2017-08-23, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Och enligt dansk polis finns det inget som visar på något med sexuell karaktär, så vaginan kan man bara lämna nu.

Ja folk spekulerar fritt men missar viktig informationen som faktisk givits.

Man har dels skador på torson som besöms tillfogade efter döden kanske i syfte att hindra att den flyter upp. Dessutom har man en preliminär dödsorsak dvs andra skador tilldogade före döden som är trolig dödsorsak. Man måste dock göra en ordentlig obduktion innan andra dödsorsaker kan uteslutas. Därmed är Olycksförklaringen stendöd och han kommer att fällas för mord. Bevisläget är nog gott. Han har helt enkelt huggit ihjäl henne. Det är olyckan. Därefter har han med stor kyla försökt dölja brottet så inga förmildrande omständigheter finns.
Citera
Medlem
KattenPastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Tror inte att någon del av denna händelse var oförutsedd eller oplanerad. Men det kan trots planering ske oväntade saker.
Men när fritidsbåten möter Madsen är han klar med allt utom invändig städning.
Fick han nån indikation innan dess på att han hade ont om tid?

Polisen lyckades till slut få kontakt innan dess och då svarade Madsen att han var på väg in till hamnen igen
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Här är en artikel om japanskan;

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/kkwmB/efter-fyndet-i-havet--polisen-tittar-pa-fallet-med-styckad-student

Okej, nej jag skulle nog avfärda Madsen som mördare i det här fallet.

Hade han gjort detta vid 15-års ålder så skulle han (vilket seriemördare gör) inte ha slutat utan bara begått fler och fler mord ju längre tiden gick, hade han inte åkt fast förrän idag så skulle hela Öresund vara full av plastpåsar med likdelar.

Skulle snarare snegla åt Da Costa-hållet med tanke på årtalet, när det kommer till den här historien..
Citera
2017-08-23, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Något off-topic, men kan någon informera mig lite mer om den försvunna japanskan?

Jag hörde polisen nämna det på presskonferensen, men sättet danskarna räknar gjorde att jag inte kunde finna ut årtalet för japanens försvinnande

https://dacostarkivet.wordpress.com/2015/09/06/kazukos-resa-1986-1987-del-1/
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/library/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Kazuko%20Toyonaga%201986
Citera
2017-08-23, 18:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparrow1
Japp, det tror jag också. Ser inget annat motiv som det skulle kunna vara, de kände ju inte varandra sen innan, va? Men det är inte helt säkert att han lyckades våldta henne..

Fast hade de inte gemensamma bekanta (von Bengtsson eller vad han hette)? Och fanns inte någon uppgift om att hon hade bott i ett kollektiv tämligen nära var PM och company höll till?
Citera
2017-08-23, 18:30
Medlem
Intressant ifall man tittar på kartan på alla observationer.

start kl 19:00 och efter 4 timmar kl 00:00 är första observationen utanför ön saltholm, denna sträcka har hyfsad har mobiltäckning.

Nästa observation görs 10.30tim senare utanför drogden fyr , det är nästan samma avstånd mellan start-saltholm observation som saltholm-drogden fyr, och mellan saltholm-drogden finns ingen täckning.
Ändå tog salthom-drogden ca 6tim längre tid med nästan samma avstånd.

Sen det märkliga är ingen expert på sjöfart men efter observationen på drogden fyr tar det 30min innan ubåten sjunker på nästan samma avstånd som start-salthom observationen, och det avståndet tog 4tim.

Jag tror att under dom 10:30tim mellan saltholm-drgoden var det rena skräckfilms scener ombord ubåten, här hade PM total makt över KW skulle inte förvåna om hon "frivilligt" gick med på det PM begärde då hon inte hade något annat val, detta kan ha pågått i flera timmar om man tittar på observationerna, och efteråt hade PM ihjäl henne i båten för att sedan i lugn och ro stycka henne utanför båten , där fanns det gått om vatten å skölja bort blodet med.
Citera
2017-08-23, 18:31
Medlem
Max3xs avatar
Funderar lite på sekretessen. Eftersom styckningen nu är verifierad, vad finns det då kvar att hålla hemligt? Vad har PM sagt vara en olycka, vad är det som inte får komma ut o skada KW's familj? Måste vara något värre än styckningen! Det PM benämner olycka kanske vi andra kallar något annat...
Citera
2017-08-23, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Du måste förstå att det här är ingen "livets hårda skola" kille utan en man som byggt rymdraketer med forskare från NASA och som högst troligt besitter en tresiffrig IQ med stor marginal. Han vet hur han lugnt och metodiskt ska handla och är väl medveten om att han inte får drabbas av panik. Jag tror inte att den här människan har drömt om att utföra ett bestialiskt mord utan har helt enkelt handlat efter rådande omständigheter.
Han är inte geni, även om han med hög sannolikhet ligger en bra bit över snittet.

Ju mer han fokuserar på sina special-intressen, desto större risk att det fått gå ut över andra områden varför han kan ha stora luckor i sin allmänbildning.

Däremot är han väldigt envis och intensiv, och har lagt ner enorma mängder tid på att springa på sina projekt. Är just det som bl a resulterat i en massa konflikter. PM blir arg för att andra har familj och inte vill arbeta mer än 14 timmar/dag.

Men jag tror inte det finns något bra samband mellan intelligens eller tekniskt kunnande och logiskt handlande i krissituationer. Korkade människor kan nog visa mer bondförnuft och handlingskraft i kris för att de inte börjar överkomplicera allting.
Citera
2017-08-23, 18:34
Medlem
Citat:

Hade han gjort detta vid 15-års ålder så skulle han (vilket seriemördare gör) inte ha slutat utan bara begått fler och fler mord ju längre tiden gick, hade han inte åkt fast förrän idag så skulle hela Öresund vara full av plastpåsar med likdelar.

Skulle snarare snegla åt Da Costa-hållet med tanke på årtalet, när det kommer till den här historien..

Han skulle varit 15½ vid tillfället (oktober 1986) - då har man väl precis börjat 10 an i DK eller precis slutat 9 an...
Citera
2017-08-23, 18:34
Medlem
sparrow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast hade de inte gemensamma bekanta (von Bengtsson eller vad han hette)? Och fanns inte någon uppgift om att hon hade bott i ett kollektiv tämligen nära var PM och company höll till?
Aha ok, då kan det ju vara andra motiv. Men om de inte kände varandra så har motivet med stor sannolikhet med sex att göra, tror jag.
Citera
2017-08-23, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Varför styckades kroppen?
Det skulle kunna vara en sk transportstyckning. En annan anledning kan vara att armar, ben och huvud bär spår som pekar mot att Madsen mördat Kim.
Om Kim varit fastbunden kan det synas på ben och armar. Det kan finnas hudavskrapningar från Madsen under Kims naglar. Det ser inte bra ut för Madsen.
En anledning till att avlägsna huvudet skulle kunna vara att försvåra att fastställa dödsorsaken. Om en person blivit strypt kan man se det på blödningar i ögonen och märken på halsen.

Det lär vara en kombination av transportstyckning och styckning för att undanröja bevis. Ett tredje alternativ är givetvis att styckningen gjorts som utlopp för någon form av sadistisk/pervers böjelse, men det känns ganska avlägset med tanke på brottsplatsen. Dock borde Madsen blivit fullständigt nerblodad vi själva styckningen och den efterföljande transporten/dumpningen av kroppsdelarna.
Det är ganska märkligt att de personerna som fiskade upp Madsen ur vattnet inte har märkt av något sådant
Citera
2017-08-23, 18:35
Medlem
Citat:

Fast seriemördare behöver inte nödvändigtvis följa ett mönster. Det finns många exempel runtom världen där det inte finns några spår av nya offer på många (>10) år mellan en serieförbrytares konstaterade brott. Det kan bero på att hen lyckats begå brott oupptäckt eller att lusten att göra en förbrytelse lyckats mättats av andra aktiviteter under den perioden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in