2017-08-28, 10:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
http://www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/vetskapen-forvandlar-det-till-en-vedervardig-gest/

En mycket tänkvärd artikel. Det är precis detta som flera av oss uppfattar som så sjukt och märkligt med Madsen. Detta gör honom plötsligt inte längre till en, om än ovanlig, mänsklig varelse.
Detta får en att uppfatta honom som gravt störd.

M var ju tvungen att ta fram all sin skådespelarförmåga där. Tänk på att han är en van föreläsare och mediepersonlighet. Han hade ju också haft många timmar på sig att lugna sig och tänka igenom hur han skulle bete sig när han mötte folk.
Citera
2017-08-28, 10:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Låter mer som att den osäkerheten skulle kunna finnas hos honom själv. Och om han t ex
Inbillade sig att hon såg ner på honom.
Inte att hon såg ner på honom. Tror hon bara var intresserad av människor helt enkelt.
Säger mer om den som är så osäker att han tror att någon ser ner på honom. Säger mer om honom.

Fast just unga vänsterfeminister som haussas upp av omgivningen bara för att de är unga vänsterfeminister (fast det fattar de inte själva, de tror att de är begåvade!), kan vara väldigt kaxiga och otrevliga i min erfarenhet. Därmed inte sagt att K var det, det vet ju ingen av oss. Ingen som stött på henne lär gå ut och säga något negativt när hon är precis är död.
Citera
2017-08-28, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Han trodde naturligtvis att han skulle komma undan. Och det är mycket troligt att han gjort det också, om det inte varit för de där övervakningskamerorna vid kajen på Refshaleøen.

Självklart trodde Madsen han skulle klara sig, jag menar bara om det vore en riktig olycka så skulle dom flesta ringa och anmäla saken och låta läkare ta över.En normalt fungerande person hade aldrig tänkt på en styckning.
Att Madsen nu hävdar olycka är ju ett försök att klara sig undan mord.Precis som hans tidigare försök där han sa sig ha släppt av Wall.Allt bottnar i att Madsen vill klara sig lindrigt undan.
Citera
2017-08-28, 10:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ingen har sagt att det är märkvärdigt men det är väldigt olika från den instängda miljön på Söder.

Det finns instängda stadsdelar även i dessa storstäder. Jag har bott i London. När man väl bor där går man sällan utanför sitt område, man präglas av det. Det är inte som att vara turist.
Citera
2017-08-28, 10:57
Medlem
Citat:
M var ju tvungen att ta fram all sin skådespelarförmåga där. Tänk på att han är en van föreläsare och mediepersonlighet. Han hade ju också haft många timmar på sig att lugna sig och tänka igenom hur han skulle bete sig när han mötte folk.

Förra gången när han sänkte sin ubåt så grät han. Och då blev han kritiserad för DEN reaktionen. Det kanske han hade i tankarna, när han försökte spela "normal". En normal människa skulle ju framför allt ha varit glad för att ha överlevt. Skit i ubåten - typ.

Han sa att han var ledsen att ubåten var på havets botten, men han själv var ju oskadd.
Citera
2017-08-28, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Din logik haltar som vanligt, detta är inte fakta, absence of evidence is not evidence of absence. Har inget intresse i att förklara din brist på logik för dig hela tiden, kommer därför ignorera ditt svammel i fortsättningen.
Du, pysen. Det där är min replik, s.a.s. Kom inte och snacka om "logik" om du inte ens förstått falsifierbarhet, vad evidens är eller hur man ens applicerar "frånvaro av belägg är inte belägg på frånvaro". Det är alltså inte för att inte avskriva en stollhypotes, utan tvärt om när man söker den mest parsimoniska förklaringen. Frånvaro av lösning på en mordgåta implicerar inte att ett spöke begick mordet. Ungefär så.

Du faller alltså på eget grepp, men så går det när man inte kan skilja på "logik" och "evidensbasering" och vad som menas med en logisk förklaring.

För sista gången nu: positiva belägg eller så behöver man inte ödsla mer tid på detta.
Citera
2017-08-28, 11:00
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tranflatek
Förutom omänsklig, det är också det här som får Madsen att framstå som korkad, trots att han verkar vara psykopat (en normal människa hade brutit ihop om de ens hade försökt att ge sig på en styckning av en medmänniska). Hade han varit en smart psykopat hade han förstått hur han skulle reagera - verka förstörd och ledsen efter ubåten, tagen och orolig av Kims försvinnande istället för att låtsas borsta bort det (han säger att han knappt vet efternamnet osv).

Jo, detta är ytterligare en punkt som starkt indikerar att Peter Madsen mördade/dräpte Kim Wall.

Om vi antar att Peter Madsen talar sanning och det skedde en dödsolycka ombord ubåten. Hur kan man då vara så glad och oberörd efter detta? Hur kan man vara så ointresserad av hennes öde inför andra?

Han var ju med henne i flera timmar. Hon dör ombord. Och han bryr sig inte.

(dessutom ljuger han gång på gång, ändrar sin berättelse hela tiden)
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Vad yrar du om? Kim Wall var kulturmarxistvänster vilket innebär att hon ser ner på alla som inte delar hennes ideiologiska hemvist. Det kan ta sig olika uttryck, tex hatiskt prat om patriarkat och nazism (läs invandringskritik) men även att klappa skäggbarn på huvudet och anse att hudfärgshandikappade inte kan ta hand om sig själva.

Kim Wall känns mer som en förvuxen jättebebis som levt på studielån och rika föräldrar och som skrivit naiva resereportage.

Ja, här håller jag med. Hela hennes familj var ju dessutom i journalistbranschen, så det är absolut inte sant att hon tagit sig fram helt för egen maskin. Men min erfarenhet är att människor som föds in i sådana familjer (gäller även dem som föds in i politikerfamiljer t.ex.) är att de ofta inte är medvetna om hur mycket hjälp de har fått. De TROR att de har kämpat på samma villkor som arbetarbarn.
Citera
Medlem
Citat:
Fast just unga vänsterfeminister som haussas upp av omgivningen bara för att de är unga vänsterfeminister (fast det fattar de inte själva, de tror att de är begåvade!), kan vara väldigt kaxiga och otrevliga i min erfarenhet. Därmed inte sagt att K var det, det vet ju ingen av oss. Ingen som stött på henne lär gå ut och säga något negativt när hon är precis är död.
Finns inget som tyder på att hon var mer inriktad åt vänster.
Citera
2017-08-28, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Självklart trodde Madsen han skulle klara sig, jag menar bara om det vore en riktig olycka så skulle dom flesta ringa och anmäla saken och låta läkare ta över.En normalt fungerande person hade aldrig tänkt på en styckning.
Att Madsen nu hävdar olycka är ju ett försök att klara sig undan mord.Precis som hans tidigare försök där han sa sig ha släppt av Wall.Allt bottnar i att Madsen vill klara sig lindrigt undan.

En normalt fungerande person skulle inte ens döda en annan människa. För att inte tala om att stycka.

Men en normalt fungerande person skulle inte heller hamna i konflikt med ALLA som någonsin har försökt intervjua en. En normalt fungerande vuxen människa skulle inte heller ägna hela sitt liv åt att bygga raketer och ubåtar.

En normalt fungerande person skulle dock försöka komma undan så lindrigt som möjligt när han väl hade begått ett brott. Det finns inget konstigt i det beteendet.
Citera
2017-08-28, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Deidre så att de tidigare haft en relation vad det nu innebär.

Ok. Det har jag inte läst. Om det är så då kanske PM är bi eller något annat på den där HBTQRSTVUXUZ- skalan..
Citera
2017-08-28, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Helt klart att han är djupt störd.. säger inte emot dig i det ;-)

Men tänk på att han har levt med journalister under hela sitt vuxna liv (lite överdrivet) så är det väl inte konstigt att även denna händelse förevigas. Förutom att han tycks trivas i rampljuset så lever han också i symbios med media och är beroende av ATT det skrivs om honom.

Han har säkert också en baktanke med intervjun – han vill nå ut med sin story innan polisförhöret. Han vill säkert att tidningarna publicerar den och vet att polisen inte läcker info.

Sen måste jag säga att polisen hade en jäkla fart till bilen. Jag anser inte att PM förhalade särskilt utan gick i normal takt medan polisen typ småsprang.. Jag tror att polisen hade velat få intervjun ogjord, men kunde inte ingripa.

Jag tror inte att PM är en person som någonsin skulle säga att han är för trött/tagen att prata om sina projekt. Och intervjun handlade ju om hans ubåt. KW låtsades han inte veta ett jota om.

I PM:s sjuka värld kan det vara så att han känner lättnad över polisens fynd, eftersom man då vet att han talade sanning. Dvs. att han ”begravde kroppen i sjön” :-o

Det skulle vara intressant att få veta hans diagnos sen när den blir färdigställd.

Madsen talade sanning om att han begravde kroppen i sjön? Talade han verkligen sanning? Han sa begravde kroppen i sjön, inte jag begravde likdelarna i sjön efter att jag styckat henne.
Varför utelämnar han kroppsdelarna? På hans uttalande säger han ju kropp alltså ljuger han igen.
Även Madsen vet att styckar man någon så är det mord så Madsen bara råkade utelämna styckningen.Så helt väck i kolan är han ju inte ändå han är en psykopat helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in