Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Och jag är nog nästan dubbelt så bred som Kim och det skulle inte vara några större problem för mig att gå upp igenom hålet eller för någon att hissa min kropp hel genom hålet ..
Har du sett hur hålet ser ut? Hur det ser ut när PM klättrar igenom det? Har du någon slug idé om hur, så låt höra. Det gäller bara att PM kommit på samma idé. Vi kan (nästan) förutsätta att rep finns ombord, så det är ju något som åtminstone inte utesluter lyft.
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Styckningen handlar inte om utrymmet ...
Jo, antagligen mer än vikten. Vi vet alla hur det är att släpa på en livlös kropp, genom olika typer av övningar på HLR-kurser och liknande. Det är något helt annat än att släpa på enbart vikten. Och här talar vi bara horisontalled.
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Nej, han kan inte ha legat för långt på hanen när det gällde styckning .. Att stycka råstycka ett djur tar tid om man inte vet vad man gör -- samma bör gälla för människa...
Alltså, det börjar bli lite tröttsamt när sida upp och sida ner kommer folk och intygar att det är svårt, intygar att det är lätt, att man transportstyckar även djur och slaktar på annan plats ibland, osv. osv, osv.
Självklart tar det nog tid. Men han har ju alla dessa timmar! Jag förstår inte att folk hela tiden tycks glömma bort att ubåten själv var saknad, inte bara Wall, han hade alltså om det vore planerat totalt missbedömt tiden, eller mer sannolikt inte planerat speciellt långt i förväg.
Alla kan hitta på scenarier som stämmer med dessa timmar. Du tror det är svårt att stycka? Javisst, anta att han inte vilar på hanen och börjar stycka omedelbums. Tiden är kompatibel med allt möjligt, inklusive upprepade försök att få ut kroppen, stycka eller bara yra runt.
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Nej säger jag.. hon var inte stor i kroppen - och av egen erfarenhet så köper jag inte alls att man behövde stycka henne för att få ut kroppen..
Det är så lustigt. Här förklarar man något och svaret man får är "nej"? Så du har alltså alla moment och inga försvårande omständigheter kan existera? Du vet att han hade rep som passade, ställningen att arbeta på, att han själv visste det i minsta detalj, så varje tanke på styckning är offensiv?
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Måtten du anger är i princip standard på äldre hus ... så nej...
Sett många tornluckor på äldre hus?
Om du läser tråden så ser du att jag hör till dem som absolut kan se att han skulle få upp kroppen genom valfri lucka, p.g.a. tid och verktyg. Du måste väl ändå förstå att det jag vänder mig mot är tvärsäkerheten hos folk som tycker allting är "bara" och "självklart" och ingens självklara version är kompatibel med någon annans självklara version.
Varför säger du "nej"? Hur vet du och hur belägger du så vi andra kan veta? Varför denna arrogans? Speciellt om man väljer idéer som inte är minimalistiska, som är mer exotiska än andra.
Det som antas utan belägg kan också avfärdas utan belägg.