Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag missförstod din kommentar. Nej, inget har brutits upp. Vad han sagt i livesändningarna (Möller alltså) är att man har kunnat bevisa att delarna har medvetet tagits bort. Dvs PM har avskilt lemmar och huvud från kroppen. PM vidgår också att han begravt henne i havet. Han har aldrig sagt vare sig styckad eller hel. Bara begravt.
När man hittade torson gick advokaten ut med att "detta har inget med ubåts-saken att göra". Dvs PM förnekade att det överhuvudtaget kunde vara Kim. Vilket ju vi alla vet nu att det är. Varför han sa så, vet vi ju inte.
Så, det var väl lite i korthet.
Inte sett någonstans att advokaten sagt att det inte hade med ubåten att göra. Var står det? Hittar tvärtom detta:
Til BT har Betina Hald Engmark tidligere onsdag fortalt, at et DNA-match mellem den fundne torso og afdøde Kim Wall ikke får betydning for, hvordan Peter Madsen forholder sig til politiets anklage mod ham. At der er et DNA-match ændrer ikke ved, at min klients forklaring er, at der er sket en ulykke,« siger hun.
Til nyhedsbureauet Ritzau har hun forklaret, at hun og hendes klient 'er meget postive over', at liget er blevet identificeret, og at Peter Madsen er 'meget lettet' over det.
»Det er min klient, fordi han ikke har andet ønske i den her sag, end at den bliver opklaret og oplyst fuldt ud. Det er stadig min klients største interesse og ønske,« siger forsvarsadvokaten.
https://www.bt.dk/krimi/raket-madsen-har-fulgt-med-i-opklaringen-af-ubaadsmysteriet-fra-sin-celle[