2017-08-28, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Var bara tvungen att göra ett inlägg. Såg att någon saknade danskar som kommenterar. Själv saknar jag hans brors åsikt om detta ( han är iofs dansk ) hans väninna hans frus. Dom som brett ut sig i tidningar om att PM grät om han körde på en fågel.
Vad är det folk inte förstår. Han är en mkt mkt sjuk människa . Och jag säger bara OM det nu varit så att det varit en olycka ( vilket nästan ingen tror förutom hans närmast sörjande) är det första man då tänker --vad gör jag nu jo jag styckar människan. Nä INGEN tänker så . Vad gav honom rätt att dödförklara KW och skända hennes kropp.
Här sitter ni och diskuterar en massa tekniska termer om ubåtar och vad hon hade för kläder på sig osv osv .
PM har tagit livet av en människa det finns ABSOLUT inget som bevisar något annat och det var ingen tredje person på båten.
RIP KIM WALL

Hans bror och hans väninna har redan uttalat sig i media. Brodern två ggr vill jag minnas. Jag har inte sett någon intervju av hans fru, men jag undrar vad du anser att hon skulle kunna tillföra. Hon har ju inte varit på plats och därmed har varken sett eller hört något. Det enda hon skulle kunna intyga skulle vara att PM aldrig har försökt stycka henne..

Du skriver lite föraktfullt (?) att folk inte tycks förstå att PM är en mycket sjuk människa. Men sen i nästa mening förstår du själv inte vad du har skrivit.

Ingen normal människa styckar en person som har råkat ut för en olycka. Men en mycket sjuk människa kan nog komma på idén. Och PM är ju en mycket sjuk individ.
Citera
2017-08-28, 08:43
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast New York, Peking, London o.s.v. är ju inte något märkvärdigt längre när man väl bor där. Du kanske aldrig har bott utomlands?
Ingen har sagt att det är märkvärdigt men det är väldigt olika från den instängda miljön på Söder.
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur som skulle hon och pojkvännen bosätta sig i Kina, där hon arbetat tidigare.

Sverige fanns inte på hennes karta. Överhuvud taget.
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Repeterar: Det är ett helt annat umgänge, och en helt annan miljö, än den du finner på Södermalm i Stockholm.
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Vanlig avund, inget annat. Kanske med en gnutta missunsamhet därtill. Den genomsnittlige Flashbackbesökaren mao.
Kim kunde 8 språk bland mycket annat. Det är inte kattskit direkt.
By the time she left Columbia, she spoke eight languages, including Mandarin, which she hoped to put to good use this year
Citera
2017-08-28, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Låter mer som att den osäkerheten skulle kunna finnas hos honom själv. Och om han t ex
Inbillade sig att hon såg ner på honom.
Inte att hon såg ner på honom. Tror hon bara var intresserad av människor helt enkelt.
Säger mer om den som är så osäker att han tror att någon ser ner på honom. Säger mer om honom.

Du tycks också ha redan glömt bort att vi pratar om en mycket sjuk människa.
Citera
2017-08-28, 08:46
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
GW bygger ju sina hypoteser på studier av en radda fall med alla dess detaljer och utgår från återkommande företeelser. Han tog ju vittnesmålet om Mihalovics flyktväg som felaktig för att erfarenheter visar att människor på flykt ofta tar åt höger.
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Ja, där ser man hur vanskligt det kan vara! GW är ändå expert och flummar inte i väg med stollerier utan håller sig till det sannolika, det rimliga och det vanliga. Ett bra sätt att ha fel på, vida skilt från investering i någon specifik, detaljerad "helhetslösning" med noll belägg.
GW bygger alltid sina teorier på statistik vilket innebär att han ofta får rätt.
När något går utanför det normala så har han absolut noll koll.
Citera
2017-08-28, 08:48
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus

Mer på grund av att hon var en människa som som såg andra just som likvärdiga människor oavsett deras udda sidor. Tror absolut inte hon nedvärderande udda människor, tvärtom.
Vad yrar du om? Kim Wall var kulturmarxistvänster vilket innebär att hon ser ner på alla som inte delar hennes ideiologiska hemvist. Det kan ta sig olika uttryck, tex hatiskt prat om patriarkat och nazism (läs invandringskritik) men även att klappa skäggbarn på huvudet och anse att hudfärgshandikappade inte kan ta hand om sig själva.

Kim Wall känns mer som en förvuxen jättebebis som levt på studielån och rika föräldrar och som skrivit naiva resereportage.
Senast redigerad av Z.O.G 2017-08-28 kl. 08:51.
Citera
2017-08-28, 08:55
Medlem
TCGIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Intresant vad är det för stor sågklinga på bilden med muggen?

Gissningsvis kuggremshjul på utgående propelleraxel, sitter bakom panel i normala fall:

https://c1.iggcdn.com/indiegogo-media-prod-cld/image/upload/c_limit,f_auto,w_620/v1406797643/g0t2x6re9vvdpfaqvzki.jpg

https://ibb.co/cUyBsQ
Citera
2017-08-28, 08:55
Medlem
[quote=wwr|61628127]Jag tror mer det ser ut som en sågklinga. Konstigt att ha en sådan i en ubåt? Kan det också ligga kapskivor till vinkelslip där? Tydligen verkstad där. Jag reagerar också på motivet på kaffemuggen.
https://ibb.co/gRwmRk

Reagerar du på motivet för att det föreställer SPICE GIRLS? Kolla noga så ser ni att det är Mel B och Victoria, samt en text som börjar på S (som i Spice Girls).
Citera
2017-08-28, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Han vet att han inte får ha några passagerare på båten, nu har han en som har förolyckats. Det riskerar hela hans karriär som excentrisk byggare av spektakulära farkoster. Nej, dum i huvudet är han inte.

Du vet tydligen mer än andra, eftersom du är tvärsäker på att det inte skulle kunna vara en olycka. Kan du inte dela med dig av bevis på det!

Är det så? Han har ju haft passagerare ombord även innan.
Citera
2017-08-28, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Det var som f-n. Det där är ju faktiskt en man. Det är jag helt hundra på. Det syns på näsan och hakan.
Ja definitivt en man. Som är Madsens ex? Hmmm.....
Citera
2017-08-28, 09:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Sluta investera i trams. Det där hör konspirationsforat till.

Nja, nu är ju källan till detta gärningsmannen själv, så visst är det i högsta grad relevant i sak här. Polisen har varit inne på samma spår, men avfärdat det pga att mailkorrenspondensen sett strikt professionell ut.

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-08-18-politiet-afviser-ubaads-konspiration-men-taenkte-selv-tanken

Detta resonemang finner jag rent ut sagt korkat, för *om* dom planerat en sak som denna tillsammans, så har dom givetvis tänkt på att denna mailkorrenspondens skulle kollas upp, likväl som hår och tandborste, och anpassat detta därefter. Dom rörde sig ju inom samma område, och kan mycket väl känt varandra personligen. Hade inte Kim Wall skrivit en artikel om Madsen tidigare?

Att Kim Walls bekanta säger att hon aldrig skulle vilja försvinna med vilje är ju bara en gissningslek och äger inget större värde än så, man kan känna en människa ett helt liv utan att egentligen känna den.

Det som får mig att inte vilja avfärda denna hypotes så snabbt och lätt, är Madsens "sjuka" reaktioner i sammanhanget, att han gör tumme upp, är ledsen att ubåten sjönk, är lättad att Walls kropp "indentifierats" etc etc...
Endast ur denna synvinkeln, att hela saken varit minutiöst planerad, så blir Madsens reaktioner och agerande möjliga att förstå.

Finner inte denna hypotes mindre rimlig än den orimliga tanken att han skulle ha styckat en kvinna på ubåten, det är nästan än mer barrockt än att hela saken varit planerad. Vi har inte att göra med två idioter här, utan med två mycket intelligenta människor.

Vi får se, jag är inte övertygad!
Citera
2017-08-28, 09:04
Medlem
[quote=tipicalkongo|61628483]
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag tror mer det ser ut som en sågklinga. Konstigt att ha en sådan i en ubåt? Kan det också ligga kapskivor till vinkelslip där? Tydligen verkstad där. Jag reagerar också på motivet på kaffemuggen.
https://ibb.co/gRwmRk

Reagerar du på motivet för att det föreställer SPICE GIRLS? Kolla noga så ser ni att det är Mel B och Victoria, samt en text som börjar på S (som i Spice Girls).

Madsen ville "zigazigah".. det var vad han VERKLIGEN vill ha..

Vet vi ens om det var Madsens kaffemugg?
Citera
2017-08-28, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Vanlig avund, inget annat. Kanske med en gnutta missunsamhet därtill. Den genomsnittlige Flashbackbesökaren mao.
Kim kunde 8 språk bland mycket annat. Det är inte kattskit direkt.
By the time she left Columbia, she spoke eight languages, including Mandarin, which she hoped to put to good use this year

Skulle vara intressant att få veta vilka dessa 8 språk var: svenska, norska, danska...

Någon som kände KW och kan berätta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in