2017-08-25, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napalmens
Hade han lyckats dra upp Kim så hade polisen hittat en kropp som inte var styckad. Jag betvivlar inte att han försökt dra upp henne men han har misslyckats. Därför styckade han henne, jag kan inte se att detta är planerat. Det är en handling som är desperat, därav hans dåliga berättelse om att han släppte av Kim på kvällen för att sen ändra det till en olycka i ubåten.

Även om man är stark fysiskt så är det inte lätt att dra upp 60kg med ett rep, en vinsch fanns inte. Att försöka lägga henne på ryggen och klättra uppåt går inte heller då det är för trångt. Hade det varit planerat tror jag att ubåten hade försvunnit innan det blivit ljust ute, samt att torson hade sänkts med betydligt mer vikt.

Jag tvivlar även starkt på att man kommer hitta någon mer kroppsdel, att söka i havet är komplicerat om han inte kan redogöra för polisen exakt vart han har dumpat kroppsdelarna. Jag hoppas att någon som har bra koll på ubåten kan redogöra för polisen vilken utrustning som saknas inuti då det säkerligen har använts som vikt.

Det här är ändå en man som har jobbat med rep, kedjor och taljor hela sitt liv. Mannen gör inget annat än skrotar runt på stora järncylindrar. Rep vet vi fanns i mängder på båten. Skulle han exempelvis vilja ha upp henne genom den främre luckan hade han utan problem kunnat slå ett slag runt handtagen på tornet bakom sig för att få avlastning och låta henne hänga medans han förbereder nytt grepp. Hade det varit svårt hade han kunnat sätta en vridpinne på repet så som man spänner åt en tourniquet för er som vet vad det är. Det är bara skitsnack att han inte skulle haft förmågan att dra upp henne hel ur båten i ett stycke.
Citera
2017-08-25, 02:12
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Oavsett hur länge han kommer att sitta i fängelse så är hans karriär över. Efter detta så vill ingen någonsin ha något med honom att göra. Han kommer alltid att vara känd som en bestialisk styckmördare. Han kommer att vara Danmarks mest hatade person för många år framöver.

Ville han detta?

Från hyllad uppfinnare till en hatad styckmördare?

Det undrar jag. Men man kan förstås inte utesluta någonting.

PM verkar ju vara en psykopat och narcissist utan dess like. Det är hans EGNA mål i livet han velat uppfylla. Full frihet att styckmörda någon och bli frisläppt för brist på bevis. En våt dröm han haft länge att göra en stor kriminell happening. Pratas ju i hela världen om detta just nu. Får han ruttna tills döden i fängelse kanske han ser det som ett misslyckande, men släpps han fri om ett par år på grund att de teknikaliteter kring att de inte kunnat hitta tillräckliga bevis mot han kommer han med ett brett leende leva vidare, fast kanske flyttar utomlands. Killen vill ju ha en publik. Tror inte fler har pratat om honom än det görs just nu. I sitt eget perversa universum är han just nu världsstjärna.
Citera
2017-08-25, 02:16
Medlem
napalmenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
Det här är ändå en man som har jobbat med rep, kedjor och taljor hela sitt liv. Mannen gör inget annat än skrotar runt på stora järncylindrar. Rep vet vi fanns i mängder på båten. Skulle han exempelvis vilja ha upp henne genom den främre luckan hade han utan problem kunnat slå ett slag runt handtagen på tornet bakom sig för att få avlastning och låta henne hänga medans han förbereder nytt grepp. Hade det varit svårt hade han kunnat sätta en vridpinne på repet så som man spänner åt en tourniquet för er som vet vad det är. Det är bara skitsnack att han inte skulle haft förmågan att dra upp henne hel ur båten i ett stycke.

Även om han lyckats med detta, så förklarar det inte styckningen. Att stycka någon på ovansidan där det är mörkt, halt och risken att bli sedd är bra mycket högre är helt ologiskt.
Citera
2017-08-25, 02:19
Medlem
Citat:
Även om han lyckats med detta, så förklarar det inte styckningen. Att stycka någon på ovansidan där det är mörkt, halt och risken att bli sedd är bra mycket högre är helt ologiskt.

Han har inte styckat henne på ovansidan, men han hade kunnat göra det om han hade velat. Allt tyder på att han styckade henne i ubåten.
Citera
2017-08-25, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej - jag talar om vertikalt ..

Varifrån kommer dina mått?
Och kan du ange vilka mått du anser gäller samt källa till dessa?
Men snälla rara! Pi*r² är inte precis den mest exotiska formel någonsin. Men jag utgick väl från 58 cm och inte 52 som det verkade vara. Fastnade väl i en äldre diskussion där någon trodde hålet var 1,2 meter...

Edit: Du kanske menade källa till 52 cm? Här: https://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/26693337
Det är bara ett ställe som siffran nämns på.
Citat:
Mitt skryt???
Ja, du verkar ju fixerat dig vid att andra ska ha burit kroppar eller styckat för att vi ska ifrågasätta dig. Du är faktiskt bara en i mängden som uttalar dig tvärsäkert som om det vore det självklaraste i världen. Vi vet som sagt alla hur en lealös kropp ter sig, om än kanske inte död. Om du anser att det är lätt samtidigt som du fått utbildning på saken så kanske du kan lägga ihop två och två och inse att om det vore det enklaste i världen så hade ingen utbildning fodras.

Men nog om det, det var bara relevant i fråga om bevisbörda.
Citat:
Jag säger inte alls att det är svårt att stycka någon, däremot att det är inget man gör efter en olycka.
Jag vet inte vilka 52 cm-dörrar du försöker slå in nu, men vidöppna är de redan. Få tror något annat än mord. Somliga av oss har så mycket förnuft i behåll att vi ändå inte anser en olycka som uteslutet. Men framförallt, givet att det är ett mord och ingen olycka samt att du inte påstår att det skulle vara svårt: varför i hela friden är det då så svårt att tänka sig att vi kanske inte riiiktigt än ska dra säkra slutsatser om skälet till styckning?
Citat:
Styckningsmord är i allmänhet planerade innan ...
Inte min uppfattning om saken, men visst, kör till. Det är inte så svårt att köpa. Men vad har det med saken att göra? Implicerar (planering utav, etc) styckmord då offensivt sådan? Men då blir det kanske svårt för dig att förklara varför lejonparten inte alls förefaller vara av offensiv sort. I allmänhet var de ju planerade innan...
Citat:
Sjuttiotalet
Ante mig, att det skulle vara en referens som passerat sista förbrukningsdag...
Senast redigerad av DjILY 2017-08-25 kl. 03:12.
Citera
2017-08-25, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
PM verkar ju vara en psykopat och narcissist utan dess like. Det är hans EGNA mål i livet han velat uppfylla. Full frihet att styckmörda någon och bli frisläppt för brist på bevis. En våt dröm han haft länge att göra en stor kriminell happening. Pratas ju i hela världen om detta just nu. Får han ruttna tills döden i fängelse kanske han ser det som ett misslyckande, men släpps han fri om ett par år på grund att de teknikaliteter kring att de inte kunnat hitta tillräckliga bevis mot han kommer han med ett brett leende leva vidare, fast kanske flyttar utomlands. Killen vill ju ha en publik. Tror inte fler har pratat om honom än det görs just nu. I sitt eget perversa universum är han just nu världsstjärna.

Exakt. Du har helt rätt

Utan Strålkastarljuset, finns han inte.
Citera
2017-08-25, 02:21
Medlem
Citat:

Alltså jag tror de flesta är överrens om att han måste ha styckat henne i båten. Frågan är inte var han stycka henne utan varför han gjorde det i båten.
Citera
2017-08-25, 02:22
Medlem
napalmenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Han har inte styckat henne på ovansidan, men han hade kunnat göra det om han hade velat. Allt tyder på att han styckade henne i ubåten.

Det är ju det jag sagt hela tiden, jag förstår bara inte varför alla envisas med om att han skulle tagit upp henne.
Citera
2017-08-25, 02:24
Medlem
Här är en video på brandmansgrepp som flera säkert har sett. Sen är det kanske så att det inte finns tillräckligt med utrymme i röret för honom att lyfta henne såhär med sig upp, men vet vi det? Kan han ha försökt? Och om inte, varför inte?

https://www.youtube.com/watch?v=KPrATJ-u5Rg
Citera
2017-08-25, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
Här är en video på brandmansgrepp som flera säkert har sett. Sen är det kanske så att det inte finns tillräckligt med utrymme i röret för honom att lyfta henne såhär med sig upp, men vet vi det? Kan han ha försökt? Och om inte, varför inte?

Nei det er ikke plass til to opp stigen i røret, du får studere videoer av ubåten på youtube så ser du det.
Citera
2017-08-25, 02:26
Medlem
Citat:
Det är ju det jag sagt hela tiden, jag förstår bara inte varför alla envisas med om att han skulle tagit upp henne.

Folk tror att han har transportstyckat henne för att kunna ta sig upp genom hålet, och några försöker slå hål på den teorin genom att övertyga vissa tvivlare att det inte borde vara någon omöjlighet för Madsen att få upp ett helt 57-kilos lik på ovansidan.

Tror själv att han styckade av en annan anledning.
Senast redigerad av Kimma7 2017-08-25 kl. 03:10.
Citera
2017-08-25, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Tack! så chansen att hitta resterande kroppsdelar är, om jag förstår dig rätt, ganska liten.

Polisen säger sig ha funnit ett motiv (anledning, skäl) till mordet, men vad skulle det kunna vara?

Eftersom PM skyller på en olycka faller möjligheten att han berättat motivet till att ha dödat Kim.
Så då bör motivet vara något som polisen uppdagat i sin utredning. Vad som egentligen hände i båten vet polisen inte och därmed är motiv uppkomma i stridens hetta där och då inget dom kan veta. Motivet bör då ha koppling till något som inträffat före båtfärden.
Tänker jag fel?
Nä, det där låter väl som ett sunt resonemang. Om PM inte uppgivit något motiv och polisen tror sig ha ett sådant, så är det något man fixat genom spaningsarbete. Vad det kan vara vette fåglarna. Det känns som vanliga saker som "ekonomi" eller "försäkring" inte är gott nog åt herr PM. "Svartsjukedrama" är väl det enda motiv som både torde vara "normalt", men som väl spänner över det knäppa.

Men, dels är motiv inte sådär jätteintressant för själva händelsen. Som GW brukar säga, motiv är antingen självklara eller så stolliga att de är obegripliga för annan än gärningsmannen själv.

En sak kan vi dock gissa: polisen vet bra mycket mer än vi. De kanske redan vet vilken typ av styckning det är (om det ö.h.t är meningsfullt att kategorisera), de kanske redan vet vad som hänt. Eller så är de förvirrade, fast på ett högre plan än vi...

Ja, tyvärr är väl möjligheten att hitta fler kroppsdelar liten, men man ska inte ge upp hoppet än. Där torson hittades är signifikativt för var den dumpades och kan man möjligtvis försöka dödräkna bakåt med strömmar, väder och vind så kan man kanske hitta ett område där det kan finnas fler kroppsdelar på botten. Svårast är nog om delarna är sådär halvflytande, de ligger på botten eller i djupet, men förs iväg av strömmar.

Det är iaf inget fall tror jag, där det är aktuellt att hitta fler delar nästa säsong e.dyl. Hittar man saker om ett år, är det skelettdelar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in