2017-08-24, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
"Inställningen är att han 'begraut henne i haue' ". Hur kan ni inte höra det?
Jo det är ju givet men säger han inte direkt efter att den brutits upp när hon spolats iland (dvs att PMs inställning är sådan) eller hör jag galet?
Citera
2017-08-24, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Ja och sedan att den brutits upp när hon spolades iland? Eller hörde jag galet?

NEJ! Polisen för ett resonemang om att polis och Madsen är eniga om 2 saker.

1 Att hon är död
2 Att han har begravt henne till sjöss

Det är allt som sägs. Punkt.
Citera
2017-08-24, 12:14
Medlem
Citat:
Ja och sedan att den brutits upp när hon spolades iland? Eller hörde jag galet?
Där sluddrar han till rejält. Jag hör något om sköljts iland. Lyssnat flera gånger men omöjligt att höra.
Citera
2017-08-24, 12:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag hoppas vid gud att de hittar de andra kroppsdelarna. Där kan finnas en hel del att hämta om de inte ligger för länge i havet. Men att de skulle haft sex, de lär de inte kunna bevisa.

De har ju hittat torson. Det kan finnas spermier längre in i de inre könsorganen, om hon levde tillräckligt länge efteråt.
Citera
2017-08-24, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
De har ju hittat torson. Det kan finnas spermier längre in i de inre könsorganen, om hon levde tillräckligt länge efteråt.
I tio dagar? Tvivlar jag starkt på. Men jag är ju ingen rättsmedicinare.
Citera
2017-08-24, 12:21
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Polisen har gått ut med att man inte hittat främmande DNA på kroppen.
Citera
2017-08-24, 12:21
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Advokaten sa rakt ut att den fyndet av den styckade kroppen inte påverkar ändrar det som Peter Madsen sagt i förhör.

Polisen sa också att Peter har berättat vad han gjort med kroppen. Men att dom inte kunde säga mer.

Är övertygade om att han sagt att det skett en olycka och att han därefter har styckat och sänkt henne (begravt).
Citera
2017-08-24, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
NEJ! Polisen för ett resonemang om att polis och Madsen är eniga om 2 saker.

1 Att hon är död
2 Att han har begravt henne till sjöss

Det är allt som sägs. Punkt.
Och vad säger han då direkt efter det? Det är inte punkt utan han fortsätter att kommentera innan han avslutar med att det är allt han har att säga om det.
Citera
2017-08-24, 12:22
Medlem
Polis letar även efter kläder nu, kan de säga något ifall de hittas? De har ju legat i vatten 2 veckor ungefär..
Citera
2017-08-24, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Advokaten sa rakt ut att den fyndet av den styckade kroppen inte påverkar ändrar det som Peter Madsen sagt i förhör.

Polisen sa också att Peter har berättat vad han gjort med kroppen. Men att dom inte kunde säga mer.

Är övertygade om att han sagt att det skett en olycka och att han därefter har styckat och sänkt henne (begravt).

Om så är fallet är han ju om något ännu mer totalt rökt, då finns det nämligen inga möjligheter att hävda ovisshet eller inte säga något alls.
Citera
2017-08-24, 12:25
Medlem
Citat:
Jo det är ju givet men säger han inte direkt efter att den brutits upp när hon spolats iland (dvs att PMs inställning är sådan) eller hör jag galet?
Jag missförstod din kommentar. Nej, inget har brutits upp. Vad han sagt i livesändningarna (Möller alltså) är att man har kunnat bevisa att delarna har medvetet tagits bort. Dvs PM har avskilt lemmar och huvud från kroppen. PM vidgår också att han begravt henne i havet. Han har aldrig sagt vare sig styckad eller hel. Bara begravt.

När man hittade torson gick advokaten ut med att "detta har inget med ubåts-saken att göra". Dvs PM förnekade att det överhuvudtaget kunde vara Kim. Vilket ju vi alla vet nu att det är. Varför han sa så, vet vi ju inte.

Trots överbevisning anser sig PM fortfarande oskyldig och bör släppas fri. (Då undrar man i vilken värld han lever).
Vad som hänt efter det uttalandet vet vi ju inte, men inget mer har väl egentligen kommit fram.

Så, det var väl lite i korthet.
Citera
2017-08-24, 12:28
Medlem
Citat:
Och vad säger han då direkt efter det? Det är inte punkt utan han fortsätter att kommentera innan han avslutar med att det är allt han har att säga om det.
Jag kan inte se klippet längre eftersom min dator är fylld av annonsblokerare - och jag kommer inte att "unblock" jävla TV4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in