Citat:
Ursprungligen postat av
HeroesSilencio
Fullkomligt iskall människa, först framstår han som ingenting speciellt har hänt när man ser bilder och filmer när han är åter på land och kommunicerar med Polisen. Han säger bara att en kvinna var med ombord som heter Kim och att han har släppt iland henne. Efter det så skrattar han mot kameran och ger tummen upp som att ingenting har hänt alls. Man skall vara medveten om att han där och då visste vad han gjort mot henne, ändå så drar han igång ett pärlband med lögner a la Arboga kvinnan. Erkänner sedan att en olycka har skett men inte att hon är styckad i småbitar och utspridd i havet.
Jag är helt övertygad om beträffande hans beteende att det är inte första gången han mördat och styckat en människa, han har mördat förr och det är en handling för PM som är kopplad sexuell drift för han. Jag skulle tro att han går igång på att våldta sina offer, sätta skräck, notera offrets panik och livskamp för att sedan slå ihjäl henne med mycket kraftigt våld. Tror inte på strypning alls, det är mycket svårare än man tror. Jag tror han har krossat skallen kraftigt och sedan tagit beslutet att stycka henne. Detta är något han gjort förut och är bekant med hur man gör med tanke på hans iskalla beteende när han är tagen av Polisen, sannolikt i Danmark men också internationellt. Jag är säker på att Polisen samkör nu alla olösta fall med mördade kvinnor i landet och tillsammans med utländska Polismyndigheter.
Annat än livstid är ett skämt för Danmarks värsta seriemördare genom tiderna.
Jag håller med i det mesta.
Några saker som jag noterade när jag gick igenom allt igen:
1. När reportern frågor honom om kvinnan som var ombord, blir han nästan lite irriterad och säger att hon hette Kim,
det var allt han visste. Sedan poängterar han (helt opåkallat) att han
inte brukar göra bakgrundskontroller på varje journalist som vill prata med honom.
Jag tycker detta verkar vara ett sätt att distansiera sig från det faktum att han troligtvis gjort just research på henne och vad hon skulle skriva om.
2. Enligt den danska polisen efterlyser man nu KW's kläder. En orange tröja, en svart-vit kjol och ett par vita skor.
Är inte detta lite märkligt? Vem har på sig en kjol(!) av alla plagg när man ska ut på en ubåt? Jag tänker inte enbart på det faktum att man ska klättra upp och ner för stegar, utan allmänt, olja, metall, hav, blåst, fukt osv.
Kan det vara så att PM sagt att det skulle finnas extra overaller nere i ubåten; kanske tagit med så hon skulle kunna byta om till dessa?
Känns som att vi kanske snöar in oss på detaljer, men det saknas så många pusselbitar i detta.