2017-08-24, 14:26
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Vad är din poäng? Att styckningen var logisk för han "besinnade sig"? Och därför vad?

Man måste inte vara psykopat eller mördare för att besinna sig i en allvarligt situation. Det är min poäng.
Men jag vet inte.
Citera
2017-08-24, 14:27
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är nog väldigt osannolikt att man sätter igång och skär loss huvud, armar och ben från en tjej som man nyss pratat med, om tjejen dött av en olycka. Även om man har ett visst ansvar för olyckan, så är strafftiden i regel relativt kort. Endast en svårt mentalsjuk människa sätter igång och styckar olycksoffret.

Däremot om man har mördat/dräpt någon och riskerar decennier i fängelse, då kan det finnas en viss logik här. Det tar emot att stycka, men om man inte gör det så väntar garanterat ett mycket långt fängelsestraff. Man måste då välja mellan pest och kolera.

Styckningen indikerar starkt att han mördat eller dräpt henne.
Jag tolkar det som att du resonerar kring vad som skulle gälla för en normalempatisk person i samma situation. För en psykopat, som är oförmögen att känna känslor, är det inga större problem att dela en människokropp. Eller jo, det kan förstås vara jobbigt i armarna att hålla på att såga om man inte har rätt verktyg. Psykopati är ingen mentalsjuka utan bara en typ av människa som ser världen på ett lite annorlunda sätt än normalempatiska människor. Mellan 1-3% av världens befolkning är psykopater, så det är heller inte särskilt ovanligt.

Jag håller dock med om att styckningen indikerar att han mördat henne. Tar det för helt osannolikt att hon råkat ut för en olycka.
Citera
Medlem
Främst anledningen varför styckmördaren PM åker dit är pojkvännens agerande. Det kan finnas många horor från Köpenhamns redlight område som ingen saknat ännu. Och görs det så saknas de månader i efterhand.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Säkert blodstänk!

Hur kan han ha blodstänk i ansiktet om han legat i vattnet och simmat till räddningsbåten - som oförhappandes dök upp.

Han har varit helt och hållet nedsänkt med kläder på under vatten - när han tog sig från sjunkande ubåt till båt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Man måste inte vara psykopat eller mördare för att besinna sig i en allvarligt situation. Det är min poäng.
Men jag vet inte.
Hmmm... det där förstod jag inte. Faktiskt.
Citera
2017-08-24, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Hur kan han ha blodstänk i ansiktet om han legat i vattnet och simmat till räddningsbåten - som oförhappandes dök upp.

Han har varit helt och hållet nedsänkt med kläder på under vatten - när han tog sig från sjunkande ubåt till båt
Han simmade inte under vatten. Och har han haft blodstänket i ansiktet i många timmar, så tar inte ett litet dopp med huvudet bort det. Han var ju inte ens våt i håret så huvud/ansikte höll han nog över vattenytan.
Citera
2017-08-24, 14:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Varje person reagerar individuellt och olika på traumatiserande händelser.

En chef eller kapten måste besinna sig snabbt och ta kommandot, då måste det bli enkelt och hanterbart snabbt. Att stå och gråta är inte alltid rätt metod att lösa en jobbig situation, men efteråt bör det släppa på rejält.

Vi hoppas att PM brister ut i gråt i förhörssalen och berättar väldigt detaljrikt om vad som hänt och varför det blev som det blev.
Problemet är väl att efter alla lögner han redan serverat så kommer det inte vara trovärdigt...
Citera
2017-08-24, 14:30
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hmmm... det där förstod jag inte. Faktiskt.

Besinna sig i syfte att kunna ta hand om kroppen. En slags nödvändig tillfällig avhumanisering kanske.
Jag har inte varit i den situationen, men jag förmodar att något måste till för att orka genomföra en flytt av en kropp.
Citera
2017-08-24, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Aftonbladet och SVT jo jag tackar Jag sa varifrån kommer den uppgiften ursprungligen..(?)
Det har inte framgått men det är bekräftade uppgifter av Köpenhamnspolisens utredare (Jens Møller).
Citera
2017-08-24, 14:31
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Problemet är väl att efter alla lögner han redan serverat så kommer det inte vara trovärdigt...

Ja, men genom att korsförhöra och kontrollera bevis och andra vittnesmål o dyl så kommer bilden klarna när man ser var och hur han ljuger och vad han säger som är sant.

Fortsätter han ljuga så hamnar han i fängelse definitivt.
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är det han inte verkar ha gjort. Alltså erkänt styckningen. Det enda han erkänt är att han begravt henne i havet. Varken mer eller mindre. Åtminstone inte som kommit till vår kännedom. Och det skulle förvåna mig enormt om han faktiskt erkänt att han styckat kroppen.
Om han nekar till det så har han inget försvar. Fine by me!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vet vi om hans instrument är sönder?
Stod tidigare att dessa var sönderslagna, men det kanske är en sanning med modifikation.
U-båten är utrustad med GPS enligt en film där han själv berättar om utrustning, kanske en GPS som "loggar"? Kan man se om u-båten varit i u-läge sista färden?
Den person som skrev de var sönderslagna ville aldrig återkomma med någon länk.

Polisen gick ut med informaton att de var trasiga - men inte någon information om hur. Dvs den mest rimliga tolkningen borde vara just att de gått sönder av att ha varit strömsatta medan de dränktes i saltvatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in