2017-08-23, 21:30
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Precis. Stod något om det i någon artikel där en av ubåtsbyggarna uttalade sig. Det torn där de står i på bilderna är större än själva 'hålet' man måste klättra ned genom för att ta sig in i ubåten (4m stege om jag inte missminner mig), runtom är som en platå man kan stå på.

Har fått för mig att det ser ut någonting såhär: http://i.imgur.com/wwwGgSt.jpg
Citera
2017-08-23, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Är det bara min inbillning eller ser han ut att ha små sår på händerna här:

https://www.thesun.co.uk/wp-content/uploads/2017/08/nintchdbpict000345252731.jpg?strip=all&w=640&quali ty=100

Sår som han sedan lite snyggt döljer för polisen här:

http://www.abc.net.au/news/image/8803944-3x2-700x467.jpg
Blod runt naglarna och under naglarna. Det är väl allt blod, kroppsvätskor, benmärg, strupen, adamsäpplet, senor mm som han varit tvungen att dra i, skära i.
Senast redigerad av Singoallaa 2017-08-23 kl. 21:40.
Citera
2017-08-23, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Dansk polis sa att det fanns uppsåtliga stickskador på kroppen, som för att underlätta utträdet av gaser för att minska risken att kroppen skulle komma upp till ytan. Men framför allt att det var fäst tyngder på kroppen, i samma syfte.
Citera
2017-08-23, 21:31
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
För tidigt att säga. Vi vet inte bevisen. Utan dödsorsak blir det inte livstid törs jag lova. Brott mot griftefriden och han är ute om 2 år.

Och i så fall ute till vadå? Tror inte någon vill ha med honom att göra i fortsättningen.......
Citera
2017-08-23, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Och du har naturligtvis en bild som du länkar till som visar detta (?)
Fel av mig. Tänkte när de var i tornet. Ursäkta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Har fått för mig att det ser ut någonting såhär: http://i.imgur.com/wwwGgSt.jpg
Ahaaaa - ja då får det verkligen sin förklaring om plats och brist på utrymme i själva röret.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, det gjorde han inte. Och var väldigt väldigt sparsam med alkohol enligt uppgift.
Ett tecken så gott som något på att något var galet, dansk dessutom. Många "maniker" och genier är för inne i sig själva och för höga på sitt intresse så det finns inte plats för alkohol - den tar ju bort den enda känsla som finns.
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2017-08-23 kl. 21:36.
Citera
2017-08-23, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Tror där är en liten ståplats brevid röret ner som är i diametern som skribenten du citerade angav.
Okej. Så är det nog.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Fel. Jag idiotförklarade dig för att du trodde hon dött eller styckats på däck... För fan människa. Gör ett iq-test.

Ditt inlägg nummer 13223:

"Ja a du lär ju vara ganska ensam om att tro något dylikt! Du och WhyBack är dom enda som tror på fantasier. Hon styckades i båten. Jag antar att du även tror att det var en olycka?"

Vid ett liknande inlägg skrev du idiot åt en annan där du trodde den personen menade på olycka.

Men nu verkar du överväga olycka själv.

Nej det var ingen olycka. Punkt.
Citera
Medlem
Finns det en chans att Madsen kan kopplas till Emilie Mengs mord?
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Jovisst, den kan också vara utförd av någon annan som bara vill sätta dit PM... Nä, seriöst, begriper folk inte i tråden det här med att inte generera hypoteser i onödan?

Nu har vi liksom en jäkla ubåt, och givet hur det ser ut på den blir ett mord närmast automatiskt antingen ett styckmord, eller åtminstone något som kan liknas vid ett koffertmord där kroppen är rejält ihopbuntad.

Finns ingen anledning att göra ad hoc, att anta mer än vad som behövs. Hade transportfrågan varit självklar och enkel så skulle man kunna spekulera i om en styckning var en "offensiv" sådan, men här behövs alltså inte dylika hypoteser och givet att offensiva styckningar torde vara storleksordningar mer sällsynta än transportdito.

Vi har ju dessutom påstådda detaljer om styckningen med låren kvar. Finns det något mer som skriker "vertikaltransportstyckning"?

Nu är det ju inte direkt att förvirra sig in i ett antal teorier. Det finns så vitt jag vet endast två varianter av styckning. Är det inte den ena så är det den andra.

Lika lite som man säkert kan fastslå att PM styckade för att kunna transportera, gömma eller göra offret svårare att identifiera, kan man utesluta det. Samma med den offensiva varianten. Finns ingen anledning att slå fast någotdera vid en här tidpunkten.
Senast redigerad av Clay Allison 2017-08-23 kl. 21:38.
Citera
Medlem
Kenpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
... Jag tror att killen har en gravt snedvriden syn på sexualitet. Han tänder på udda saker med inspiration av det morbida, tortyr, S/M mm. ...

Något OT, förvisso, men det slog mig att Raket-Madsen som tonårig entusiast mycket väl kan ha varit inspirerad av Jack Parsons, en briljant autodidakt som i mycket unga år grundade vad som sedan blev NASAs Jet Propulsion Lab i Pasadena, Kalifornien. Förutom självlärd raketingenjör var Parsons en övertygad ockultist/satanist som hade kontakt med Crowley, bodde i kommun med "fri kärlek" och genomförde sexualiserade blodsritualer.

Hur som helst är detta ett av de mest bisarra mordfallen i mannaminne.
Senast redigerad av Kenpo 2017-08-23 kl. 21:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in