2017-08-25, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumpNietzsche
Jag vet inte hur insatt du är i marin teknik i största allmänhet men att bygga en ubåt är faktiskt INTE riktigt på samma nivå som att bygga en rymdskyttel, sett till hur mycket ritningar och färdig teknik det finns att inhämta om det hela i dagens värld. Ja, de allra flesta tekniskt/mekaniskt intresserade personerna av normal intelligens med tillgång till en välutrustad verkstad bör definitivt klara att bygga en ubåt om de slår sina kloka huvuden ihop.

Vad är det du argumenterar för egentligen, varför är det så viktigt för dig att framhålla Madsen som ett übergeni? Menar du att det bevisar hans oskuld på något vis? Jag har inte sagt att han är dum i huvudet, de flesta psykopater/seriemördarpersonligheter är trots allt hyfsat intelligenta, jag har bara sagt att hans rykte som mästeruppfinnare tycks främst skapat av honom själv och antagligen är starkt överdrivet, förutsatt att det andra framhållit i tråden stämmer. Och sett till hur katastrofalt efterblivet han utförde mordet och hanterade efterspelet av det, så har jag svårt att se ett geni i arbete iaf.

Sen vet jag inte vad för pappskallar du normalt umgås med i ditt liv men att blanda raketbränsle är inte nödvändigtvis krävande av Mensa-material det heller.

Problemet här är att du nedvärderar PM och får honom att framstå som mer eller mindre obegåvad, vilket så inte är fallet. Han har hanterat det exakt efter rådande omständigheter och det är mer eller mindre omöjligt att hantera det på ett annat sätt om man vill dölja ett mord.
Citera
2017-08-25, 00:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Är det en trådsanning att det finns krabbor i Köge bugt? Om man ser på Köge Bugt i Google maps - så indikerar google "biologisk dött" (ett vitt fiskkadaver visas)

Kan krabbor leva på sand? Skal de inte ha tång och sten och sånt-

Det var ett par fiskare där nere som sa det till Sydsvenskan, och de borde väl veta.
Citera
2017-08-25, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja det angavs ett mått på 58 cm .. normalstor garderob mao .. Du skall vara bra jävla stor om du inte kan gå in i en standardgarderob och stänga dörren..

Kim var inte stor....
Vem i hela fridens namn har påstått något annat? Kim kunde uppenbarligen komma in i ubåten, så det är helt orimligt att tro att någon skulle tro att det vore svårt i sig. Men du kanske inte ser skillnad på levande och döda ting? Måste fråga dig igen, har du sett bilderna/filmerna där Madsen hänger och passerar endera av passagerna? Det ger åtminstone en indikation över vilka sätt som inte är trovärdiga och vilka som är det. Ljushuvuden i tråden har snackat om "slänga upp på axeln" osv, trots att det nog behövs rep eller liknande.

Citat:
De dockorna är tyngre och större än Kim om du gått igenom en riktig kurs ...
...eller levande figuranter. Vikten må vara ett problem, men det är lealösheten, en kropp helt utan tonus samt att det kan vara lätt att misslyckas med första försöken och övertyga sig själv om att det är "omöjligt".
Citat:
Så vad skulle problemet vara med att dumpa henne utan styckning menar du ...?
Problem? Det behöver inte vara något problem för att han ska ha valt ett annat spår. Eller så har han försökt, men misslyckats och bytt spår.

Citat:
Har du slaktat många människor så du vet skillnaden?
Nejdu, den gubben går inte. Det här är det du som ska svara på, inte jag. Du kommer med ett påstående, inte jag. Med påståendet följer bevisbördan. Jag har precis berättat för dig att ni är en hel bunt i tråden som tjafsar över hur jävla lätt det är, eller hur jävla svårt det är, att stycka. Precis som folk bölar över hur jävla lätt det är, eller hur jävla svårt det är, att lyfta upp en hel kropp. Jag kommer inte med dylika utsagor alls.

Tala med någon av dem, vetja!
Citera
2017-08-25, 00:29
Medlem
Apropå de som diskuterar PMs tillgång till TV osv. Kan ha ändrats nu när han har blivit isolerad?

http://ekstrabladet.dk/112/varetaegtsfaengslet-peter-madsen-gaar-i-frivillig-isolation/6790300

Trailer till filmen om PM som nu stoppats:

https://www.youtube.com/watch?v=zxTzvH4yfv8
Citera
2017-08-25, 00:30
Medlem
Jag tror den väsentligaste förklaringen finns hos PM själv, i hans udda personlighet. Troligtvis många allvarliga psykiska störningar.
Det finns säkerligen en grund för att åklagaren redan i detta tidiga läge aviserar krav på en utredning om hans psykiska tillstånd.

Normalt, åtminstone de utredningar jag följt, kommer det först efter rättegång och dom är avkunnad, alltså innan påföljd. Där är vi ju här långt ifrån då inte ens åtal ligger på bordet.

Att med vetskap om vilken udda figur Pm tydligen varit sedan barnsben, försöka applicera/utgå från att han tänker logiskt eller rationellt leder lätt i fel riktning.

Att KW gick detta öde till mötes tror jag var en möjlighet för PM att genomföra, det han annonserat i förväg. Ett spekuletärt brott som fick honom att åter hamna på Tabloiderna.

Där han främst får sin livsluft ifrån. Media.

Kim Wall kom som en skänk från ovan och med en Trigger. Artikel möjligen..? I tidningen

Där hans fd kompanjon skrivit dvs ärkefiende K von Bengtsson. I den striden med sin kompanjon sänkte Pm Ubåten Freja som hämnd, om jag förstått rätt.

Jag tror han är fåfäng, lättkränkt, hämndlysten och glömmer aldrig en "upplevd" oförrätt.

Tänker jag.
Citera
2017-08-25, 00:30
Medlem
Jag tror ev att Madsen har sagt att han begravde henne i ett stycke till sjöss och när de sen hittade torson var det kört.
Han måste ju ha redogjort en del i förhören och detta måste då jämföras med vad som kommit fram. Blod i båten, styckning mm. Sen att han han ändrat storyn från början gör ju honom mindre trovärdig.

Jag tror de har honom som i en liten ask.
De firar säkert med en öl och Gammeldansk.
Citera
2017-08-25, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Är det någon som lyft en medvetslös människa? Det är inte lätt.
Jag tror också på transportstyckning. Gissningsvis blir det väldigt mycket lättare att hantera kroppen om den delas upp.

Men vilken sjuk jävla individ man måste vara för att greja det....
Om man får tro hjärntrusten här inne så är var och varannan expert på lyft av kropp, för att inte tala styckning...

Synd bara att dessa experter inte är överens på ett piss samt ingen av dem har några som helst begrepp om hypotesprövning eller bryr sig om sannolikhetsresonemang som faktiskt bygger på vad som är vanligt eller ovanligt, osv.

Själv får jag ju en hel del flak här, för om jag ser minsta lilla svaghet i ett resonemang så är jag ju bums på "den andra", "felaktiga" sidan som tror att detta är lätt/svårt.
Citera
2017-08-25, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Jag tror ev att Madsen har sagt att han begravde henne i ett stycke till sjöss och när de sen hittade torson var det kört.
Han måste ju ha redogjort en del i förhören och detta måste då jämföras med vad som kommit fram. Blod i båten, styckning mm. Sen att han han ändrat storyn från början gör ju honom mindre trovärdig.

Jag tror de har honom som i en liten ask.
De firar säkert med en öl och Gammeldansk.

Madsen var rökt samma sekund som man konstaterade att torson är KW - redan då snapsade man kan jag tänka mig.
Citera
2017-08-25, 00:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Vilka mått tänker du på då?
Öppningens har angivits till 58 cm .. eftersom jag och maken renoverar hemma så tänker jag 58*58 = med en standardgarderobs innanmäte ..
Citera
2017-08-25, 00:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Har du erfarenhet av att släpa döda kroppar uppför stegar?!!
Nej, däremot är jag tränad på att transportera lealösa kroppar då med vuxna män ..
Ingick både i min kriminalvårdsutbildning och min utbildning till skyddsvakt och hundförare för försvaret (det senare ställde högre krav på situationer än KRUT)

Att flytta kropp - då docka - ingick också i min väktarutbildning på åttiotalet ...

Fler frågor om det?

Edit:
Och nej - syftet i utbildningarna var inte att transportera döda kroppar - utan att kunna hjälpa "kollegor" utom fara och till hjälp ..
Senast redigerad av micro113 2017-08-25 kl. 00:45.
Citera
2017-08-25, 00:49
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag är mer intresserad av hans liv i övrigt med strippor och fester, så har någon en länk till det är jag tacksam. Orkar inte plöja hela den här tråden tyvärr.
Aftonbladet Plus har en artikel, betalvägg dock. Den var inte så rafflande.
Citera
2017-08-25, 00:49
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Håller det för osannolikt. För det första är jag tveksam till om ubåten alls dykt, för det andra finns det inte så mycket att fastna i som skulle innebära att lösningen blir en nödstyckning - inklusive huvud, armar och ben. Tror inte det.

Nehej, tack för svar i alla fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in