2017-08-28, 11:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Han sa ju att platsen i ubåten som strippam varit på var typ 'magisk för honom och att han kände något när han rörde på den platsen

Var han kär i henne? Man kan ju få sådana där idiotiska idéer när man är förälskad. Att föremål som den älskade tagit i blir heliga och så - även om det nog är vanligare när man är ung än medelålders. Jag utgår från att en man kan bli förälskad även i en strippa...
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men har de varit tillsammans? Hon beskrivs ju som en "väninna" till honom. Kan man inte ha vänner/väninnor utan att ha en sexuell relation till dem?

Jag har för mig att den här King uttryckte sig som att de haft en relation för länge sedan men att de fortfarande var goda vänner.
Citera
Medlem
Citat:
En normalt fungerande person skulle inte ens döda en annan människa. För att inte tala om att stycka.

Men en normalt fungerande person skulle inte heller hamna i konflikt med ALLA som någonsin har försökt intervjua en. En normalt fungerande vuxen människa skulle inte heller ägna hela sitt liv åt att bygga raketer och ubåtar.

En normalt fungerande person skulle dock försöka komma undan så lindrigt som möjligt när han väl hade begått ett brott. Det finns inget konstigt i det beteendet.

Och med tanke på hans beteende efteråt mot media och andra så tyder det på grav empatistörning. Vilket också gör att det mycket väl kan vara så att detta ej är första gången.
Senast redigerad av greyhoundbus 2017-08-28 kl. 11:22.
Citera
2017-08-28, 11:05
Medlem
Citat:
En normalt fungerande person skulle inte ens döda en annan människa. För att inte tala om att stycka.

Men en normalt fungerande person skulle inte heller hamna i konflikt med ALLA som någonsin har försökt intervjua en. En normalt fungerande vuxen människa skulle inte heller ägna hela sitt liv åt att bygga raketer och ubåtar.

En normalt fungerande person skulle dock försöka komma undan så lindrigt som möjligt när han väl hade begått ett brott. Det finns inget konstigt i det beteendet.

Vad är det för kul med en ubåt?
Sitta instängd själv på havets botten oj vad kul.
Citera
2017-08-28, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Nja, nu är ju källan till detta gärningsmannen själv, så visst är det i högsta grad relevant i sak här. Polisen har varit inne på samma spår, men avfärdat det pga att mailkorrenspondensen sett strikt professionell ut.
Heh! Icke då. Löst prat om "event" och hans initiala utsaga om landsättningen (notera också ursprungsdatumet för artikeln) är givetvis inte belägg för något alls, utom att han just vill ha ett event och påstår sig ha landsatt Wall. Det är INTE belägg för godtyckligt vald fantasi om vad dylika event kan vara, osv.

Om du kan läsa din egen länk så ser du också att polisen tillfälligtvis spolat idén som man lekte med initialt. Man avfärdar (afviser) alltså konspirationsidéerna. Detta kommer man göra så länge inga belägg dyker upp, dvs positiv evidens igen. Som t.ex. att någon annan person fattas, att rättsläkarna är mutade, eller whatever. Sluta kräks upp idéer som du inte ens har tänkt igenom och tro att artikeln stödjer dessa. Artikeln stöder inte ens "arbetssättet", utan tvärt om, mycket riktigt, avvisar detta.

Citat:
Finner inte denna hypotes mindre rimlig än den orimliga tanken att han skulle ha styckat en kvinna på ubåten, det är nästan än mer barrockt än att hela saken varit planerad.
För mycket begärt att du ska kunna skilja på före och efter en händelse?
Citat:
Vi har inte att göra med två idioter här, utan med två mycket intelligenta människor.
Vilket inte belägger din idé.

Citat:
Vi får se, jag är inte övertygad!
Säg som det är, du söker efter "teorier" som du *gillar*, som du tycker är *spännande*, inte förutsättningslöst i den riktning som beläggen pekar. Var det någon som nämnde "logik" förut? Vad sägs om lite rationellt tänkande?
Citera
2017-08-28, 11:10
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Han blev tvingad att tvätta bort blodet under pistolhot kanske..... en del av blodet hamnade under naglarna i processen.

Å vem skulle ha hotat Madsen med pistol? Den döde Kim Wall?

Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Nej, inte om han planerade att döda henne. Men om hon vaknar upp och känner sig omtöcknad och har ont i underlivet lär han åkt dit för våldtäkt.

Det är svårt att berätta för polisen att man har ont i underlivet när man är död. Hur tänkte du där?
Citera
2017-08-28, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, här håller jag med. Hela hennes familj var ju dessutom i journalistbranschen, så det är absolut inte sant att hon tagit sig fram helt för egen maskin. Men min erfarenhet är att människor som föds in i sådana familjer (gäller även dem som föds in i politikerfamiljer t.ex.) är att de ofta inte är medvetna om hur mycket hjälp de har fått. De TROR att de har kämpat på samma villkor som arbetarbarn.

Någon annan skulle kanske inte ens ha sökt till skolor med skyhöga terminsavgifter, eftersom man skulle inte ha haft fantasi nog att lista ut hur man skulle kunna finansiera utbildningen ifall man nu skulle komma in.

Men enligt väninnan till KW konstaterade hon endast att hon skulle "fixa det" när hon väl fick antagningsbeskedet.

Jag säger inte att hon inte var begåvad och dessutom hade säkert fått en inblick i yrket redan i unga år plus därtill fått hjälp med viktiga kontakter - precis som politikerungar får.

Hon drogs till det "udda" utan att förstå vad det innebär när en människa är sjuk i huvudet. Att man bl.a. ska akta sig för den, eftersom en udda/galen/konstig människa mycket väl kan reagera på ett icke förutsägbart sett.

Men det finns ju även psykologer som inleder relationer med "udda människor" som sitter inne.
Citera
2017-08-28, 11:12
Medlem
Citat:
Ok. Det har jag inte läst. Om det är så då kanske PM är bi eller något annat på den där HBTQRSTVUXUZ- skalan..
Deirdre kan vara transsexuell och bytt kön inkl alla operationer det innebär. Så att hon är fullt kvinna nu fast hon föddes i en manskropp.
Senast redigerad av Picasso2 2017-08-28 kl. 11:14.
Citera
2017-08-28, 11:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Nej, det vet vi inte, hela beviskedjan faller på antagandet att borstarna med DNA tillhörde Kim Wall. Dessa *kan* ha planterats ut medvetet. En kedja är aldrig starkare än dess svagaste länk.

När man medelst DNA konstaterat släktskap mellan Kim Walls släkt och bålen, släpper jag denna linje, tills dess ser jag den som minst lika rimlig som ett makabert styckmord på en ubåt.

Ja, grejen med det här konstiga fallet är ju att det inte finns någon lösning som är rimlig. Så nästan alla tänkbara lösningar kan vara lika (o)rimliga.
Citera
2017-08-28, 11:14
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Madsen talade sanning om att han begravde kroppen i sjön? Talade han verkligen sanning? Han sa begravde kroppen i sjön, inte jag begravde likdelarna i sjön efter att jag styckat henne.
Varför utelämnar han kroppsdelarna? På hans uttalande säger han ju kropp alltså ljuger han igen.
Även Madsen vet att styckar man någon så är det mord så Madsen bara råkade utelämna styckningen.Så helt väck i kolan är han ju inte ändå han är en psykopat helt enkelt.

Att stycka någon är inte likställt med mord. Kroppen kan mycket väl redan vara en död kropp när styckning sker. Så är det vanligast. Det finns flera fall där personer blivit dömda för styckning men ej för mord.
Citera
2017-08-28, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Vad är det för kul med en ubåt?
Sitta instängd själv på havets botten oj vad kul.

Du frågar fel person, eftersom jag tillhör dem som inte skulle sätta min fot i en. Än mindre tillsammans med en "galen professor" ;-)
Citera
2017-08-28, 11:17
Medlem
Jag vet ingen värre psykopat än Madsen.
Han kännetecknar den värsta sortens psykopat i mina ögon.

Begravde Kim Wall sa han, så sjukt när man börjar tänka efter.
Han sänkte likdelarna till botten inte mycket till begravning.
Han bara råkade glömma bort att det var likdelar och sa kropp.
Vilken tur att bålen flöt iland så vi fick reda på vilken sjuk människa denna Badsen är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in