2017-08-21, 06:24
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Hur såg Dortmund ut?
Saknades Dembele?

Dortmund såg fina ut. Götze tillbaka med sitt runda glada ansikte. Han är faktiskt väldigt viktig för Dortmunds tempo och driv i anfallsspelet.

Pulisic kommer nog förövrigt kunna explodera i år om han får spela en del. Enormt jävla bra och närmast allround.
Citera
2017-08-21, 06:52
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Dortmund såg fina ut. Götze tillbaka med sitt runda glada ansikte. Han är faktiskt väldigt viktig för Dortmunds tempo och driv i anfallsspelet.

Pulisic kommer nog förövrigt kunna explodera i år om han får spela en del. Enormt jävla bra och närmast allround.

Kul att höra speciellt om Götze som faktiskt fått alldeles för mycket skit i Tyskland men nu när vi vet anledningen och ser att han återigen levererar gör mig glad.
Att han besitter kvalitet det vet vi.

Ett starkt Dortmund är det bästa som kan hända ligan trots mitt agg mot klubben
Citera
2017-08-21, 15:07
Medlem
cyberkalles avatar
Snart dags för den årliga oktoberfesten i München en fest som berör det mesta fotbollsmatcherna är extra svåra att komma över biljetter och hotellen är fulla trots att det är jävligt mycket dyrare just under festen.
Men terrorn i Europa påverkar även denna tillställning förra året så var det den lägsta antalet besökare på 37år det kom bara 5.6 miljoner under dom två veckorna.

Nu är spekulationerna stora om att festen kommer vara ett framtida mål för dessa psykopater och man rustar upp rejält inom polis och militär för att förhindra en eventuell attack.

Jag räds inte utan kommer min vana trogen besöka oktoberfest och passa på att gå på fotboll.

https://www.merkur.de/lokales/muenchen/stadt-muenchen/oktoberfest-ere26014/oktoberfest-2017-wiesn-gegen-lkw-anschlag-gewappnet-so-reagieren-stadt-polizei-und-wirte-8609236.htm l
Citera
2017-08-21, 21:34
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Snart dags för den årliga oktoberfesten i München en fest som berör det mesta fotbollsmatcherna är extra svåra att komma över biljetter och hotellen är fulla trots att det är jävligt mycket dyrare just under festen.
Men terrorn i Europa påverkar även denna tillställning förra året så var det den lägsta antalet besökare på 37år det kom bara 5.6 miljoner under dom två veckorna.

Nu är spekulationerna stora om att festen kommer vara ett framtida mål för dessa psykopater och man rustar upp rejält inom polis och militär för att förhindra en eventuell attack.

Jag räds inte utan kommer min vana trogen besöka oktoberfest och passa på att gå på fotboll.

https://www.merkur.de/lokales/muenchen/stadt-muenchen/oktoberfest-ere26014/oktoberfest-2017-wiesn-gegen-lkw-anschlag-gewappnet-so-reagieren-stadt-polizei-und-wirte-8609236.htm l
Jo man kan ju inte sluta leva och ha roligt. Då har terroristerna vunnit! Självklart ska man fortsätta att gå på fotboll och andra tillställningar. Vilken match ska du se?
Citera
2017-08-22, 06:16
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Jo man kan ju inte sluta leva och ha roligt. Då har terroristerna vunnit! Självklart ska man fortsätta att gå på fotboll och andra tillställningar. Vilken match ska du se?
Tyvärr så blir det fredagsmatchen mot Wolfsburg, sist jag såg Bayern möta dom så blev det i alla fall ett resultat som hamnade i rekordböckerna.

Kollade på transfermarkts veckoelva och det var nog många år sedan som Schalke hade tre spelare med.
Citera
2017-08-22, 08:28
Medlem
strunzs avatar
3 spelare?! Kan de ha hittat ett guldkorn till tränare här kanske? Trodde han, Tedesco, var rumän och tränade typ Steaua Bukarest och gjorde succé eller nåt förra säsongen men tydligen är han italienare uppvuxen i Tyskland. Bra recept till framgång

Började coacha i Stuttgarts ungdomslag (sicken bakgrund och ännu ett tapp av oranginas lag!) och växlade till att rädda Erzgebirge Aue från relegering förra säsongen. Var positivt överraskad i matchen mot RBL, även om de inte var på topp men ska inte ta ifrån Schalke nåt. Blir bra detta. Eller får man upp onödiga förhoppningar igen...

Lewandowskis inhopp du syftar på va cyberkalle. Kollade på de målen igårkväll
https://www.youtube.com/watch?v=OmKbGOARXao
Senast redigerad av strunz 2017-08-22 kl. 08:32.
Citera
2017-08-22, 08:47
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strunz
3 spelare?! Kan de ha hittat ett guldkorn till tränare här kanske? Trodde han, Tedesco, var rumän och tränade typ Steaua Bukarest och gjorde succé eller nåt förra säsongen men tydligen är han italienare uppvuxen i Tyskland. Bra recept till framgång

Började coacha i Stuttgarts ungdomslag (sicken bakgrund och ännu ett tapp av oranginas lag!) och växlade till att rädda Erzgebirge Aue från relegering förra säsongen. Var positivt överraskad i matchen mot RBL, även om de inte var på topp men ska inte ta ifrån Schalke nåt. Blir bra detta. Eller får man upp onödiga förhoppningar igen...

Lewandowskis inhopp du syftar på va cyberkalle. Kollade på de målen igårkväll
https://www.youtube.com/watch?v=OmKbGOARXao

Jupp vi låg under med 0-1 i halvlek var ut och tog en öl och en leberkäsemacka och precis när jag sätter mig ner med ölen och mackan i handen började målshowen ölen hade jag kvar mackan flög all världens väg.

På tal om Tadesco så är han en av många Tysk-Italienare som håller på med fotboll.
Om jag tar spelare som kommit från Bayerns ungdomsakademi och fortfarande spelar fotboll så finns det. Roberto Soriano född i Darmstadt(Villarreal) Nicola Sansone född i München(Villarreal) Diego Contento född i München(Bordeaux) Gianluca Gaudino har enbart tyskt medborgarskap men har sina farföräldrar från Italien(Chievo)
Citera
2017-08-22, 18:51
Medlem
Oranginas avatar
Det var ett bra val av Schalke att ta in Tedesco. Ska bli spännande att se vad han kan åstadkomma. En bra trupp har han ju till sitt förfogande.

Appropå bra trupp så är det något vi är en bit ifrån, men det byggs och byggs.

20-årige Santiago Ascacibar är klar från Argentiska ligan. Defensiv mittfältare och stor talang.

Nu väntar vi bara in en högerback och sedan har vi en rätt så duglig trupp.

Vill gärna se en striker som platsar för startelvan, men det tvivlar jag på att det sker. Måste ge tummen upp till H96 för värvningen av Jonathas. Otroligt fin värvning. Man har redan en Harnik som är god för 10-15 BL-kassar och har BL-erfarenhet men väljer att ta in någon med ännu mer klass.

Tittar man på Vfb's anfall så finns det potential för mål, men ingen har erfarenhet att spela på denna nivån. Terodde såg inte alls bra ut mot Hertha, och Ginczek dras ju alltid med sina skador.
Citera
2017-08-22, 21:26
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Måste ge tummen upp till H96 för värvningen av Jonathas. Otroligt fin värvning. Man har redan en Harnik som är god för 10-15 BL-kassar och har BL-erfarenhet men väljer att ta in någon med ännu mer klass.

Ja en lovande värvning. Dyr var han också. 9 miljoner EUR! Så nu får vi verkligen hoppas på att Jonathas levererar.

Skulle sitta fint med en yttermittfältare också. Ryktas om en snubbe från Liverpools reservlag vid namn Ryan Kent. Ingen aning om vilken klass han håller med med tanke på att H96 har tre skadade yttrar (Prib, Bech, Albornoz) så måste det ju in någon.

Raul Bobadilla är ju som bekant tillbaka i Gladbach. Han har dock en klausel som säger att han inte får spela när laget möter Augsburg. Ovanligt men rätt kul.
Citera
2017-08-23, 06:23
Medlem
cyberkalles avatar
Barcelona börjar bli desperata men nu ska tydligen en av Dembeles agenter Marco Lichtsteiner samt Barcas Oscar Grau vara i Dortmund för ett slutbud.

Barcas sportdirektör Robert Fernandez och hans assistent Urbano Ortega var i alla fall i Gelsenkirchen för att se matchen mellan Schalke och Leipzig och då studera Schalkes Goretzka och Leipzigs Keita.
Citera
2017-08-23, 06:27
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil

Raul Bobadilla är ju som bekant tillbaka i Gladbach. Han har dock en klausel som säger att han inte får spela när laget möter Augsburg. Ovanligt men rätt kul.

Riktigt jobbig förlust för Augsburg och jag tror inte att Gladbachs spel kommer att passa honom lika bra som Augsburgs men han är en jävla kämpe som jag gillar trots att han är lite tung.
Citera
2017-08-23, 16:40
Medlem
Beaver14s avatar
Tänkte jag skulle börja följa Bundesliga lite (grabben fick ett HSV ställ i sommar och vill se dem spela) och trodde i min enfald att Eurosport sänder. Men jag hittar inga matcher i tablån? Hur ser jag Bundesliga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in