2017-08-24, 13:35
Medlem
Jag vill veta vad det var för ett fartyg som höll på att segla på ubåten i månskenet i Drogden- stämmer det ens? varifrån kommer den informationen ursprungligen?
Citera
2017-08-24, 13:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Dräpa är ett gammalt svenskt ord som använts sedan vikingatiden. Då fanns inte, olycka, vållande till annans död, dråp, mord och grader av det. Dödade man någon så var de dräpa. Men vad har det med nationalister att göra.

Hen skrev nittiotalister, d. v. s. de som är födda mellan 1990 till 1999 och inte nationalister. Slå dig inte för mycket i pannan, det kan skada.
Citera
2017-08-24, 13:37
Medlem
Lajtels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, men det fanns portabla om jag förstått rätt. Så varför satte han inte på dom: Svaret är: han ville inte synas.

Jaha, men om du har haft direkt kontakt med PM (eftersom du är säker på varför lyktorna inte användes vid denna tripp) - så kan du kanske berätta om detta var ett planerat mord eller inte?

Personligen tror jag snarare att lyktorna "som standard" är avtagna, och att det skippades att hänga på dom då man inte hade planerat någon längre tur och helt enkelt inte orkade fixa med det.
Citera
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Dräpa är ett gammalt svenskt ord som använts sedan vikingatiden. Då fanns inte, olycka, vållande till annans död, dråp, mord och grader av det. Dödade man någon så var de dräpa. Men vad har det med nationalister att göra.
Hur är det med läsförståelsen? Nittiotalisterna är alltså samma ord som nationalisterna?
Citera
Medlem
http://ekstrabladet.dk/112/peter-madsens-ven-i-chok-jeg-kan-ikke-se-ham-i-oejnene/6790023

Går att trycka bort blockeringen och suddningen om man är lite insatt. Sänder LIVE

EDIT: OK är inte LIVE ser jag nu.

I alla fall de säger att torson var naken, kan inte se att tråden påpekat detta innan.
Senast redigerad av Kanelgas 2017-08-24 kl. 13:40.
Citera
2017-08-24, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Alla teorier om att han handlat i panik pga en olycka är ju helt bortblåsta.
Tvärtom, det tyder på en olycka.

Om jag körde ihjäl en människa på fyllan, då skulle jag lasta liket i skuffen och senare gräva ner detta.
Inget konstigt.
Citera
2017-08-24, 13:38
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stecare
Och hur ställer du dig till att tyngder och skador på kroppen tyder på att PM försökt förhindra kroppen att någonsin hittas?

Mina sista rader i mitt inlägg förklarar detta utmärkt. Det är alltså väldigt komprometterande att sänka kroppen i syfte att dölja något, vilket är sannolikt att han gjorde då mobiltäckning och annan kommunikation förmodligen var fullgod hela tiden.

Komprometterande betyder alltså att det förmodligen rörde sig om kriminellt syfte.
Citera
2017-08-24, 13:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
http://ekstrabladet.dk/112/peter-madsens-ven-i-chok-jeg-kan-ikke-se-ham-i-oejnene/6790023

Går att trycka bort blockeringen och suddningen om man är lite insatt. Sänder LIVE

Det gäller att tajma rätt på en tiondels sekund bara!
Citera
2017-08-24, 13:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Tvärtom, det tyder på en olycka.

Om jag körde ihjäl en människa på fyllan, då skulle jag lasta liket i skuffen och senare gräva ner detta.
Inget konstigt.

Det är sannolikt ingen olycka om du kör på någon i fyllan, du vill ju dölja ett brott.
Men ponera att du hittar en människa som halkat på en isfläck och slagit sig så illa att den avlidit, skulle du samla upp kroppen och börja med åbäka dig att göra dig av med den, eller larma så någon annan kommer och tar hand om den på sätt som ska göras?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-08-24 kl. 13:43.
Citera
2017-08-24, 13:41
Medlem
Citat:
Tror du läste nationalisterna när Flying.Swine skrev nittiotalisterna där...

... Jag var visst trea på den här bollen, går snabbt i svängarna här!
Senast redigerad av aloc 2017-08-24 kl. 13:43. Anledning: (såg lite sent)
Citera
2017-08-24, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är sannolikt ingen olycka om du kör på någon i fyllan, du vill ju dölja ett brott.
Det är helt klart en olycka.
Självbevarelsedriften gör att man vill undvika straff till varje pris.
Citera
2017-08-24, 13:43
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lajtel
Förstår inte varför folk hänger upp sig på avsaknaden av ljus från ubåten då det från ett tidigt skede har varit klarlagt att där inte var några permanenta lyktor installerade på ubåten.
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Läs tråden så ser du att ubåten saknar lanternor.

Ok. Då får jag ha en annan infallsvinkel på detta.

Det är väldigt konstigt att befinna sig i en trafikerad led i mörkret utan ljus, om man inte har en stark anledning till detta. Det är ju förenat med livsfara. Den här båten passerade ju ubåten på endast 30 meters avstånd.

Ännu osannolikare är det om man har en levande journalist ombord. Då utsätter man bägge för fara.

Citat:
"00.00: Polisen vet att ubåten, utan sina lanternor tända, var nära på att krocka med ett handelsfartyg i Middelgrundsområdet någon gång runt midnatt under natten mot fredagen."

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/polisens-teori-kim-wall-%C3%A4r-d%C3%B6d-1.4543222

Däremot om journalisten är död, då har man förstås värre saker att fundera över.
Senast redigerad av -Info- 2017-08-24 kl. 13:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in