2017-08-23, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Mig veterligen har de bara uttalat sig om att den kommunikation PM och KW haft inför ubåtsfärden hållit sig strikt professionell samt att ingen utomstående DNA funnits PÅ hennes kropp (torson) men kan inte dra mig till minnes något uttalande om att polisen helt uteslutit sexuella inslag

Tack stämmer med min syn.

Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jag har letat som ett mähä nu, hittar inte det heller. Läste det i morse på hd.se, men ja, hittar inget nu.

Skulle det vara ett polisuttalande hade all media fångat upp att man avfärdar sexuellt motiv bakom men att ännu uttala sig offentligt om motivbildenfår ses som en omöjlighet, vi är knappt i inledningen av fallet.
Citera
2017-08-23, 18:52
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Flu & climasol, tack for redogorandet, uppskattat!

Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Tippar att det är så enkelt som att han styckade kroppen för att han hade lust att göra det. Det var säkert en del av hans fantasi när han låg nere på botten i sin ubåt på nätterna.

De kroppsdelarna han sågade av stod för 30% av KWs vikt (enligt en källa som finns bakåt i tråden). Om hon vägde 60 kg så sparade han då 18kg. Var de 18 kilona så otroligt avgörande för att få upp henne ur luckan att han var tvungen till den makabra handlingen?

Han kan ha gjort det pga av att hon hann bli stel innan han skulle ha upp henne. Så att hennes kroppsställning gjorde att hon inte fick plats genom passagen.
Citera
2017-08-23, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Detta mordet måste varit planerat väl? Eller vad säger ni? Jag menar hur kan han annars ha styckat kroppen? Finns det kök i ubåten så försvaret kan skylla på att redskapen fanns där eller har han tagit med i ubåten innan hans "dejt" med journalisten.
Ja det undrar jag också. De flesta stickningar jag hört om har gjorts med såg. Köksredskap är nog för klena.
Citera
2017-08-23, 18:53
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Detta mordet måste varit planerat väl? Eller vad säger ni? Jag menar hur kan han annars ha styckat kroppen? Finns det kök i ubåten så försvaret kan skylla på att redskapen fanns där eller har han tagit med i ubåten innan hans "dejt" med journalisten.

Känns som att en kniv lär man ha på en ubåt oavsett kök eller inte.
Citera
2017-08-23, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Givetvis har ni rätt i det ni säger, men Picasso2 : hur tolkar du hennes svar ? På bara "magkänsla". Är detta en advokat som är självsäker att fria sin klient, eller på tunn is..(har ju förstått att du är inom juss, och läser dina inlägg i tråden med ett större intresse)

Lite samma sak till dig Bluis : Även om hon försvarar sin klient med näbbar och klor.., får du inte känslan att hon är lite "offside", att hon vet att detta inte ser bra ut ?

Det är en proffsig advokat som svarar på frågor som både hon och journalisten vet att hon inte får svara på - journalistisk döföda Hon representerar sin klient - punkt. Lade du märke till alla klipp i sändningen - det är när advokaten blir förbannad och säger att de är idioter (kanske)
Senast redigerad av Bluis 2017-08-23 kl. 18:59.
Citera
2017-08-23, 18:59
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Han kan ha gjort det pga av att hon hann bli stel innan han skulle ha upp henne. Så att hennes kroppsställning gjorde att hon inte fick plats genom passagen.
I vilken position hade huvudet då stelnat för att det skulle hindra honom från att få ut kroppen? Tungan och öronen jättelångt ute så att han inte fick ut kroppen genom luckan?
Citera
2017-08-23, 18:59
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jag kan väl bara anta att en normal människa inte sätter sig och funderar igenom gamla CSI-avsnitt efter en medmänniskas olyckliga frånfälle. Jag skulle kunna köpt olycksteorin om han i panik dumpat kroppen i havet direkt. Men att kallblodigt sätta sig och stycka den, sen punktera valda delar av bålen för att minska flytkraft, vira in kroppsdelarna i tyngder och sänka den. Helt seriöst kan ingen tro att det är det mest sannolika för hur en människa hanterar en jäkla olycka. Givetvis finns det alltid undantag i hur människor reagerar men ett sådant förfarande måste räknas som en försvinnande liten del av hur folk reagerar i en olyckssituation. Så eftersom vi inte vet något än så är ju olyckshypotesen den minst sannolika med stor marginal.

Jag har inte sagt att jag tror det är en vanlig olycka utan att det inte är ett planerat mord för då borde han, även om han byggt från ritningar, gå igenom detta innan. Nu vet vi såklart inte så mycket om vad polisen hittat, vilka tillhörigheter som beslagtagits var osv men då borde det väl visa sig han om han sökt information hur han ska göra.

Jag tror att något spårat ur nere i ubåten, att han har försökt flirta/taffs ("kvinnokarl" enligt media) men blivit kraftigt avvisad och KW blir panikslagen eftersom hon befinner sig på en ubåt ensam med honom. Hon brukar lätt våld och då slinter det till för PM och "slaget" tar så pass illa att hon avlider. PM inser redan här att han är rökt och har många år på kåken framför sig så han tar det hela ett steg längre för att undgå lagen. Timmarna går och han börjar inse vad fan han gjort och det leder till att han "glömmer/"inte kan" städa ur ubåten ordentligt men när han ser vad som väntar paniksänker han kärran för att han inser han är superknullad och drar en rövare om att hon släpptes av tidigare.

Jaja, jag känner själv att allt låter ganska otroligt men OM det skulle vara ett planerat mord så tror jag att polisen sitter på en hel del bevis som vi inte fått reda på än.
Citera
2017-08-23, 19:00
Medlem
Citat:

Då binder man armar och ben så att det inte sticker ut något....
Citera
2017-08-23, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kralnor
Jag försöker förgäves föreställa mig Madsens tankegångar under förloppet. Han kan ju inte på allvar trott att han skulle komma undan med detta med tanke på omständigheterna: att han var ensam med henne, att hon med största sannolikhet skulle saknas ganska fort, och att ingen skulle köpa att han släppt av henne och att hon gått upp i rök. Oavsett om det var planerat eller stundens ingivelse. Grandios självbild är en sak, men han verkar ju också varit relativt rationell och vetenskaplig.

Visst, det finns en möjlighet, om vi nu tänker att det var överlagt, att han kunnat genomföra ett mord, dumpa kroppen, röja alla spår och iskallt hävda att han släppt av henne på någon plats utan övervakningskameror. Men även med en sådan osannolik tur då allting klaffar måste han begripit att han skulle vara fortsatt huvudmisstänkt när hon inte dök upp och veckor/månader flöt förbi.

Varför skaffar man sig själv ett nästan garanterat, långt, fängelsestraff? Även om det var ett lustdråp i stundens ingivelse måste liknande tankar föresvävat honom när han psykopatiskt styckade stackars KW.

Fattar inte.
Han kanske inte är så rationell som man först trodde? Men jag håller med detta var ett sällsynt dåd det är nästan så man tror han ville åka fast på ett spektakulärt sätt.
Citera
2017-08-23, 19:01
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Nej det jävligt idiotiskt att lägga skuld på pojkvännen. Vad lever du i för tillvaro? Frågar du din pojkvän/man om du får göra saker? Du kanske bär burka också?
Och hela inlägget är så fruktansvärt galet. Tror du på allvar att Kim var i båten för att SNORTA KOKAIN?
Och du anser att hon har tagit en massa felbeslut. Så efterklok man kan vara när man sitter hemma framför datorn och talar om hur hon BORDE gjort. SLUTA LÄGG SKULDEN PÅ OFFRET! Och du är född 78? Skrämmande.

Det är även en person som hänvisar till PULP FICTION som referens.
Citera
2017-08-23, 19:01
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Så snabbt inträder väl inte likstelhet ändå?
Tar det inte ett antal timmar?
Citera
2017-08-23, 19:02
Medlem
Det är inte Peter Madsen som äger Nautilus, utan en norsk millionær
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ubaatmysteriet-i-danmark/rakett-madsens-ubaat-eies-av-millionaer-paa-snaroeya/a/24124429/?expId=df-86-j5cb24b5&varId=df-86-j5cb24b5
Senast redigerad av RumleGaasegg 2017-08-23 kl. 19:04. Anledning: tilføyelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in