "hela" sanningen för att lätta på hjärtat. Det är däremot oerhört sällsynt. Mördare lättar sällan på hjärtat om de inte tjänar nåt på det. De erkänner precis så mycket så att de kan komma undan så billigt som möjligt.
Ja, vad bra, då är du i gott sällskap eftersom du är överens med GW. Och han är experten, inte du eller jag. Självklart ska man inte hänge sig åt auktoritetstro, men om vi ska gå emot en auktoritet bör vi åtminstone ha på fötterna.
Senast redigerad av DjILY 2017-08-29 kl. 00:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in