2017-08-18, 06:34
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Det där tror jag fan inte på. Inte rimligt någonstans.

Edit: Han hänvisar till en satirsida på facebook. https://www.facebook.com/knaebelschefusballphilosophie/posts/1399246926857212

Hehe fast det där var inte den sida som jag hänvisade till men ungefär en liknande.
Såg att marcos fussballecke fanns på facebook också men jag har lagt ner min verksamhet där.

Jag gillar dock den på instagram mycket hån mot min klubb men det är rätt kul.
Citera
2017-08-18, 07:09
Medlem
cyberkalles avatar
Så här ser säsongsbiljett försäljningen ut i Bundesliga

Freiburg 15000(kö på över 5000 finns)
Hoffenheim 16500(finns inga kvar och otroligt att det bor bara 3200 i Hoffenheim)
Augsburg 17500(finns säsongsbiljetter kvar)
Mainz 17500(finns säsongsbiljetter kvar)
Leverkusen 19500(finns säsongsbiljetter kvar)
Leipzig 20000(finns inga fler)
Hertha 20000(finns säsongsbiljetter kvar)
Wolfsburg 20500(finns inga kvar)
Hannover 23500(finns säsongsbiljetter kvar)
Hamburg 23500(tappat från 26000 förra året)
Bremen 25000(finns inga fler)
Köln 25500(finns inga fler kölistan är lång för att få en säsongsbiljett)
Frankfurt 28000(finns inga fler)
Gladbach 30000 (finns inga fler)
Stuttgart 32000(grymt för en nykomling och det verkar som att det att max sålda finns inga fler)
Bayern 38000(finns inga fler säsongsplatser biljetterna tog slut inom en halvtimme)
Schalke 43435(finns inga fler men det är 500 mindre att tillgå än ifjol)
Dortmund 55000(finns inga fler säsongsplatser samma som i München biljetterna slut direkt)
Citera
2017-08-18, 10:30
Medlem
cyberkalles avatar
Hannover är nära Jonathas från Kazan.
https://www.transfermarkt.de/-bdquo-neue-presse-ldquo-jonathas-kommt-96-vor-teuerstem-deal-der-klub-historie/view/news/285060

Fler och fler av Dembeles klubbkompisar kritiserar hans agerande öppet nu senast så är det Gonzalo Castro som uttalar sig.
https://www.transfermarkt.de/bvb-kollege-castro-kritisiert-dembele-bdquo-sein-verhalten-ist-mannschaftsschadlich-ldquo-/view/news/285057
Citera
2017-08-18, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ingen Neuer med i premiären Ulreich får spela mer än han trodde.

Jag vill ha Neuer i mål som Bayern-fan.
Citera
2017-08-18, 19:54
Medlem
Oranginas avatar
Citat:

Hur kommer det sig att en klubb från huvudstaden har så litet antal fans?

50 000 i publiksnitt med en arena som tar 76 000 är ju inte alltför imponerande

Citat:
https://www.transfermarkt.de/-bdquo-neue-presse-ldquo-jonathas-kommt-96-vor-teuerstem-deal-der-klub-historie/view/news/285060

Har sett mycket av honom i RFPL. Duktig är han, vet dock inte varför han skulle gå ner i lön som jag antar att han gör för att lira i H96.

Men om H96 lyckas få honom är det bara att gratulera.
Citera
2017-08-18, 20:28
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Klar nu för 6,5 miljoner EUR. Skönt att få in en forward. Hoppas nu bara att han håller måttet.

Strax avspark i München som får inleda årets Bundesliga.
Citera
2017-08-18, 22:09
Medlem
Ewrus avatar
Citat:

Freiburg 15000(kö på över 5000 finns)
Hoffenheim 16500(finns inga kvar och otroligt att det bor bara 3200 i Hoffenheim)
Augsburg 17500(finns säsongsbiljetter kvar)
Mainz 17500(finns säsongsbiljetter kvar)
Leverkusen 19500(finns säsongsbiljetter kvar)
Leipzig 20000(finns inga fler)
Wolfsburg 20500(finns inga kvar)
Hannover 23500(finns säsongsbiljetter kvar)
Hamburg 23500(tappat från 26000 förra året)
Bremen 25000(finns inga fler)
Köln 25500(finns inga fler kölistan är lång för att få en säsongsbiljett)
Frankfurt 28000(finns inga fler)
Gladbach 30000 (finns inga fler)
Stuttgart 32000(grymt för en nykomling och det verkar som att det att max sålda finns inga fler)
Bayern 38000(finns inga fler säsongsplatser biljetterna tog slut inom en halvtimme)
Schalke 43435(finns inga fler men det är 500 mindre att tillgå än ifjol)
Dortmund 55000(finns inga fler säsongsplatser samma som i München biljetterna slut direkt)
Imponerande på de flesta håll, i Bremen va det bara 250 som inte förnyade sitt säsongskort, så inte speciellt bra chans att få tag i et tom man vill ha.
Citera
2017-08-19, 10:08
Medlem
motvalls avatar
Så var Bundesliga äntligen igång. Ganska trevlig match igår, där Bayerns nyförvärv verkligen presenterade sig, tills gräset blev för blöt. Planen gynnade då verkligen inte den slags passningsfotboll som blivit Bayerns adelsmärke. Man får hoppas på bättre väder idag.

Extremt trist att sändningsrättigheterna inte är klara, kommer verkligen att sakna den lätthet man just lördagseftermiddagarna kunde zappa mellan olika matcher på ES-player. Har lite svårt att bestämma vilken match jag ska se, men det blir nog Hoffenheim mot Bremen med nye Augustinsson. Eftersom inget svensk bolag har dessa rättigheter borde det vara fritt fram, inom rimliga gränser, att posta länkar till olika fulstreams i matchtrådarna?

Annars ser jag mest fram emot kvällens möte mellan Schalke och Leipzig. S04 måste verkligen skärpa sig denna säsong, är trots allt en riktig storklubb, och för RBL är det upp till verkligt bevis denna årgång. Klarar man vara en stabil toppklubb eller var det en engångshändelse eftersom motståndarna underskattade laget?
Citera
2017-08-19, 10:21
Medlem
motvalls avatar
En sak till som vi verkar ha missat diskutera. Pågår ju stora protester mot DFB (tyska förbundet alltså, inte ligaföreningen) i supporterkretsar, bl a på Allianz läktare igår. Fattar inte varför det blivit så aktuellt just nu, men så följer jag BL dåligt off-season.
Citera
2017-08-19, 12:32
Medlem
Lurigfaxs avatar
Hur är det med tv-rättigheterna i Sverige för BL? Kollar TVmatchen.se och bara en massa jävla streams från piss-Unibet. Sänder inte Eurosport2 BL längre som förra säsongerna?
Citera
2017-08-19, 12:48
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Hur är det med tv-rättigheterna i Sverige för BL? Kollar TVmatchen.se och bara en massa jävla streams från piss-Unibet. Sänder inte Eurosport2 BL längre som förra säsongerna?
Två inlägg före ditt:
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Extremt trist att sändningsrättigheterna inte är klara ...

Apropå streaming: i Gällande Streaming här i fotbollsforumet står det ju:
Citat:
Det är inte tillåtet att efterfråga eller publicera direktlänkar om streamad tv över internet i syfte att på illegal väg få tillgång till nordiska bolags sändningar eller sändningar där nordiska bolag har primärrättigheter.´

---

http://www.der-postillon.com/2017/08/hsv-vorbereitung.html

HSV är lite oförberedda.
Citat:
Neben mangelnder Kondition hapert es laut Gisdol unter anderem noch an folgenden Punkten:

- Stürmer haben noch nicht gelernt zu schießen, können nur passen

- Innenverteidiger Mergin Mavraj driftet beim Rennen immer nach links ab

- Rasen im Volksparkstadion ist 1,70 Meter hoch

- Lewis Holtby wiegt derzeit 124 Kilogramm

- Trainerstab beherrscht bislang nur eine taktische Anweisung ("Macht mal was gegen den 7er! Der kommt immer über links!")

- keiner der Spieler beherrscht einen Einwurf

---

Bayern vann ganska klart i går men jag tycker ändå att Leverkusen presterade ganska bra, särskilt offensivt. Ulreich fick göra några svettiga räddningar och även om Brandt gjorde ett bra inhopp borde han ha förvaltat sitt friläge bättre. Tolisso bäst på plan?
Citera
2017-08-19, 13:19
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Extremt trist att sändningsrättigheterna inte är klara, kommer verkligen att sakna den lätthet man just lördagseftermiddagarna kunde zappa mellan olika matcher på ES-player. Har lite svårt att bestämma vilken match jag ska se, men det blir nog Hoffenheim mot Bremen med nye Augustinsson. Eftersom inget svensk bolag har dessa rättigheter borde det vara fritt fram, inom rimliga gränser, att posta länkar till olika fulstreams i matchtrådarna?
Tyska Eurosport visar fredagsmatcherna, måndagsmatcherna och de söndagsmatcher som börjar 13:00. Om du ändå betalar för Eurosport Player kanske det är värt att investera i en VPN som ger dig ett tyskt IP?

Idag firar H96 sin återkomst i BL och detta med bortamatch mot Mainz. Negativt är att Sané är avstängd samt att en rad spelare saknas pga skador. Hannover således klar underdog i dagens möte. Ska bli intressant att se hur man väljer att spela. I Zweite var man ju i princip alltid det spelförande laget men jag gissar att man satsar mer på snabba omställningar nu när mer eller mindre alla motståndare är starkare "på pappret". Auf geht's ihr Roten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in