2017-08-24, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Besinna sig i syfte att kunna ta hand om kroppen. En slags nödvändig tillfällig avhumanisering kanske.
Jag har inte varit i den situationen, men jag förmodar att något måste till för att orka genomföra en flytt av en kropp.
Sinnessjukdom måste till. Om man som privatperson i en händelse styckar en människa. Jag skulle inte klara att stycka en död katt.
Citera
2017-08-24, 14:32
Medlem
Hoppsan!!

http://ekstrabladet.dk/112/varetaegtsfaengslet-peter-madsen-gaar-i-frivillig-isolation/6790300

Om jag förstår texten rätt så har Madsen självmant satt sig i isoleringen. Han är tydligen inte väl sedd bland fångarna där.
Senast redigerad av Picasso2 2017-08-24 kl. 14:35.
Citera
2017-08-24, 14:33
Medlem
PM är nu häktad för mord, enligt Köpenhamnspolisen.
Citera
2017-08-24, 14:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Ja, men genom att korsförhöra och kontrollera bevis och andra vittnesmål o dyl så kommer bilden klarna när man ser var och hur han ljuger och vad han säger som är sant.

Fortsätter han ljuga så hamnar han i fängelse definitivt.
Han kommer att hamna i fängelse eller på RPV oavsett -- styckningen är knappast laglig i Danmark..

Fortsätter han att ljuga så är det ju avgörande om man kan fastställa dödsorsak för att kunna fälla honom i den delen.
Citera
2017-08-24, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR

Självklart är det mord. Han har i princip redan erkänt när han styckade kroppen. För mig borde detta räcka till fällande dom på livstid.

Jag skulle resonera som GW att det har aldrig förekommit i den mänskliga historien att någon styckat en kropp efter en olycka och försökt gömma kroppsdelarna. Case closed. Mördare PM skall sitta på livstid.
Senast redigerad av euyw738 2017-08-24 kl. 14:39.
Citera
2017-08-24, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Slår aldrig fel. När den blinde kommer in i en tråd börjar lögnerna hagla. Var skulle det sagts att det behövs hissar eller lyftkranar för att på ut någon person?

1. I ett flertal inlägg har olika diskutanter debatterat den saken. Att ni sedan vill diskutera saken ur ett perspektiv "cellplast tycker att denne bara skulle klara 40kg" och jämföra biceps med andra diskutanter är ju lite mysko. "I väntan på FUP så vill cellplast ha en bicepsmätartävling".

2. Kroppsarbetare, sjöbusar, idrottsmän och mekaniker har en helt annan vana att hantera vikter & belastningar än dataskärmskrigare. Deras nervsystem och kroppsmuskulatur har helt andra egenskaper än tangentbordskrigare.
Citera
2017-08-24, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Det har inte framgått men det är bekräftade uppgifter av Köpenhamnspolisens utredare (Jens Møller).

OK thank you. Det betyder att det fartygets vakthavande befäl kommer att förhöras.
Citera
2017-08-24, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Nej, åkklagaren vill häkta han för mord, efter 5 september
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja, ev. senare lögner kräver en annan förklaring.

Vanliga förklaringar till varför folk inte bara nekar till utan också kommer med ömkliga lögner kring hemska brott är skamkänslorna. Vad som helst är bättre än att öppet tillstå det hemska man har gjort. Inklusive att neka i sten fast det framstår som helt bisarrt mot bakgrund av den bevisning som finns.

Sen finns kanske också önsketänkandet kvar att rättsapparaten på något vis ska köpa lögnerna så att man åtminstone kommer lite billigare undan.
Han är en typ som mördaren och pedofilen i Höör "Ulf Olsson", d.v.s. att han kommer aldrig att erkänna mordet på Kim. Han tar gärna sitt liv (som Ulf Olsson) än att erkänna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Hur kan han ha blodstänk i ansiktet om han legat i vattnet och simmat till räddningsbåten - som oförhappandes dök upp.

Han har varit helt och hållet nedsänkt med kläder på under vatten - när han tog sig från sjunkande ubåt till båt
Hur vet du att han varit med huvudet under vattnet ? Han stötte på fiskebåten innan han sänkte u-båten och blev räddad direkt ur vattnet.
Citera
2017-08-24, 14:40
Medlem
Madsen har självmant satt sig i isoleringen. Män som mördar och styckar kvinnor är inte väl sedda. Han riskerar stryk ute på rastgården. Och han har heller inte något nätverk inne i fängelset och är därmed mycket utsatt.

Kan han gott ha.
Citera
2017-08-24, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hoppsan!!

http://ekstrabladet.dk/112/varetaegtsfaengslet-peter-madsen-gaar-i-frivillig-isolation/6790300

Om jag förstår texten rätt så har Madsen självmant satt sig i isoleringen. Han är tydligen inte väl sedd bland fångarna där.

Tjyvpack försöker ofta rädda sin mentala värdighet med självrättfärdigande idéer om att kvinnomördare minsann står ännu längre ner på skalan och därmed blir dessa särskilt utsatta i den allmänna populationen, bara steget över pedofilerna.
Det kan nog sitta en del stygga gossar där som PM säkerligen inte kan mästra med sina sedvanliga metoder.

Däremot trodde jag att han satt häktad enskild redan från början men där ser man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in