2017-08-23, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Han är inte geni, även om han med hög sannolikhet ligger en bra bit över snittet.

Ju mer han fokuserar på sina special-intressen, desto större risk att det fått gå ut över andra områden varför han kan ha stora luckor i sin allmänbildning.

Däremot är han väldigt envis och intensiv, och har lagt ner enorma mängder tid på att springa på sina projekt. Är just det som bl a resulterat i en massa konflikter. PM blir arg för att andra har familj och inte vill arbeta mer än 14 timmar/dag.

Men jag tror inte det finns något bra samband mellan intelligens eller tekniskt kunnande och logiskt handlande i krissituationer. Korkade människor kan nog visa mer bondförnuft och handlingskraft i kris för att de inte börjar överkomplicera allting.

Den här mannen betraktas som ett geni i den form att han faktiskt har utvecklat egna rymdraketer. PM började redan som 14åring att utveckla raketbränsle. Vilken 14åring utvecklar raketbränsle? Dom kan på sin höjd skapa en erosion i kemisalen. Intelligens har många områden som du säger, man kan ha en hög IQ men samtidigt vara socialt handikappad med en ännu lägre EQ. De flesta människor som jag dock mött på under mina Mensa möten har en gemensam nämnare och det är att dom handlar smart och analytiskt efter situationen. Jag tror skarpt att PM har gjort detsamma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Suck.. Ja visst jävligt troligt att han slog ihjäl henne på däck, sen släpade upp henne och kastade ner henne i tornet sen började stycka kroppen för att sen ta upp alla kroppsdelar igen. Du förstår väl sjävl när du läser det här att det inte är speciellt troligt. Hade hon dött ute så hade han ju bara puttat i henne i vattnet pch sen kunnat bygga sin lögn runt det.

???? Var har jag sagt att han slog ihjäl henne på däck??? De flesta normalbegåvade har sett att jag försöker bredda diskussionen om dödsorsak till olycka på båten, helt ospecificerat var.

Nä, ta och tagga ner lite nu, andas in lugnt och försök komma med sakliga och gärna inlägg som tillför något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Han kanske inte är så rationell som man först trodde? Men jag håller med detta var ett sällsynt dåd det är nästan så man tror han ville åka fast på ett spektakulärt sätt.

Det här med att han ville åka fast på ett spektakulärt sett tänkte jag också är en möjlighet. Who knows.
Citera
2017-08-23, 19:58
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Dessa 60 kilo ni pratar om. Var har ni hittat hennes vikt angiven?

56 eller om det var 57 kg. Stod som del av signalament lite överallt när hon "bara" var anmäld försvunnen.
Citera
2017-08-23, 19:58
Medlem
https://www.sydsvenskan.se/2017-08-23/kroppsdelarna-nertyngda-for-att-kim-walls-doda-kropp-inte-skulle-flyta-upp

"Obduktionen visar att någon skurit i den redan styckade kroppen och fäst tyngder på den för att få den att stanna under ytan. Försvinnandet har tagit ännu en ohygglig vändning."

Det råder ingen tvivel längre så som han behandlat kroppen. Det är lustmord!
Citera
2017-08-23, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frokenfras
Nej 60 kilo är inte så mycket. Jag körde hinderbana en gång på sån där "bootcamp" och då var det bland annat ett moment där man skulle springa upp och ner för trappor med en polare sittandes på ryggen och massa andra övningar. De matchade paren så man bägge vägde ungefär lika. Hade PM bara ett rep så skulle det inte vara några problem att fira upp henne 3 meter. Spelar ju ingen roll om en kropp är "otymplig", den dinglar ju efter raklång om han bundit i händer eller fötter.
60 kg på en levande människa med spända muskler (naturligt) är inte alls samma när allla muskler i ens kropp är helt avslappnade/döda. 60 kg blir då tyngre att bära. En lealös kropp är tyngre.
Citera
2017-08-23, 20:00
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
???? Var har jag sagt att han slog ihjäl henne på däck??? De flesta normalbegåvade har sett att jag försöker bredda diskussionen om dödsorsak till olycka på båten, helt ospecificerat var.

Nä, ta och tagga ner lite nu, andas in lugnt och försök komma med sakliga och gärna inlägg som tillför något.

???? Du skrev ju att hon lika bra hade kunnat bli ihjälslagen utanför.??.?.?.?.?.? Jag påpekade hur jävla korkat det är fördet oåståendet dyker upp titt som tätt samt att propeller har orsakat skadorna.
Citera
2017-08-23, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kralnor
Det här med att han ville åka fast på ett spektakulärt sett tänkte jag också är en möjlighet. Who knows.

Han har ju gjort allt för att inte åka fast och för att denna torso inte skulle hittas. Det sista ett stort misslyckande för honom.

Jävla påhitt att han skulle vilja åka fast.
Citera
2017-08-23, 20:02
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
https://www.sydsvenskan.se/2017-08-23/kroppsdelarna-nertyngda-for-att-kim-walls-doda-kropp-inte-skulle-flyta-upp

"Obduktionen visar att någon skurit i den redan styckade kroppen och fäst tyngder på den för att få den att stanna under ytan. Försvinnandet har tagit ännu en ohygglig vändning."

Det råder ingen tvivel längre så som han behandlat kroppen. Det är lustmord!

Ja det är ju så. Ändå måste man fortfarnade sitta här och övertyga somliga om att det inte skett som olycka utanför hytten..
Citera
2017-08-23, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tutlur
Men för helvete hur klena är ni flashbackare..? Jag hade slängt kroppen över ena axeln och bara klättrat. Det är väl bara att vila emellanåt om man nu skulle behöva det. Går ni aldrig till gymmet?
Det är trångt i det där röret. Och stegen tar lite plats. Det skulle inte funka med två personer där. Hur tänkte du där? Antingen står han själv där uppe och halar upp en kropp med rep, eller så får man stycka i bitar.
Citera
2017-08-23, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Helt fel. Han är ingen kallblodig mördare som törstar efter att få döda någon i ubåten. Du har sett på tok för mycket film i dina dagar. Detta är ett impulsivt handlande för att täcka upp för något annat.
Du kanske har fel i din bedömning. Hans egna närmaste beskriver honom som väldigt rationell i sitt tänkande-strategisk-beslutsam-ståndaktig.
Deras beskrivning motsäger att han är en person som beter sig spontant och impulsivt- hans grundpersonlighet är att han tänker till, beräknar och har en strategi. Såm har han beskrivits- så klart får alla ha sin egen uppfattning.
Citera
2017-08-23, 20:04
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Men tror du ajälv att han skulle gjort sig besväret att ta upp kroppen på bryggan och styckat där inför publik?? Hur hade du själv gjort? Nog är det väl ändå enklast att stycka kroppen i båten med tanke på jobbmöngd och risk att upptäckas när man skär en kropp i bitar?? Jösses svennen blir bara dummare och dummare för varje år.

Utesluter ingenting. Teoretiskt kan han ha styckat henne på bryggan i mörkret, ja. Om det är sannolikt eller inte är en annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in