2017-09-05, 15:18
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men varför styckade han henne då? Enligt honom själv, som åklagaren läste upp, så sänkte han henne i havet hel.

Jag tror inte ett dugg på honom.
Jag tror inte heller på honom.

Det jag citerade var hans förklaring (gjord under första häktningsförhandlingen 12 aug) och att han fortfarande står fast vid den under dagens häktningsförhandling. Vilket, för att uttrycka mig diplomatiskt, inte känns speciellt troligt.
Citera
2017-09-05, 15:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Nu får åklagaren fråga om styckningen. Får känslan av att Madsen försöker hävda sin oskuld där.

Frågan är hur han kan göra det. Att någon annan kommit och plockat upp kroppen och styckat den... Lär bli direkt avgörande om nu någon ska tro på hans förklaring.
Citera
2017-09-05, 15:19
Medlem
Att han motsätter sig genomsökningen av hans dator är ju intressant. Lär ju va en hel del sjuka saker där...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Nu får åklagaren fråga om styckningen. Får känslan av att Madsen försöker hävda sin oskuld där.
Vart, hur lyssnar/ses du utfrågningen?
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Cellplast! Sa inte du att luckan var upphängd med en motvikt? Eller hur funkar det, jag fattar inte, förklara!

"Han forklarer, hvad der sker med lugen, da Kim, ifølge ham, får den i hovedet.. Han fortæller, at der ikke er nogen fjedremekanisme i lugen, der forhindrer den i at smække i. Forenden er højt oppe og agterenden er langt nede. Der er mørkt oppe i tårnet. Jeg ved ikke, hvad der får lugen til at bevæge sig. Jeg får ikke godt nok fat i den til at holde den."
Citera
2017-09-05, 15:20
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tack.

Jag menar att det är ganska mesigt att gå ut och snacka skit om en gammal vän och kollega, när man vet (eller tror) att han kommer att sitta i säkert förvar i många år. Han hade inte vågat säga de där rakt upp i ansiktet till M, men det går bra nu. Och han har dragit nytta av M:s kunnande och undervisning i en massa år. Undrar om han fick 30 silverpenningar av tidningen också?

Varför tror du han inte sagt precis detta till styckmördaren? Det är klart som korvspad han gjort. Finns ingen som inte konfronterar en skitstövel.
Citera
2017-09-05, 15:20
Medlem
Tomatos avatar
Han måste vara helt IQ-befriad?
Nu säger åklagaren att han inte känner igen berättelsen om luckan från hans förra beättelse för ett par veckor sedan.
Citera
2017-09-05, 15:21
Medlem
pinger99s avatar
Hur mycket vet han om polisutredningen egentligen?
Hur mycket får hans försvarare avslöja om detta?

Han borde väl vara häktad med omfattande restriktioner.
Citera
2017-09-05, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinger99
Hur mycket vet han om polisutredningen egentligen?
Hur mycket får hans försvarare avslöja om detta?

Han borde väl vara häktad med omfattande restriktioner.
De har inga restriktioner i Danmark. Inte av rutin. Ibland händer det att nån får restriktioner men det är tydligen väldigt ovanligt.
Citera
2017-09-05, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Han måste vara helt IQ-befriad?
Nu säger åklagaren att han inte känner igen berättelsen om luckan från hans förra beättelse för ett par veckor sedan.

Tydligen så slant han med fotfästet precis innan luckan slog igen mot Kims huvud så att han inte kunde göra något. Lite för många omständigheter på samma gång där.

Nej du Madsen, det här kunde du ha gjort bättre.
Citera
2017-09-05, 15:23
Medlem
"Åklagaren har svårt att förstå förklaringen med luckan – det stämmer inte med den förklaring Peter Madsen gav för ett par veckor sedan, skriver BT."
Citera
2017-09-05, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cheef
Vet Madsen om att dom hittat kroppen?

Det vet han, men vet han att det konstaterats att den styckats avsiktligt? Det verkar inte så..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in