2017-08-24, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Hur vet du att han varit med huvudet under vattnet ? Han stötte på fiskebåten innan han sänkte u-båten och blev räddad direkt ur vattnet.

Om man har styckat någon så dyker man nog en extra gång - även om man både har tvättat sig innan samt har bytt kläder.

Att han skulle ha blod i ansiktet är osannolikt - sår däremot.
Citera
2017-08-24, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Tjyvpack försöker ofta rädda sin mentala värdighet med självrättfärdigande idéer om att kvinnomördare minsann står ännu längre ner på skalan och därmed blir dessa särskilt utsatta i den allmänna populationen, bara steget över pedofilerna.
Det kan nog sitta en del stygga gossar där som PM säkerligen inte kan mästra med sina sedvanliga metoder.

Däremot trodde jag att han satt häktad enskild redan från början men där ser man.

Var jag också övertygad om. Finns ganska många saker tydligen som är olika mellan våra länder.
Citera
2017-08-24, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Nej, åkklagaren vill häkta han för mord, efter 5 september
Ja, så är det. Man har kanske fastställd mordorsaken?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Han är en typ som mördaren och pedofilen i Höör "Ulf Olsson", d.v.s. att han kommer aldrig att erkänna mordet på Kim. Han tar gärna sitt liv (som Ulf Olsson) än att erkänna.

Det där har du rätt i men mot detta kommer stå polisens överbevisning som jag tror de kommer att lyckas med. PM hann aldrig stiga iland och röja undan bevis han trodde han skulle få göra. Jag tänker på de verktyg som krävs för styckningen och de sökningar man kan hitta spår av i hans dator/telefon.
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Man måste inte vara psykopat eller mördare för att besinna sig i en allvarligt situation. Det är min poäng.
Men jag vet inte.
Att besinna sig betyder att man handlar logiskt, inte i affekt. Bara en mördare skulle tycka att styckning av ett lik är logisk.
Citera
2017-08-24, 14:45
Medlem
Det innebär också att det är inte bara han som sitter och tittar på tv-nyheterna. Hans medfångar får ju nyheterna lika snabbt som han själv. Så varje hemsk uppdatering gör att han ligger ännu sämre till. De enda som är lägre stående i fängelset än Madsen är barnamördare och pedofiler.

Han lär inte få det lätt framöver.
Citera
Medlem
Citat:

det tror jag inte, men dom har nog tillräckligt med indicier och annat för att mord ligger närmast
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euyw738
Han har i princip redan erkänt när han styckade kroppen. För mig borde detta räcka till fällande dom på livstid.
Brott mot griftefriden brukar inte ge livstid.
Citera
2017-08-24, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Om man har styckat någon så dyker man nog en extra gång - även om man både har tvättat sig innan samt har bytt kläder.

Att han skulle ha blod i ansiktet är osannolikt - sår däremot.

Men han missade detta för han doppade aldrig huvudet vid den korta simturen. PM har gjort många missar men så blev han påkommen mycket snabbt också.
Citera
2017-08-24, 14:47
Medlem
valleros avatar
Citat:
Man har tydligen även ett motiv, ja. Som om inte allt det andra skulle räcka till!
Citera
2017-08-24, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindihavet
Förlåt min okunskap men varför har detta mord så stor uppmärksamhet? Jävla idioter som överblåser det här.

Det är ett vanligt mord men media är helt hysteriska. Fuck me men jag går inte på det här apbeteendet. Ohh ohh alla apor i flocken tittar här oh oh så det är viktigt. Därför måste också jag engagera mig ohh ohh.

Spelar ingen roll vad ni stållar tänker och skriver här. Polisen arbetar och domen kommer oavsett erat obefogade engagemang.

Det är inget "vanligt" mord. Ge mig liknelser är du snäll.
Att folk har ett intresse för lite annorlunda kriminalhistorier är inget nytt och om du inte anser det vara intressant så förstår jag inte ens att du lägger ner tid på att gnälla om det, tyvärr.
Citera
2017-08-24, 14:48
Medlem
En uppfinnare med Jules Verne komplex.
Uppfinner sånt som redan är uppfunnet och skrivet av Jules Verne innan det uppfanns.
Mycket kreativ, snurrig person med skev verklighetsuppfattning.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Peter_Madsen_(uppfinnare)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in