2017-02-10, 12:53
Medlem
cyberkalles avatar
Det kan bli ett riktigt kännbart straff för Dortmund efter förra helgens attacker mot Leipzig.
http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/startseite/670884/artikel_dfb-fordert-sperre-der-suedtribuene-und-geldstrafe.html

Kollade även på kicker.de vad dom tror om Dortmunds laguppställning mot tabelljumbon Darmstadt och se på fan där finns Isak med på bänken.

Dortmunds bänk i morgon.
Weidenfeller (Tor), Durm, J.-H. Park, Passlack, Piszczek, Castro, M. Götze, Merino, Mor, C. Pulisic, Schürrle, Isak

Kicker brukar har rätt bra koll.
Citera
2017-02-10, 14:12
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Kollade även på kicker.de vad dom tror om Dortmunds laguppställning mot tabelljumbon Darmstadt och se på fan där finns Isak med på bänken.

Dortmunds bänk i morgon.
Weidenfeller (Tor), Durm, J.-H. Park, Passlack, Piszczek, Castro, M. Götze, Merino, Mor, C. Pulisic, Schürrle, Isak

Kicker brukar har rätt bra koll.
Brukar inte max för bänken vara 7 spelare?
Citera
2017-02-10, 14:27
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Brukar inte max för bänken vara 7 spelare?
Hahaha det har du rätt i jag tänkte inte på det när jag klippte ut det från Kicker.
Dom har tagit med hela truppen.
Citera
2017-02-10, 16:41
Avstängd
Halloween2s avatar
Fotbollen kommer dö lite när Lahm lägger skorna på hyllan, en ödmjukare och trevligare spelare får man nog leta länge efter. Vilken karriär han haft, den bästa utav de bästa. Hoppas så klart att få se honom som tränare om några år, har svårt att tänka mig att ingen tysk spelare ser upp till honom.
Citera
2017-02-10, 18:28
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Inte alls så jävla bra inlägg, snarare pinsamt att ni båda sparkar på en som legat platt på backen i tiotalet år. Skäms på er gamla karlar! Om inte i detta liv, så får ni ert straff i himlen eller var ni nu hamnar.Ni förstår säkert att jag inte är helt allvarlig, men för säkerhets skull lägger jag till det.

Just nu gör det ont. Just när jag tror att det inte kan bli sämre och "the bottom is nådd" så blir det just ännu lite sämre, för kanske sextionde (!) gången. Jag trodde aldrig att jag skulle bli så engagerad att jag skulle känna smärta, men nu är det så.

Det verkar inte finnas något som hjälper Sechzig till en viss stabilitet som skulle kunna vara en grund att bygga vidare på. 2. BL's fjärde högsta marknadsvärde på truppen, borde åtminstone vara stabilt runt plats 8.-10., med en genomsnittlig 2.BL-tränare. Det är så tröstlöst att jag saknar ord.
Också ett bra inlägg.

Måste ge en eloge till dig och ni andra som trots att era lag underpresterar troget fortsätter att skriva i och bidra till tråden. Äkta supporterskap är inte bara solsken och vinster utan också bedrövelser och besvikelser. Tycker att vi i just den tyska tråden är duktiga på att visa hela detta perspektiv, det där "tvångsäktenskapet" man nästan känner med sin/sina klubbar. Verklig Echte Liebe inte Dortmundfansens förvrängda variant, de som kastar flaskor och skjuter raketer på motståndarnas anhängare.
Citera
2017-02-10, 18:49
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Också ett bra inlägg.

Måste ge en eloge till dig och ni andra som trots att era lag underpresterar troget fortsätter att skriva i och bidra till tråden. Äkta supporterskap är inte bara solsken och vinster utan också bedrövelser och besvikelser. Tycker att vi i just den tyska tråden är duktiga på att visa hela detta perspektiv, det där "tvångsäktenskapet" man nästan känner med sin/sina klubbar. Verklig Echte Liebe inte Dortmundfansens förvrängda variant, de som kastar flaskor och skjuter raketer på motståndarnas anhängare.

Tack, jag lärde mig inom pojkfotbollen (som fotbollsfarsa) att stora föreningar i München håller ihop. Därför gläds jag lika mycket åt FCB:s framgångar som åt 'Hachings, även om de senare är mer sällsynta nu för tiden. Dock inte lika sällsynta som Sechzigs, men vi slutar aldrig hoppas. Imorgon möter nr 14 (TSV 1860) nr 15 (KSC) i 2. BL, en vinst skulle verkligen göra om Union gör sitt jobb och trycker dit Arminia.
Citera
2017-02-10, 21:44
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Också ett bra inlägg.

Ja, och dessa puckon är ju så himla representativa för "Dortmundfansen" ...
Citera
2017-02-10, 22:17
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

Lika representativa som de tycker att de är en del av Echte Liebe ungefär.

Har man många fans är väl chansen större att några är idioter.

Hånen/hoten mot Leipzig var väl över gränsen och egentligen bara osmakliga.

Tyvärr.
Citera
2017-02-10, 22:19
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Var skrev jag, i det av dig dissekerade inlägget, att kasta flaskan eller sända raketer är representativt? Har en klubb försökt patentera på uttrycket "äkta kärlek" så har nog fler än mig rätt att driva med varenda felaktighet någon supportergruppering därifrån utför härifrån till evigheten.
Citera
2017-02-11, 13:42
Medlem
cyberkalles avatar
Heuchler är ordet för südtribüne i hela Tyskland ingen tar dom till försvar.

Har man så jävla hårt gått in med parollen echte liebe och sen uppmanar man Rangnick och andra att i banderoller över hela südtribüne att ta livet av sig då är det ett sjukt hyckleri.
Dom andra idioterna som gick till angrepp på oskyldiga före match är inte ett dugg bättre men det är alla banderoller på südtribüne som jag blir mest irriterad över
Citera
2017-02-11, 15:23
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Fotbollen kommer dö lite när Lahm lägger skorna på hyllan, en ödmjukare och trevligare spelare får man nog leta länge efter. Vilken karriär han haft, den bästa utav de bästa. Hoppas så klart att få se honom som tränare om några år, har svårt att tänka mig att ingen tysk spelare ser upp till honom.
Är helt enig med dig och han kommer bli oerhört svår att ersätta.
Citera
2017-02-11, 15:44
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Är helt enig med dig och han kommer bli oerhört svår att ersätta.
Trots att jag följt fotboll massa år är det inte många spelare jag sett vilka på samma sätt som Philipp Lahm fulländat en position på planen som han gjort med ytterbacksplatsen, såväl till höger som vänster, i en fyrbackslinje. I den bemärkelsen är han en av världens fem-tio bästa spelare genom tiderna. Han spel på de positionerna är helt enkelt facit, exakt så skall man agera.

Att han dessutom verkar vara en mycket sympatisk och "vanlig" person i en fotbollsvärld som alltmer domineras av tatuerade självcentrerade stora egon gör honom ännu mer unik. Sen går det inte att bortse från den han klubblojalitet han visat. Visst är det Bayern, en klubb med stora ekonomiska muskler, men jag är övertygad om att ifall han vore född i säg Köln så skulle han vara den klubben trogen på samma sätt som han varit FCB. Så visst är det trist att han slutar, en mycket unik fotbollsspelare.
Senast redigerad av motvall 2017-02-11 kl. 16:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in