Citat:
Ursprungligen postat av
pita55
Merwinna..du lägger bara ut vissa delar som just passar dina tankar nät det gäller tysken. Tysken kände inte heller till luckan eftersom den var med i senaste renoveringen.
Här är lite mer skrivet av tysken :
#Normalt kan du göra ett gästdyk bara i hamnen. Du kör båten från bryggan, dyka 15 minuter, upp på bryggan vänta vännerna. Det är därför jag tycker att det var mer av en solnedgång tillsammans. Om man faller ner från höjden finns det åtminstone en serie våldsamma blåa fläckar. Och ja, du skulle noga ha klätt upp igen innan du kom upp. Underkläderna ombord passar ejendlich i inget scenario alls. När han hade bundet fötterna på liket - för att dra upp dem, gick inte underkläderna av. Så det tidigare existerar inte längre. Himmel om det skulle vara en Horrorfilm man borde visa det först efter klockan 25.00 .."
Det där går ju inte att läsa. Är det Google Translate? Jag hade för mig att det var förbjudet att använda det här på Flashback? Eller är det bara på språkforum? Det är värdelöst hur eller hur. Vilket inlägg är det där, originalinlägget? Jag orkar inte ens försöka hitta det med ledning av den där texten.
Igår natt har han i alla fall skrivit bland annat det här, om att M sa att "Raket-Madsen dog den 10:de om aftonen":
Er hat die Wahrheit gesagt. Sogar gleich zweimal. Nach einer Toten in dem Uboot wären die Projekte erst einmal vorbei gewesen, die Behörden hätten die Sicherheit enger geprüft und die Uboot und die beiden Raumfahrt Projekte beendet oder mit solchen Auflagen belegt das sie nicht mehr durchführbar gewesen wären. Ohne solche Projekte existiert aber kein RaketenMadsen mehr - nur noch ein Madsen. Ein Madsen ohne Projekte ist wie ein Läufer ohne Beine.
"Han har sagt sanningen. Till och med två gånger. Efter ett dödsfall i ubåten skulle projekten vara slut en gång för alla, myndigheterna hade kontrollerat säkerheten hårdare, och ubåten och de båda rymdfartsprojekten hade förbjudits eller belagts med sådana säkerhetsregler att de varit omöjliga att genomföra. Utan sådana projekt existerade dock ingen Raket-Madsen mer - endast en Madsen. En Madsen utan projekt är som en löpare utan ben."
Vidare skriver han, angående en fråga om inte M var väldigt krigsfixerad:
Der Krieg, bzw. die Kriege beinflusst viele Techniker die sich mit technischer Weiterentwicklung beschäftigen sehr. Der zweite Weltkrieg begann mit Doppeldeckern und endete mit Düsenjägern. Das ist für Leute die sich mit technischen Projekten beschäftigen hochspannend. Wie kann das sein - solch eine extrem schnelle in Entwicklung in nur sechs Jahren.etc. Ich kann den Film "Das Boot" auch teilweise mitsprechen und habe mich sehr für W.v.Braun interessiert, trotzdem bringe ich meine Tauchgäste nicht um. Ich fahre aber auch nicht mit hübschen, charmanten weiblichen Gästen alleine in den Sonnenuntergang. Meine Frau würde mich anschliesend vermutlich zerstückeln.
"Krig, och då i synnerhet Kriget (andra världskriget, min anmärkning) påverkade många tekniker, som sysslade mycket med teknisk vidareutveckling. Andra världskriget började med enmotoriga flygplan med två vingar över varandra, och slutade med jetdrivna stridsflygplan. Detta är jättespännande för folk som håller på med tekniska projekt. Hur kunde detta ske - en så extremt snabb utveckling på bara sex år, etc.. Jag kan också dialogen i filmen "Das Boot" delvis utantill och jag har intresserat mig mycket för Werhner von Braun, trots det dödar jag inte mina dykgäster. Å andra sidan åker jag inte heller ensam med vackra, charmiga kvinnliga gäster i solnedgången. Min fru skulle förmodligen stycka mig i så fall."