Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
PM är känd som en "flörtare".
Brukar flörtar döda?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Han åker ut på en tur en kväll med en kalaspingla!!!
Brukar det leda till lustmord?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
1+1 brukar bli två i min bok.
Så, flörtig och professionell date är ekvivalent med mord? Ty 1+1=2. Intressant.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Glöm "jobbig journalist"
För det första, varför glömma? För det andra, varför anta? Jag har inte antagit "jobbig journalist". Jag undviker att anta något ö.h.t. Jag har utgått från fakta. Fakta förefaller vara att det far verktyg omkring denne PM och att han kommer på kant med folk, speciellt alla journalister som korsats hans väg enligt vittne.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
och glöm olycka.
För sådana sker inte, speciellt inte inuti metallcylindrar?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Det finns absolut inget som tyder på att PM och KW var ovänner överhuvudtaget.
Nej, och det implicerar lustmord och inget annat?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Och på en av de sista bilderna på KW vid liv står PM med armen om henne trots att det finns gott om plats för båda i tornet.
Har inte du misstolkat bilden, perspektivet i den? Om det är bilden jag tänker på är den redan avklarad och det var inget märkligt.
"1+1=2" är ju speciellt innehållslöst. Det går att ersätta med precis vad som helst. "Häftigt humör"+"kommer på kant med journalister" är också 1+1=2. "Stressig och på dåligt humör p.g.a. konflikten med Copenhagen Suborbitals"+"Häftigt humör"+"Kan flyga verktyg"+"journalist", 1+1+1+1=4.
Eftersom 4>2, I win!
Math: you are doing it wrong!
Det är inte fel att anta något, men antaganden bör vara så parsimoniska som möjligt, dvs stämma med vad vi vet och göra en så enkel slutsats som möjligt baserat inte bara på vad vi vet om fallet, utan också generellt (om brott, om trånga utrymmen, om ubåtar, etc).
Om "flörtig" implicerar "olämpligt sexuellt beteende på tu man hand
vet vi inte.
Om KW är en kalaspingla i PMs ögon
vet vi inte.
Om flörtig+kalaspingla leder till okontrollerad lust
vet vi inte.
Om PM blir arg kan det flyga verktyg i ens "generella riktning",
har vi dock vittnen som säger.
Att PM är lättretlig
har vi dock vittnen som säger.
Att PM var i en konflikt med Cop. Suborb.
vet vi dock.
Att människor använder projicering av ilska
vet vi generellt.
Så, hur kan dina 1+1 bli lustmord? Att du har fel är inte vad jag säger, utan att du verkar dra för långtgående slutsatser.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Här håller jag nog inte med mig själv riktigt. Att misstänkta erkänner gradvis händer ju ofta. Det jag menar är att misstänkta skulle berätta "hela" sanningen för att lätta på hjärtat. Det är däremot oerhört sällsynt. Mördare lättar sällan på hjärtat om de inte tjänar nåt på det. De erkänner precis så mycket så att de kan komma undan så billigt som möjligt.
Ja, vad bra, då är du i gott sällskap eftersom du är överens med GW. Och han är experten, inte du eller jag. Självklart ska man inte hänge sig åt auktoritetstro, men om vi ska gå emot en auktoritet bör vi åtminstone ha på fötterna.