2017-08-25, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Finns inget som är rätt eller fel i teorier.
Som jag sagt, mest troligt är att PM suttit och planerat hur han skulle slippa åka fast för ett brott och bästa tänkbara är då att minimera bevis. Därför styckar han, därför sänker han ubåten. Han hade inte behövt sänka ubåten om han styckat utanför burken, han sänker den för att spola bort blod han inte hinner tvätta bort pga att ubåten eftersöks långt tidigare än han trott.
Hade styckningen skett utombords hade han bara behövt dyka hastigt ett par gånger för att bli av med det mesta.

En teori, så klart!

Att han sänker båten för att det är spår i den är i princip bortom tvivel. Det som är konstigt i det här är att hur man än vrider och vänder på det skapar han sig oändligt mycket mer mer jobb och högre risker att åka fast av att stycka henne än att bara lösa problemet att släpa upp henne. Han hade halva natten på sig så givet hade han löst det om han bestämt sig för det. Hade det bara handlat om vikten hade det rimligen varit enklast att bara göra sig av med ett helt ben och bli av med 10 kg bara där, eller två ben och blivit av med 20 och sen slå ett slag runt handlederna eller huvudet och dra upp henne, men nu gjorde han ju inte så. Han har styckat henne av en annan anledning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Sannolikhet säger inte något om ett specifikt fall, heter det. I alla händelser inte a posteriori. Men, om jag inte missminner mig så hade du den fina idén om en styckning på fördäck av outgrundlig anledning. Du kanske skulle försöka applicera statistik på det (eller åtminstone redogöra för hur fan du tänker)...

Nja om han inte har styckat i båten(ett tillfälligt axiom) - så kan han ju bara ha gjort det på däck - och det enda däck som finns är ju fördäcket - dvs området framför tornet
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Han kan ha styckat henne för att kunna sprida ut delarna och på så sätt försvåra sökandet för polisen. Lättare för polisen att få ihop pusslet med en hel kropp än vice versa. Han ville minimera bevisen helt enkelt.
Jepp .. och han har redan uttalat att han vill begå kriminella handlingar men sen frias för det ....

Tror inte ett skit på någon olycka eller plötslig händelse . Detta var planerat...
Citera
2017-08-25, 01:20
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Tyvärr är ju bålen den mest sannolika delen. Andra kroppsdelar kan flyta upp, men det är sällsynt. "Vanligast"¹ är vad jag förstår fötter, med eller utan underben, som sitter i en sko som i sig har flytkraft.

Kroppen hade antagligen kommit till ytan lika snabbt om den varit hel. Veta går ju förstås inte, men lyftkraften i bålen när tillräckligt med gaser bildats orkar ta med resten av kroppen. Möjligtvis hade det tagit lite längre tid om de andra delarna har negativ flytkraft.

PM verkar ha använt för klena tyngder och gjort hålen i bålen för få eller för små, kanske inte perforerat mag-tarmkanalen. Å andra sidan är det jävligt svårt att veta hur mycket lyftkraft en kropp får. Vatten kommer förändra vävnader rätt mycket i fråga om töjbarhet och genomsläpplighet när det inte längre finns något liv som underhåller vävnader. Hur vet jag inte.

1) Inte ett jäkla skit är egentligen "vanligt" här...

Tack! så chansen att hitta resterande kroppsdelar är, om jag förstår dig rätt, ganska liten.

Polisen säger sig ha funnit ett motiv (anledning, skäl) till mordet, men vad skulle det kunna vara?

Eftersom PM skyller på en olycka faller möjligheten att han berättat motivet till att ha dödat Kim.
Så då bör motivet vara något som polisen uppdagat i sin utredning. Vad som egentligen hände i båten vet polisen inte och därmed är motiv uppkomma i stridens hetta där och då inget dom kan veta. Motivet bör då ha koppling till något som inträffat före båtfärden.
Tänker jag fel?
Citera
2017-08-25, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Förflytta folk med likstelhet???

Ge dig nu... Du vet vad det är hoppas jag, du har varit med länge för att fatta begreppet!
Citera
2017-08-25, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Jag undrar hur många här som skulle klara att klättra upp för en lejdare i ett extremt trångt torn med en död kropp på 60 kg på ryggen? Förmodligen mycket få. Och eftersom man behöver bägge armar och ben för att klättra måste kroppen vara fäst i någon slags sele på ryggen. Säkert jättelätt!
Förvisso har vi en drös med personer som utan fog tror att det är lätt som en plätt, men alternativet är inte att det är omöjligt.

Självklart hävdar ingen att det gått till som du påstår. Utan förklaringarna är något i stil med ögla på rep kring någon kroppsdel (anklar eller hals), PM klättrar upp ur båten, ställer sig gränsle och lyfter ut kroppen med rep. Ungefär så.

Självklart finns det här en rad med komplicerande faktorer som sjögång, tillgång på just lämpligt rep, etc. Det räcker med att PM trodde det ska vara problem och/eller att det redan är blodigt ombord, för att styckning kanske ska framstå som ett praktiskt alternativ. Han kan ha försökt, men misslyckats och inte velat göra det igen.

Vi behöver inte göra resonemangen speciellt mycket mer komplicerade än så. På samma sätt behövs det inte en rad med underfundiga resonemang för att anta en mer offensiv styckning, men när folk börjar tala om att styckningen skett på fördäck, etc, då är det dags att begära konkreta belägg, för nu börjar det bli specifikt OCH "annorlunda"...
Citera
2017-08-25, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
Att han sänker båten för att det är spår i den är i princip bortom tvivel. Det som är konstigt i det här är att hur man än vrider och vänder på det skapar han sig oändligt mycket mer mer jobb och högre risker att åka fast av att stycka henne än att bara lösa problemet att släpa upp henne. Han hade halva natten på sig så givet hade han löst det om han bestämt sig för det. Hade det bara handlat om vikten hade det rimligen varit enklast att bara göra sig av med ett helt ben och bli av med 10 kg bara där, eller två ben och blivit av med 20 och sen slå ett slag runt handlederna eller huvudet och dra upp henne, men nu gjorde han ju inte så. Han har styckat henne av en annan anledning.

Håller med dig om att det vore enklare att slita ett tag för att få upp henne och dumpa henne, helt klart! Istället verkar många tro att han lägger sliter ett tag för att få upp henne ur båten och sedan stycka henne, vilket enligt mig känns helt absurt.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Mycket dåliga liknelser... Hade velat se någon på gymmet curla en person på 60 kg i ett utrymme 58x58
En slapp kropp känns som mycket mer trots att vikten är densamma, det kallas "otympligt".
När jag var 16 och väldigt vältränad (snackar 110kg bänk) hade jag stora problem att lyfta ut min hund som dog i mina armar, hon vägde 40kg, det var inte vertikal förflyttning tack och lov.
Du hade sannolikt tränat fel muskler då .. pumpat istället för att genera styrka ...

Att inte kunna lyfta en hyfsad schäfer .. det fixar ju till och med jag fast jag är svag som satan annars...
Citera
Medlem
Citat:
Syftet med utbildningen var att rädda folk, inte att förflytta döda personer med likstelhet. Där tappar du, tyvärr micro.
Alla har vi teorier, du lyckas dock alltid hitta "rätt" förklaring till allt, för du har varit med om allt.

Hon hade ingen jäkla likstelhet, så länge inte Madsen gick och lade sig efter och sov efter mordet, och lät henne ligga kvar på golvet över natten.
Citera
2017-08-25, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Nja om han inte har styckat i båten(ett tillfälligt axiom) - så kan han ju bara ha gjort det på däck - och det enda däck som finns är ju fördäcket - dvs området framför tornet
Och om han inte har styckat vare sig i båten eller utanför, så kan han styckat på månen med hjälp av sina raketer...

Varför skulle han inte styckat i båten, där polisen funnit blod? Vad har du för skäl?

Och, jag undrar om du vet vad ett axiom är... Känns inte riktigt så va?
Citera
2017-08-25, 01:25
Medlem
Citat:
Mycket dåliga liknelser... Hade velat se någon på gymmet curla en person på 60 kg i ett utrymme 58x58
En slapp kropp känns som mycket mer trots att vikten är densamma, det kallas "otympligt".
När jag var 16 och väldigt vältränad (snackar 110kg bänk) hade jag stora problem att lyfta ut min hund som dog i mina armar, hon vägde 40kg, det var inte vertikal förflyttning tack och lov.

Jag tror även du fattar då att liknelsen handlar om hur mycket du skulle kunna dra. Eller fanns inte dragrep till dragmaskin på din tid när du gick på gym?? Måste vatt ett jävla fattigt gym.
Citera
2017-08-25, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Hon hade ingen jäkla likstelhet, så länge inte Madsen gick och lade sig efter och sov efter mordet, och lät henne ligga kvar på golvet över natten.

Hur vet du att hon inte hade det? Likstelhet sker ganska direkt efter döden...
https://sv.wikipedia.org/wiki/Likstelhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in