2017-08-25, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han har styckat henne inne i båten -- det är vad blodspåren berättar ..

Däremot är det knappast frågan om en "olycka" ... detta är ett planerat brott ...

Inte sagt att det är en olycka, jag har trott det, men inte efter det att bålen hittades i tisdags.
Diskussionen nu handlade om utombords-styckning eller inte.
Citera
2017-08-25, 01:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Inte sagt att det är en olycka, jag har trott det, men inte efter det att bålen hittades i tisdags.
Diskussionen nu handlade om utombords-styckning eller inte.
Den har skett inne i ubåten givet att man trots sänkning hittar blod från henne där ...
Citera
2017-08-25, 01:47
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Ett runt hål med 52 cm diameter säger PM:s ubåtsbyggarkollega Jens i en intervju jag länkade tidigare ikväll så det kan vi väl säga. Fortfarande inga problem alls att få upp en icke styckad kropp menar jag.
Det är nog vikten som är det största problemet då. Vid framluckan finns ju ingen fast stege vad det verkar och jag uppskattar lyfthöjden till ca 300 cm och då måste PM dra upp kroppen utifrån och det känns helt osannolikt att den klene PM skulle klara av det. Sen har vi då "rep över axel" -teorin och då får han ju använda det höga tornet. Återigen, detta känns något mer sannolikt än den främre luckan men fortfarande rätt så osannolikt. Han ska upp 450 cm från golvet. Och repet hade ju skurit in i axlarna på den klent byggde PM så slutsatsen blir att han omöjligen kunde få ut kroppen i ett stycke. Iaf inte utan lyftkran vilket jag knappast tror att den här plåtburken var utrustad med haha.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-08-25 kl. 01:51.
Citera
2017-08-25, 01:48
Medlem
Citat:
Nej, däremot har jag tränat på scenariot med tyngd från vuxna män flertalet gånger ..

Förflyttning av "medvetslös" trodde jag, senare dödförklarad, har jag bara gjort en gång
..

När i tiden gjorde du den enda förfyttnimgen?
Citera
2017-08-25, 01:49
Medlem
napalmenss avatar
Hade han lyckats dra upp Kim så hade polisen hittat en kropp som inte var styckad. Jag betvivlar inte att han försökt dra upp henne men han har misslyckats. Därför styckade han henne, jag kan inte se att detta är planerat. Det är en handling som är desperat, därav hans dåliga berättelse om att han släppte av Kim på kvällen för att sen ändra det till en olycka i ubåten.

Även om man är stark fysiskt så är det inte lätt att dra upp 60kg med ett rep, en vinsch fanns inte. Att försöka lägga henne på ryggen och klättra uppåt går inte heller då det är för trångt. Hade det varit planerat tror jag att ubåten hade försvunnit innan det blivit ljust ute, samt att torson hade sänkts med betydligt mer vikt.

Jag tvivlar även starkt på att man kommer hitta någon mer kroppsdel, att söka i havet är komplicerat om han inte kan redogöra för polisen exakt vart han har dumpat kroppsdelarna. Jag hoppas att någon som har bra koll på ubåten kan redogöra för polisen vilken utrustning som saknas inuti då det säkerligen har använts som vikt.
Citera
2017-08-25, 01:50
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Men han kan väl ha styckat inne i båten utan att det ska vara en transportstyckning? Varför ska han göra det utvändigt och riskera att bli upptäckt?
Allt måste ha hänt i rekordfart! De var väl inte ute så många timmar med Ubåten innan den 'förliste'? Vet man absolut säkert hur dags Kim bordade denna Ubåt? Jag förstår inte hur alla dessa händelser får plats i tidsramen?
Citera
2017-08-25, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
I så fall dåligt planerat. Såvida inte målet var att åka fast.

Men det låter konstigt. Fast å andra sidan så är hela historien väldigt konstig. En känd "uppfinnare" styckmördar en journalist i en ubåt.

Den enda bakomliggande anledningen ifall det var planerat måste vara för att han ville åka fast. Jag menar, han har gjort sig ovän med båda föreningarna han har startat, gjort sig ovän med de flesta han känner och arbetar med, de flesta dislikar det han skriver på ing.dk pga alla jäkla duster han skapat, kronofogden över sig som gör utmätning på de få tillgångar han har, en jäkla ubåt som han inte har resurser att underhålla med ens så enkla åtgärder som en sketen lanterna, nått rymdkapplöpningsrace med sin gamla förening han helt klart skulle ha förlorat och gissningsvis är försenad med, inget eget hem, ingen stadig inkomst osv osv. Det enda som vi inte känner till är väl att den såkallade frun han har någon sorts öppet förhållande med tröttnat och börjat gå vidare och vad har han då? Inte ett skit. Då kanske det var en enkel lösning att göra en Breivik.
Citera
2017-08-25, 01:51
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det blev en annan rubricering pga att PM berättade i förhör att KW hade dött på båten efter en olycka.

Vad jag kommer ihåg så berättade PM för domstolen att det var en "olycka", och dörför ändrade domstolen åklagarens begäran om häktning för "mord".

Finns nog länk till tidningsartiklar mycket tidigt i tråden.
Citera
2017-08-25, 01:52
Medlem
Citat:
Varifrån har du fått att döda innan likstelhet och i mellantiden till andra likstelheten skull vara som tungviktsbrottare som spjärnar emot?

Inte ens likstela som kan vara svårhanterade p g a likstelheten kan liknas vid det ...

Jag har inte den exakta studien... men har en som är lagom pricksäker: http://www.bashanfoundation.org/barassi/barassirigormortis.pdf

Jag frågade dig innan om du lyft lik, du hade inte det... Jag har... Och det är inte några fjuttiga krafter vid likstelhet kan jag säga dig!
Citera
2017-08-25, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Vad jag kommer ihåg så berättade PM för domstolen att det var en "olycka", och dörför ändrade domstolen åklagarens begäran om häktning för "mord".

Finns nog länk till tidningsartiklar mycket tidigt i tråden.

Det stämmer - det var ett byråkratiskt formaliafel - som kostade tråden 20-30 sidor
Citera
2017-08-25, 01:54
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
I så fall dåligt planerat. Såvida inte målet var att åka fast.

Men det låter konstigt. Fast å andra sidan så är hela historien väldigt konstig. En känd "uppfinnare" styckmördar en journalist i en ubåt.

Jeg håber, at jeg på sigt får en kriminel løbebane. Ikke at jeg vil røve en bank. Nej, for satan, det må ikke gå ud over nogen,« siger han og forklarer, hvad han så vil gøre. »Jeg vil gerne i al hemmelighed bygge en kæmpestor brintballon og flyve ind over København i den, mens et hav af politibiler jagter mig nede på jorden. Ballonen vil jeg lande mellem de to spir på Roskilde Domkirke, mens politiet står klar til at fange mig. Jeg ved ikke, om det bliver lige præcis det, jeg kommer til at gøre, men jeg vil gerne lave en happening af gigantiske dimensioner,« siger han og smiler.

https://www.sondagsavisen.dk/underholdning/kendte/2014-12-11-peter-vil-skyde-sig-selv-ud-i-rummet/

Tror han lyckats rätt bra om de inte kan få han fälld för planlagt mord och han får bara sitta lite grann för en påhittad "olycka" som i själva verket varit ett bestialiskt mord.
Senast redigerad av rtyuio 2017-08-25 kl. 01:58.
Citera
2017-08-25, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napalmens
Hade han lyckats dra upp Kim så hade polisen hittat en kropp som inte var styckad. Jag betvivlar inte att han försökt dra upp henne men han har misslyckats. Därför styckade han henne, jag kan inte se att detta är planerat. Det är en handling som är desperat, därav hans dåliga berättelse om att han släppte av Kim på kvällen för att sen ändra det till en olycka i ubåten.

Även om man är stark fysiskt så är det inte lätt att dra upp 60kg med ett rep, en vinsch fanns inte. Att försöka lägga henne på ryggen och klättra uppåt går inte heller då det är för trångt. Hade det varit planerat tror jag att ubåten hade försvunnit innan det blivit ljust ute, samt att torson hade sänkts med betydligt mer vikt.

Jag tvivlar även starkt på att man kommer hitta någon mer kroppsdel, att söka i havet är komplicerat om han inte kan redogöra för polisen exakt vart han har dumpat kroppsdelarna. Jag hoppas att någon som har bra koll på ubåten kan redogöra för polisen vilken utrustning som saknas inuti då det säkerligen har använts som vikt.

Med ett redigt brandmansgrepp så borde det inte vara några problem att få upp ett 57 kilos-lik. Behövs nog ingen atlet för att klara det.
Senast redigerad av Kimma7 2017-08-25 kl. 01:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in