2017-08-25, 22:17
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Madsen kanske är två personer i ett. Jag tänkte personlighetsklyvning. Kanske till och med klär ut sig till en annan person ibland och folk tror det är en tredje person på ubåten.

Scary stuff. Kanske är Satan.
En ledtråd: Fire, walk with me.
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jänkarna bärgade en del av den sjunkna sovjetiska ubåten K-129 på 2700 ton från 4900 m djup i Stilla havet så det går om man vill. Se https://en.wikipedia.org/wiki/Project_Azorian
Visst går det men vi är alla nog överens om att om ubåten legat på 80 meters djup inom ett större sökområde så hade det tagit så lång tid att sannolikt alla DNA spår var förstörda när och om man väl plockar upp ubåten.
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Jag har arbetat i många år med danska kollegor, både i Danamark och i Sverige och min erfarenhet är att skillnaden mellan danskar och svenskar är mikroskopisk, oavsett vilket område det rör sig om. Däremot finns det många, hårt inpräntade idéer, att sådan är en dansk och sådan är en svensk.
Vad yrar du om? Man skiljer lätt en dansk från en svensk! De djävlarna är rödlätta med dåliga tänder och äter choklad på smörgåsar och wienerbröd! Enda anledning för Sverige att ha ett invasionsförsvar är utifall att Danmark försöker sig på något. De är fortfarande sura för freden i Kiel år 1814 och hoppas på att få revansch. Har du danskt påbrå själv eftersom du verkar ta dessa Nordens araber i försvar?
Citera
2017-08-25, 22:21
Medlem
Problemt som varit i denna tråd är att alla tror sig sitta på svaret, d.v.s. Att diskutera till död dagar om PM kunde/orkade få upp KW genom tornet. Alla tror sig veta om det är möjligt eller ej, men det man glömmer bort är fakta och konstruktion e.t.c. Då faller allt som en pannkaka, d.v.s."platt". Är man så trångsynt så man inte kan "spåna" i fler inriktningar tycker jag man kan hålla käften. Det blir hundratals sidor om inaktuella teorier som inte är relevanta i sammanhanget. Ett tips: skaffa lite information om gällande ärende innan åsikt ges. Med det vill jag inte påstå stt jag har rätt i mina teorier, men det blir så jävla drygt att läsa all skit när det inte är genomtänkt. Ett tips är: hur skulle ni själva gjort för att få ut en kropp ur en ubåt? Skulle ni tagit vägen (den jobbiga) genom tornet eller skulle ni tagit den mindre jobbiga genom fören? Att han styckat henne har givetvis med att göra att det skall bli försvårande av upptäckt som kan binda honom till detta fall. Nu innehar han ju inte den vassaste kalibern av intelligens, så han blir med största sannolikhet dömd i detta fall.
Citera
2017-08-25, 22:21
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vem av dem är PM? Inte han här va med randig T-shirt?: https://youtu.be/yyqLPBkMl_g?t=110 Han har en framträdande roll i inslaget men han är ju inte ett dugg lik PM tycker jag. Killen med glasögon, vit tröja och brungrön jacka i bakgrunden här https://youtu.be/yyqLPBkMl_g?t=66 var kanske lite lik men han märks ju knappt i filmen.

Han i första klippet är väl mer lik von Bengtsson?

Nutida foto på von Bengtsson
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kristian_von_Bengtson
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-08-25 kl. 22:24.
Citera
2017-08-25, 22:22
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Kan tänka mig att snuten har så mycket på han för att nita dit han att det är skit samma om han så har tillgång till 10 tidningar eller tv - media.
Rocket madsen skall bara transporteras in till förvaring och glömmas bort i 15-20 år framöver.

Tyvärr är risken stor att det är precis tvärtom, att polisen inte har ett enda litet bevis för att han har gjort någonting annat än fått KW's blod på sig.

Indicier ja, starka indicier, ja, tveklöst.
Men bevis?

Vi har en styckad kropp.
Vi har en man som nekar till att ha styckat kroppen.
Så vilka BEVIS finns för att han har styckat kroppen? Med lite tur har man kunnat hitta verktygen han använde, och kan knyta dem till både honom och KW, med lite otur har man inga verktyg alls.
Vilka BEVIS finns för att han mördat henne? Har man ens ett enda bevis för att hon blev mördad?

Risken finns att bevisen inte ens räcker till att bevisa att han styckade henne.

Vi får i ett sådan läge hoppas att domstolen finner indiciekedjan stark nog att döma för mord.

Men allra helst får vi hoppas att polisen hittar ovedersägliga bevis som klarlägger hela händelsekedjan från början till slut. Och bäst för alla, inte minst KW's anhöriga, vore det om bevisen entydigt visar att hon faktiskt dog av en olyckshändelse. Men tror på det, gör jag dessvärre inte. PM är i mina ögon en mördare, av den mest otrevliga sorten man kan tänka sig.
Citera
2017-08-25, 22:23
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
En säger att det är polisen som beslutar det. En annan säger åklagare. Vad stod det i artikeln - polisen eller åklagaren?

Citat:
I Danmark beslutar åklagaren om alla restriktioner utom isolering, som måste prövas av domstol.

Citat:
I Danmark har man infört en möjlighet att hålla ett förhör med den misstänkte inför domstol i
det uttalade syftet att minska behovet av restriktioner.

Citat:
Hvis det er nødvendigt af hensyn til sagens efterforskning, kan dommeren bestemme, at du skal være varetægtsfængslet i isolation. Det betyder, at du ikke kan være sammen med andre indsatte.

http://www.anklagemyndigheden.dk
Citera
2017-08-25, 22:23
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannexx
Det är väl för fasen bara för idioterna till polisen att prova med en docka som väger samma som kim om det det överhuvudet taget är möjligt för en person att baxa dockan upp igenom torn luckan hel.
Då får dom motivet till styckningen.
Det är i o f s lätt att fuska åt det hållet och inte "orka" i ett sådant test fast man egentligen orkar. Det är som när Juha Valjakkalas flickvän vid den rättsliga utredningen inte "orkade" spänna hanarna på ett hagelgevär och därmed "bevisade" att hon inte kunde ha hjälpt Juha med den saken. Klart att hon orkade det egentligen...

I detta fall får det väl ses som mer graverande om han hade kunnat få ut kroppen hel men valde att stycka den i alla fall.
Citera
2017-08-25, 22:25
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Men de som nått fram till sina drömmar, så återstår inget mer att sträva efter, isåfall skall de se till att han inte av uttråkning tar livet av sig.

Det är en enormt stor risk att han tar livet av sig.

Hans tid i denna värld är nu över och han kan lyckligt luta sig tillbaka och ge sin själ till vad än avgrund han en gång kom ifrån.
Citera
2017-08-25, 22:25
Medlem
Vad är det som gör att polisen öht nu tittar på andra ouppklarade mord (?), för att se om PM har någon koppling till dessa? Eller brukar man dra upp ouppklarade mord, så fort någon har mördat? Känns ju inte rimligt, om det inte finns något som gör att de misstänker att han kanske mördat fler.
Citera
2017-08-25, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollpungen
Problemt som varit i denna tråd är att alla tror sig sitta på svaret, d.v.s. Att diskutera till död dagar om PM kunde/orkade få upp KW genom tornet. Alla tror sig veta om det är möjligt eller ej, men det man glömmer bort är fakta och konstruktion e.t.c. Då faller allt som en pannkaka, d.v.s."platt". Är man så trångsynt så man inte kan "spåna" i fler inriktningar tycker jag man kan hålla käften. Det blir hundratals sidor om inaktuella teorier som inte är relevanta i sammanhanget. Ett tips: skaffa lite information om gällande ärende innan åsikt ges. Med det vill jag inte påstå stt jag har rätt i mina teorier, men det blir så jävla drygt att läsa all skit när det inte är genomtänkt. Ett tips är: hur skulle ni själva gjort för att få ut en kropp ur en ubåt? Skulle ni tagit vägen (den jobbiga) genom tornet eller skulle ni tagit den mindre jobbiga genom fören? Att han styckat henne har givetvis med att göra att det skall bli försvårande av upptäckt som kan binda honom till detta fall. Nu innehar han ju inte den vassaste kalibern av intelligens, så han blir med största sannolikhet dömd i detta fall.

Jämför de fetade delarna.

Wow! Provar du sätta nytt världsrekord i hyckleri?
Senast redigerad av Kanelgas 2017-08-25 kl. 22:29.
Citera
2017-08-25, 22:27
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Rem i denna ubåt, vilket gör det enklare att ändra utväxling. Jag tror inte PM har programvara för att kunna räkna fram optimala varvtal för propellern - och jag vet inte om han köpt den och då kunnat få sådan information från tillverkaren eller om de själva arbetat och gjutit den.

Han behöver inte veta riktning - räcker att vänta tills det blir tyst. På flera youtube-klipp hör man tydligt motor/propeller-ljud från andra fartyg samt även karakteristiska pingar.
Hela den jävla remma Johans konstruktionen är ju helt c-p även mycket annat på båten är beg och klabb.
Det är ändå år 2017 nu.
Citera
Medlem
mb20guys avatar
"Nära sin verkstad har Peter Madsen hittat en gemenskap i konstnärskollektivet Half Machine, som håller till på en gammal pråm och gör experimentella installationer.
När Peter möter Half Machine, har han redan utforskat en stor del av Köpenhamns sexuella miljöer. I Half Machine hittar han en samling konstnärer inte bara vet hur man blandar teknologi och fester – de är också bra på att blanda konst och sexualitet."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OMrxl/peter-madsens-vilda-liv--ubatar-raketer-strippor-och-fester

Hitta sedan den här sidan efter en sökning på "Half machine" gänget

"UBÅDSBALLET er iscenesat af koreograf Pipaluk Supernova i samarbejde med installationskunstner Thomas Jørgensen og ubådsbygger Peter Madsen."

http://www.liveartinstallations.com/art/?p=178
Citera
Medlem
Klart PM kommer åka fast för mordet annars kan man alltid hävda olycka och klara sig.
Han är inte läkare och får inte bedöma om hon är död, så allt har han gjort fel dessutom ljugit flera gånger, helt uteslutet han skulle bli helt friad, vilka signaler skulle det sända? Nu är det fritt fram att mörda och hävda olycka det är bara ta första bästa tjej på stan släpa ner henne till din båt slå ihjäl henne och stycka henne och hävda olycka.

Frågan är om han var kapabel stycka när han var 15 år gammal, tänker på fallet från 1986 som står i tidningarna om.Tänk om han är en serie mördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in