2017-08-25, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Det är en intressant idé. I denna tråd har man nästan uteslutande pratat om antingen olycka eller mord. Om ubåten redan var i närheten av att bli förbjuden i befintligt skick på grund av säkerhetsrisker kan en medelstor olycka, som till exempel Kim slår pannan ganska hårt i något utstickande metallföremål eller bryter ankeln eller något liknande vara nog till att PM blir livrädd att hans livsverk nu ska bli hårt kritiserat, ja kanske till och med förbjuden för användning.

Att PM då tar det helt absurda impulsbeslutet att ha ihjäl Kim i ett desperat försök att dölja problem med själva u-båten förefaller inte osannolikt med tanke på den bild som nu målas upp av honom som person när äldre klipp granskas och andra kvinnor som varit med i u-båten berättar.

Jag känner mig nog över 99.5% säker på att han har mördat Kim. Men jag är bara 85% säker på att det inte var någon form av olycka i form av att Kim ramlade eller slog sig på grund av u-båtens farliga design innan PM mördade henne. Det ena utesluter inte det andra.

Det är inte det mest sannolika, men tycker inte det ska avfärdas baserat på det vi vet idag.
Den där procentsatsen slog sig nog lite 😂
Men jag förstår vad du menar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men HUR kan PM neka till brott mot griftefriden, menar han att någon annan styckat? Får ta tillbaka vad jag nog tidigare skrev om hans advokat; att hon var rutinerad etc, i detta läge 'måste' väl en kompetent advokat kunna förklara läget för klienten, vad man 'bör' erkänna och inte.
Eller så är han helt förlorad i sitt ego och tror sig kunna komma undan helt?
Vad ska man tro egentligen?🤔
Han är spritt språngande galen, han bör erkänna allt för att slippa livstid.
Citera
Medlem
Citat:
Polisens besked: Madsen misstänks för fler brott

Citat:
Han misstänks nu för vad som i Sverige kan jämföras med brott mot griftefriden och är även misstänkt för mord, skriver Köpenhamnspolisen på sin hemsida.
Rubriceringen på danska är "manddrab" och enligt den danska brottsbalken ska en person som dödat en annan människa dömas utifrån huruvida uppsåt föreligger, ungefär motsvarande de svenska rubriceringarna dråp eller mord. Den som befinns skyldig kan dömas till fängelse i mellan fem år och livstid.

http://www.expressen.se/kvallsposten/krim/madsen-misstanks-for-fler-brott/
Citera
2017-08-25, 09:35
Medlem
Citat:
Jag såg dock aldrig några bra argument där...
Det "bästa" med argument-värdering är att de argument som stämmer med den egna uppfattningen nästan alltid bedöms som bättre än argument som motsäger den egna uppfattningen.
Citera
2017-08-25, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
Den där procentsatsen slog sig nog lite 😂
Men jag förstår vad du menar.

Hur menar du? Slog sig? Hänger inte helt med din tankegång nu
Senast redigerad av Kanelgas 2017-08-25 kl. 09:42.
Citera
2017-08-25, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Det enkla och rimliga är att han styckar på däck eftersom det går att få upp kroppen hel.

Men nu gjorde han kanske inte det -
Men bedömer du det lika enkelt och rimligt om du funderar på hur halt det blodiga däcket blir?
Citera
2017-08-25, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbylou
Problemet för herr madsen är att han ljugit in sig i ett hörn. Han trodde nog aldrig att kroppen skulle hittas och har ljugit ihop en historia utifrån det.

Nu har han mer eller mindre inget val än att stå fast vid sin redogörelse.
Citera
2017-08-25, 09:44
Medlem
Citat:
Men allt som inte riskerar att flyta upp är ju ''sänkematerial''. Om han tar bort delar från kroppen med högre densitet än vattnet (och som förväntas bibehålla en högre densitet), ökar han ju behovet av sänkematerial för torson.

Ja det där har du nog alldeles rätt i, tänkte inte på det. Men nu var jag mest inne på varför huvudet tagits av och det kan ju fortfarande ha att göra med att han ville dölja dödsorsak.

Citat:
Ursprungligen postat av bobbylou

Ja det ligger nog i farans riktning att han är koko så det förslår, uppfinnartiteln till trots.
Citera
2017-08-25, 09:44
Medlem
[quote=HeroesSilencio|61600554]Fullkomligt iskall människa, först framstår han som ingenting speciellt har hänt när man ser bilder och filmer när han är åter på land och kommunicerar med Polisen. Han säger bara att en kvinna var med ombord som heter Kim och att han har släppt iland henne. Efter det så skrattar han mot kameran och ger tummen upp som att ingenting har hänt alls. Man skall vara medveten om att han där och då visste vad han gjort mot henne, ändå så drar han igång ett pärlband med lögner a la Arboga kvinnan. Erkänner sedan att en olycka har skett men inte att hon är styckad i småbitar och utspridd i havet.
Jag är helt övertygad om beträffande hans beteende att det är inte första gången han mördat och styckat en människa, han har mördat förr och det är en handling för PM som är kopplad sexuell drift för han. Jag skulle tro att han går igång på att våldta sina offer, sätta skräck, notera offrets panik och livskamp för att sedan slå ihjäl henne med mycket kraftigt våld. Tror inte på strypning alls, det är mycket svårare än man tror. Jag tror han har krossat skallen kraftigt och sedan tagit beslutet att stycka henne. Detta är något han gjort förut och är bekant med hur man gör med tanke på hans iskalla beteende när han är tagen av Polisen, sannolikt i Danmark men också internationellt. Jag är säker på att Polisen samkör nu alla olösta fall med mördade kvinnor i landet och tillsammans med utländska Polismyndigheter.

Annat än livstid är ett skämt för Danmarks värsta seriemördare genom tiderna.[/QUOT

Exakt detta är inte första gången han mördat.Sen tror folk på olycka vilket skämt.Han kan ljuga denna mannen det har han redan bevisat och det är ingen olycka.Karln är en kallblodig mördare.
Citera
2017-08-25, 09:45
Medlem
Att neka ända in i kaklet är en ganska beprövad metod. Att aldrig någonsin ge polisen det minsta att arbeta med. Det är då upp till polis och åklagare att föra fram bevis. Att genomföra en huvudförhandling där han skall fällas krävs att indicierna visar att bortom alla tvivel skyldig. Det är inte lätt om han nekar. Men kroppsdelarna är bevisligen gjort mekaniskt och med vilje. Men kan man bevisa att ett mord begåtts? Att man som utredare är helt övertygad att ett mord begåtts räcker inte. Det måste föras i bevis. Ett erkännande vore optimalt. Frågan är hur hårdkokt Madsen är. Orkar han neka hur länge som helst.

När jag låg i min säng i natt och skulle somna undrade jag lite hur Madsen sover. Ser han framför sig styckningen som han utförde? Drömmer han om det som mardrömmar eller återupplever han det som lustfyllt? Mår han dåligt av det han gjort? Kan han överhuvudtaget sova?
Senast redigerad av Picasso2 2017-08-25 kl. 09:49.
Citera
2017-08-25, 09:47
Medlem
Citat:
Hur menar du? Slog sig? Hänger inte helt med din tankegång nu

99,5 på mord, 85 på olycka. Det är bara 100% du har att använda och du använde 99,5 på mord. Så då har du 0,5 kvar till en olycka. Eller?

Men jag förstår vad du menar
Citera
2017-08-25, 09:49
Medlem
BoISarens avatar
Rubrik justerad

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto