2017-08-25, 22:29
Medlem
Är det verkligen ingen här som vet var man hittar den jävla dokumentären Amateurs in space??????
Citera
2017-08-25, 22:30
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollpungen
Ett igensvetsat hål på sidan kan man inte öppna. Hur tänkte du nu?
Det var ett hål som var upptaget i båtsidan för att kunna ta in saker i ubåten, vilket sedan svetsades igen. Det finns en YT-film som visar när de arbetar med att få en plåt på plats över öppningen, innan de svetsar igen hålet eller hur det nu ska uttryckas.
Senast redigerad av 80231 2017-08-25 kl. 22:44. Anledning: dubbelskrivning
Citera
2017-08-25, 22:30
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Visst går det men vi är alla nog överens om att om ubåten legat på 80 meters djup inom ett större sökområde så hade det tagit så lång tid att sannolikt alla DNA spår var förstörda när och om man väl plockar upp ubåten.
Ett avsevärt större sökområde där det tagit lång tid att lokalisera ubåten hade nog gjort det sämre. Inte för att DNA skulle förstörts men risken att det sköljs bort från ytor ökar ju med tiden.

Djupet är inget problem annars, ubåten är så liten och lätt att bärga så det går alla tiders även på de djupaste delarna av Östersjön.
Citera
2017-08-25, 22:31
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Öppningens har angivits till 58 cm .. eftersom jag och maken renoverar hemma så tänker jag 58*58 = med en standardgarderobs innanmäte ..
Då är jag med.
Citera
2017-08-25, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Du är inte bara yrkesskadad, du har helt enkelt fel. Det är helt korrekt att kalla laddningsbara batterier för batterier för de är batterier. Du har miljarder att övertala om att alla andra använder ordet batteri (och dess motsvarigheter på andra språk såsom battery, batería osv) och att du har rätt. Då säljs det inga bilbatterier och Tesla funderar inte på att bygga någon batterifabrik i Sverige.

Ska du vara språkpuritan så borde du däremot inte kalla små 1,5 V batterier för batterier då de bara består av en enda cell och ordet batteri kommer av då man satte ihop flera elektrokemiska celler i ett cellbatteri.

Ubåten har batterier, stora jäkla batterier och du får gärna kalla dem för ackumulatorer om du vill men batteri är lika rätt.
Fast han har rätt i sak - och du har fel.
från wiki:

Citat:
En elektrisk ackumulator är en kemisk spänningskälla som går att återställa, d.v.s. ladda om

Citat:
Ett batteri eller enstaka cell, som är avsedd för återladdning, kallas ackumulator.

Citat:
Ett batteri är en komponent bestående av en eller flera celler
Citera
2017-08-25, 22:32
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Kolla på denna högupplösande bild och kolla in hans näsa:

https://timedotcom.files.wordpress.com/2017/08/peter-madsen.jpg?quality=85

Där finns något som kan vara en avvärjningsskada.

(zooma in näsan så ser du bättre)

Men hello vilket pormaskskluster han har på näsan då.

Men svårt att vara säker på att det är blod, förutom den lilla fläcken på näsvingen. Men tja, kanske.
Citera
2017-08-25, 22:33
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Snickesnack! Han ser inte alls klen ut på något sätt. Inte biffig heller utan normalbyggd och jag skulle tro att han är rätt spänstig med tanke på att han mekat med stora maskiner hela dagarna i flera år.
Från durk till däck är det nog inte riktigt 3 m, lite drygt 2 m skulle jag säga. Ubåtens diameter är 2 m, däcket sticker upp en bit över toppen på den cylindriska delen av skrovet men så är durken en bit över botten i cylindern. Men tyngdpunktshöjningen är ju det viktiga när man ska lyfta något och den var nog c:a 3 m.

Neka till styckningen kan han göra bäst fan han vill, det är ändå ingen som tror honom nu när kroppen tydligen är styckad med mening. Det intressanta gällande möjligheten att få ut en hel kropp genom luckan tycker jag är att om han skulle klarat det men ändå styckat henne så pekar det på att han helt enkelt gillar att stycka folk, inte att han var tvungen för att få ut kroppen.

Hur vet du det?

Vad låter mest troligt tycker du? Att han styckar kroppen för att få ut den genom luckan och göra sig av med bevis eller att han i lugn och ro sitter och geggar med kroppsdelar i u-båten samtidigt som han vet att sökandet efter u-båten snart kommer att dra igång. Hör du inte själv hur dum det låter?
Citera
2017-08-25, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Det var ett hål som var upptaget i båtsidan för att kunna ta in saker i ubåten, vilket sedan svetsades igen. Det finns en YT-film som visar när de arbetar med att få plåtbiten på plats över öppningen, innan de placerar en plåt över öppningen och svetsar igen hålet eller hur det nu ska uttryckas.

Ja lilla vän, men den är ju igensvetsad! Det är ingen öppningsbar "dörr" utan bara för att få in saker som tar plats.
Citera
2017-08-25, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Jämför de fetade delarna.

Wow! Provar du sätta nytt världsrekord i hyckleri?

Vad för hyckleri???? Utveckla lille man..
Citera
2017-08-25, 22:35
Medlem
Har någon adress till danska flashback?
Citera
2017-08-25, 22:37
Medlem
Citat:
Vad för hyckleri???? Utveckla lille man..
Förlåt. Antog du visste vad det var.

https://sv.m.wiktionary.org/wiki/hyckla

I samma inlägg skriver du först att folk måste sluta skriva så tvärsäkert. Sen lite längre ned i samma inlägg uttrycker du dig helt tvärsäkert själv att styckningen enbart är gjord för att försvåra att hitta kroppen...
Senast redigerad av Kanelgas 2017-08-25 kl. 22:41.
Citera
2017-08-25, 22:37
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ja lilla vän, men den är ju igensvetsad! Det är ingen öppningsbar "dörr" utan bara för att få in saker som tar plats.
Jag är rätt stor min vän. Jag har inte påstått att det handlar om en "dörr" som går att öppna och stänga, utan just som du skriver en öppning man tar upp i skrovet för att få in STORA saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in