Citat:
Hade han lyckats dra upp Kim så hade polisen hittat en kropp som inte var styckad. Jag betvivlar inte att han försökt dra upp henne men han har misslyckats. Därför styckade han henne, jag kan inte se att detta är planerat. Det är en handling som är desperat, därav hans dåliga berättelse om att han släppte av Kim på kvällen för att sen ändra det till en olycka i ubåten.
Även om man är stark fysiskt så är det inte lätt att dra upp 60kg med ett rep, en vinsch fanns inte. Att försöka lägga henne på ryggen och klättra uppåt går inte heller då det är för trångt. Hade det varit planerat tror jag att ubåten hade försvunnit innan det blivit ljust ute, samt att torson hade sänkts med betydligt mer vikt.
Jag tvivlar även starkt på att man kommer hitta någon mer kroppsdel, att söka i havet är komplicerat om han inte kan redogöra för polisen exakt vart han har dumpat kroppsdelarna. Jag hoppas att någon som har bra koll på ubåten kan redogöra för polisen vilken utrustning som saknas inuti då det säkerligen har använts som vikt.
Även om man är stark fysiskt så är det inte lätt att dra upp 60kg med ett rep, en vinsch fanns inte. Att försöka lägga henne på ryggen och klättra uppåt går inte heller då det är för trångt. Hade det varit planerat tror jag att ubåten hade försvunnit innan det blivit ljust ute, samt att torson hade sänkts med betydligt mer vikt.
Jag tvivlar även starkt på att man kommer hitta någon mer kroppsdel, att söka i havet är komplicerat om han inte kan redogöra för polisen exakt vart han har dumpat kroppsdelarna. Jag hoppas att någon som har bra koll på ubåten kan redogöra för polisen vilken utrustning som saknas inuti då det säkerligen har använts som vikt.
Det här är ändå en man som har jobbat med rep, kedjor och taljor hela sitt liv. Mannen gör inget annat än skrotar runt på stora järncylindrar. Rep vet vi fanns i mängder på båten. Skulle han exempelvis vilja ha upp henne genom den främre luckan hade han utan problem kunnat slå ett slag runt handtagen på tornet bakom sig för att få avlastning och låta henne hänga medans han förbereder nytt grepp. Hade det varit svårt hade han kunnat sätta en vridpinne på repet så som man spänner åt en tourniquet för er som vet vad det är. Det är bara skitsnack att han inte skulle haft förmågan att dra upp henne hel ur båten i ett stycke.