2017-08-23, 17:11
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Tänkte jag skulle börja följa Bundesliga lite (grabben fick ett HSV ställ i sommar och vill se dem spela) och trodde i min enfald att Eurosport sänder. Men jag hittar inga matcher i tablån? Hur ser jag Bundesliga?
Detta gäller alltjämt:
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Extremt trist att sändningsrättigheterna inte är klara
Citera
2017-08-24, 08:34
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Tyska Eurosport visar fredagsmatcherna, måndagsmatcherna och de söndagsmatcher som börjar 13:00. Om du ändå betalar för Eurosport Player kanske det är värt att investera i en VPN som ger dig ett tyskt IP?

För en som inte fattar mycket när det gäller sådana där tekniska saker hur fungerar det i praktiken?
Kan jag göra så med min mobil att jag låt säga köper BILDplus Digital und Eurosport Player für 4.99€ i månaden och castar det till tvn? eller är det via en dator det måste ske?
Citera
2017-08-24, 21:36
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
För en som inte fattar mycket när det gäller sådana där tekniska saker hur fungerar det i praktiken?
Kan jag göra så med min mobil att jag låt säga köper BILDplus Digital und Eurosport Player für 4.99€ i månaden och castar det till tvn? eller är det via en dator det måste ske?
En VPN tjänst är ett litet program som lurar omvärlden att din dator står någon annanstans, t.ex. i Tyskland. Ingen aning om denna typ av tjänst finns tillgänglig för mobiler.

Hannover var nära att värva Jairo från Mainz men tyvärr blev det inget. Klubbarna var överens men Jairos agent ställde "orimliga" krav så H96 tyckte att det hade blivit för dyrt. Nu är Jairo friställd från truppen och söker en ny klubb.
Citera
2017-08-25, 06:22
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
En VPN tjänst är ett litet program som lurar omvärlden att din dator står någon annanstans, t.ex. i Tyskland. Ingen aning om denna typ av tjänst finns tillgänglig för mobiler.

Aha men om jag skulle ta en gammal bärbar dator som kan casta till tvn så skulle det funka.
Så då är det bara att googla på ett lämpligt vpn-tjänst för en som inte har en aning.

Höwedes till Juventus jag gillar honom men är han tillräckligt bra för en klubb i den kalibern?

Tror ni att BvB kommer att värva någon nu så här på slutet av fönstret och i sådana fall vem?
Citera
2017-08-25, 15:54
Medlem
Germanofils avatar
Citat:

Höwedes till Juventus jag gillar honom men är han tillräckligt bra för en klubb i den kalibern?

Tror ni att BvB kommer att värva någon nu så här på slutet av fönstret och i sådana fall vem?
Höwedes i Juve vettefan. Tycker att han tappat lite i kvalitet de senaste åren.

Vad gäller Dortmund så ryktas det ju om någon snubbe från Bourdeaux vid namn Malcom. Yttermittfältare som spelat U-landskamper för Brasilien.
Citera
2017-08-25, 16:06
Medlem
motvalls avatar
Citat:

Citat:
Höwedes i Juve vettefan. Tycker att han tappat lite i kvalitet de senaste åren.
Håller med er att det verkar konstigt. Inte minst då han är en traditionsbärare för S04 som, i mina ögon, verkligen behövs i klubben dagar som dessa när allt handlar om att komma tillbaka som topplag.
Citera
2017-08-25, 16:18
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Testade aldrig i söndags/måndags om det funkade för mig, dvs tysk IP och svenskt ES-abonnemang pga allsvenskan. Någon som gjorde det?

Extremt trött på att sändningsrättigheterna inte är klara, skrev lite om det i matchtråden så vi förhoppningsvis slipper fler frågor om var man kan se BL.

Något annat jag är lika trött på är Dembele-soppan. Sälj killen så vi slipper se han är min enkla åsikt.
Citera
2017-08-25, 17:22
Medlem
Tråkig grupp för Hertha.
Athletic Bilbao har jag inte sett spela men spanska lag brukar vara bra. Hade föredragit Arsenal. Ett lag som alltid brukar göra sina supportrar besvikna. Sen tror jag inte att de tar EL på så stort allvar heller. Men nu är det Athletic Bilbao som gäller. Förhoppningsvis så kan Hertha skrälla.

Har aldrig varit i/omkring Östersund och jag ogillar klubben så inga roliga matcher där.

Zorja Luhansk är väl det bästa/roligaste laget för min del. Funderar på att eventuellt dra till Ukraina för att se Hertha spela där sen finns det vackra damer och trevligt folk dessutom (vilket inte är fallet för Sverige).

//Siegestor
Citera
2017-08-25, 17:33
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall

Något annat jag är lika trött på är Dembele-soppan. Sälj killen så vi slipper se han är min enkla åsikt.

Officiellt nu. Väldigt bra affär för Dortmund. Tydligt att Barca var desperata. Dock tappat all respekt för Dembele, gömmer sig och vägrar svara på samtal, uselt skött. Skönt att slippa han efter hur han hanterade denna soppa. https://twitter.com/FCBarcelona_es/status/901097589608771584

Bedrövligt att det ska vara så struligt att få se Bundesligafotbollen! Vill ju kunna se på tvn utan strul, inte på någon fulstream med 8 olika popups som trycks upp i ansiktet. Hoppas som du säger att det löser sig snabbt.
Citera
2017-08-25, 18:03
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Officiellt nu. Väldigt bra affär för Dortmund. Tydligt att Barca var desperata. Dock tappat all respekt för Dembele, gömmer sig och vägrar svara på samtal, uselt skött. Skönt att slippa han efter hur han hanterade denna soppa. https://twitter.com/FCBarcelona_es/status/901097589608771584
De köpte han för 15M euro och sålde han för minst 105M euro samt säkert massa klausuler som träder i kraft för det ena eller det andra både till gamla klubben Rennes och Dortmund. Ska jag gissa så tjänade BVB över en halv miljard i ren vinst på att låta killen spela ett år i Bundesliga.

Tror det för första gången i modern tysk fotbolls historia finns ett lag utanför München med ekonomiska muskler på riktigt. I normala fall hade jag kallat det ont, men FCB behöver konkurrens på alla plan annars sunkar klubben. Synd bara det är Dortmund, ni skulle ha köpt han och så sålt.
Senast redigerad av motvall 2017-08-25 kl. 18:06.
Citera
2017-08-25, 19:02
Medlem
Vad bottnar detta starka ogillande/hat i när det gäller Dortmund? Energidrycksklubben kan jag förstå men inte Dortmund.
Är det något tyskar har gemensamt rent allmänt eller är det mer Bayern-fans som gör det?
Citera
2017-08-25, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saab_90
Vad bottnar detta starka ogillande/hat i när det gäller Dortmund? Energidrycksklubben kan jag förstå men inte Dortmund.
Är det något tyskar har gemensamt rent allmänt eller är det mer Bayern-fans som gör det?

Det är framförallt Bayern fans och självklart schalke fans.

Dem har bra relationer med många klubbar och fans i tyskland förövrigt... Typ Hertha, Köln mfl...

Sedan finns det dem som ogillar echte liebe grejen. Men rent generellt är dem absolut populära i tyskland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in