2017-08-26, 01:50
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
En intressant teori och en förklaring till att hen är så anonym fortfarande. Hen kan ju vara förvägrad att ge sig tillkänna inför pressen, av polisen, för där finns den bästa informationen. Och film/bildmaterial att analysera.

Tror nog polisen har tagit en "prat" med vederbörande alleredan, finns ju ingen orsak till att Peter skulle vara tyst om vem det är.

Sedan så kanske inte filmaren vill ge sig till känna till offentligheten, och det är ju dennes val..
Citera
2017-08-26, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-JPersson
Skall vi vara riktigt petiga så hade inte Nautilus några batterier alls.

Däremot var den utrustad med ackumulatorer.

Batterier kan bara laddas ur, tex Duracell osv. Ackumulatorer kan återladdas, tex blyackar eller lionceller i mobiltelefoner.... Eftersom jag är tekniker så är jag yrkesskadad vad gäller den typen av terminologi.
Ber ödmjukast om ursäkt för det.
Jag har samma yrkesskada men har lärt mig att i många fall försöka undvika ett antal ord. Folk brukar vara van vid att höra benämningen "bilbatteri", och blir lite ledsna om man pratar om blyackumulator, eller blysyraackumulatorer. I jobbmailen brukar de bara heta SLA - Sealed Lead Acid - eftersom man i ubåtar och inbyggnadselektronik föredrar underhållsfria gel-varianter. För säkerhets skull förvirrar det alltid eventuella ekonomer som lyckas fått sig en kopia av mailet och genast tänker Service Level Agreement
Citera
2017-08-26, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Ryggskydd krävs väl bara över 3 eller 5 meter tror jag minnas efter att ha ritat plattformar
Stämmer - kravet finns även i den länkade PDF:en.