2017-08-24, 13:53
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Det är helt klart en olycka.
Självbevarelsedriften gör att man vill undvika straff till varje pris.
Men om man mördar någon så vill man inte undvika straff?
Citera
2017-08-24, 13:53
Medlem
Citat:
Det är helt klart en olycka.
Självbevarelsedriften gör att man vill undvika straff till varje pris.

Med den förklaringen är ungefär alla mord fram till ett erkännande olyckor.
Citera
2017-08-24, 13:54
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Jag vill veta vad det var för ett fartyg som höll på att segla på ubåten i månskenet i Drogden- stämmer det ens? varifrån kommer den informationen ursprungligen?

Det har ju stått i mängder av tidningar. Och polisen har även pratat med vittnet:

Citat:
"Aftonbladet uppger att ett större handelsfartyg var nära att krocka med ubåten i Öresund vid midnatt natten mot fredagen. Det var bara drygt två timmar innan Peter Madsens ubåt anmäldes försvunnen.

– Ubåten korsade farleden, endast 30 meter för om oss. Den var helt nedsläckt och jag såg den tack vare månskenet. Det var extremt nära en kollision, säger ett vittne ombord på fartyget till tidningen.

Den danska polisen betraktar informationen som "väldigt viktig" efter att ha varit i kontakt med vittnet.

– Vi har efterlyst information från folk som har sett ubåten under natten men vi har inte fått kontakt med någon tidigare, säger Jens Møller Jensen till AB."

https://www.svd.se/hitta-forsvunna-kim-en-kamp-mot-klockan--tekniker-i-ubaten
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spacebubble
Inget konstigt? Tala för dig själv jävla ynkrygg.
Jag tror att få människor sätter sig i fängelse frivilligt.
Jämför med Mats Alm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Blod runt naglarna och under naglarna. Det är väl allt blod, kroppsvätskor, benmärg, strupen, adamsäpplet, senor mm som han varit tvungen att dra i, skära i.

Han ser ut att ha ett rivsår på ena näsan också, näsborren. Jag reagerade på det.

Japanska som styckades när han bar 15 år. Emilie Meng och nu Kim Wall. Två sista med asiatiskt utseende.
Senast redigerad av greyhoundbus 2017-08-24 kl. 14:01.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
PM trodde nog han var en person "höjd över alla misstankar", och därav kunna gå fri med en ganska haltande historia. I verkligheten är nog PM, i polisens ögon en ganska suspekt figur.
Jag är helt övertygad om att PM är psykopat med grandios självbild. Han var alldeles säker på att han såg sig som smartare än polisen och skulle klara sig undan, men han insåg nog att han var i trubbel när han blev tagen på bar gärning i sin blodiga ubåt. Den haltande historien som dök upp efter att han var tvungen att sänka sin ubåt var säkerligen aldrig del av den ursprungliga planen - vad han hade tänkt säga till polisen, var säkerligen också vad han också sa, nämligen att han släppt av henne som avtalat kl. 22:30.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Kan man isåfall tänka sig att PMs bror kände till "eventuell" sjukdomsbild på PM? Brodern försökte ju iallafall tala enbart gott om PM som gick totalt andra hållet. Vad vet man om PMs uppväxt? egentligen? (att han som ung ägnade sig åt pyrotekniska substanser för att bygga en raketmotor är egentligen inte så konstigt) eller har han byggt HÖG oktanig bensin med nitro?

Är det bensin inblandat tänker ju jag på ångorna som han eventuellt utsatt sig för och vips så har han en hjärnskada.

Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Jag är väldigt nyfiken på hans uppväxt också - där finns garanterat ett psykologiskt ymmninghetshorn

I det här inlägget(se länken) berättar jag om Peter Madsen uppväxt. Allt annat än enkel kan man lugnt säga.

(FB) Svenska Kim Wall försvunnen sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2017-08-24, 13:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det där var ju två veckor innan som katten var dålig (17 dagar innan). Hur kan den stressen göra att han mördar och styckar en människa? Hade du reagerat så?

Jag tror att vännen Meyer ville ge exempel på hur snäll och empatisk Madsen är.
Citera
Medlem
why123s avatar
http://www.expressen.se/kvallsposten/aklagerens-krav-hakta-peter-madsen-for-mord/

Enligt Peter Madsen, som häktats misstänkt för att ha orsakat Kim Walls död, dog hon av en olycka ombord på ubåten.
Nu vill åklagaren i fallet skärpa brottsrubriceringen mot Peter Madsen till mord alternativt dråp.

Åklagaren tror tydligen inte på att det var en olyckshändelse..
Senast redigerad av why123 2017-08-24 kl. 14:10. Anledning: .
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag missförstod din kommentar. Nej, inget har brutits upp. Vad han sagt i livesändningarna (Möller alltså) är att man har kunnat bevisa att delarna har medvetet tagits bort. Dvs PM har avskilt lemmar och huvud från kroppen. PM vidgår också att han begravt henne i havet. Han har aldrig sagt vare sig styckad eller hel. Bara begravt.

När man hittade torson gick advokaten ut med att "detta har inget med ubåts-saken att göra". Dvs PM förnekade att det överhuvudtaget kunde vara Kim. Vilket ju vi alla vet nu att det är. Varför han sa så, vet vi ju inte.

Så, det var väl lite i korthet.
Inte sett någonstans att advokaten sagt att det inte hade med ubåten att göra. Var står det? Hittar tvärtom detta:

Til BT har Betina Hald Engmark tidligere onsdag fortalt, at et DNA-match mellem den fundne torso og afdøde Kim Wall ikke får betydning for, hvordan Peter Madsen forholder sig til politiets anklage mod ham. At der er et DNA-match ændrer ikke ved, at min klients forklaring er, at der er sket en ulykke,« siger hun.
Til nyhedsbureauet Ritzau har hun forklaret, at hun og hendes klient 'er meget postive over', at liget er blevet identificeret, og at Peter Madsen er 'meget lettet' over det.
»Det er min klient, fordi han ikke har andet ønske i den her sag, end at den bliver opklaret og oplyst fuldt ud. Det er stadig min klients største interesse og ønske,« siger forsvarsadvokaten.

https://www.bt.dk/krimi/raket-madsen-har-fulgt-med-i-opklaringen-af-ubaadsmysteriet-fra-sin-celle[
Senast redigerad av Pandalina4 2017-08-24 kl. 14:00.
Citera
2017-08-24, 13:56
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beirute
Han, en oattraktiv nördig "uppfinnare" som aldrig varit populär bland tjejerna får med en rödhårig attraktiv yngre kvinna på en ubåt ensam. 1+1.
Är han verkligen oattraktiv? Hans utseende är väl inte nördigt heller? Ej heller är han uppfinnare.

Hon är väl inte så snygg? Rödhårig och attraktiv i kombination är en oxymoron såvida man inte heter Marcia Cross.
Senast redigerad av Z.O.G 2017-08-24 kl. 14:01.
Citera
2017-08-24, 13:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jag säger inte att det är så i just detta fall, men det citerade är fullt rimligt.

Men du anger en situation som inte är ren olycka som jämförande exempel. Att du inte känner för att bli åtalad för vållande om du klr på någon full innebär ju inte att det ska jämföras med att personen halkar och slår sig på isfläck, cyklar omkull eller dör påannat rent olycksfall. Emler skopar du upp en kropp och piper iväg och skottar ned den om du skulle hitta någon som ramlat och slagit huvudet i ett trappräcje eller liknande?
Med ditt exempel om att köra på någon full så vill du dölja "vållande till annans död" såvitt inte dödsfallet helt beror på personens egen oaktsamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in