Citat:
Ursprungligen postat av
Hobbybonde
Jag kan väl bara anta att en normal människa inte sätter sig och funderar igenom gamla CSI-avsnitt efter en medmänniskas olyckliga frånfälle. Jag skulle kunna köpt olycksteorin om han i panik dumpat kroppen i havet direkt. Men att kallblodigt sätta sig och stycka den, sen punktera valda delar av bålen för att minska flytkraft, vira in kroppsdelarna i tyngder och sänka den. Helt seriöst kan ingen tro att det är det mest sannolika för hur en människa hanterar en jäkla olycka. Givetvis finns det alltid undantag i hur människor reagerar men ett sådant förfarande måste räknas som en försvinnande liten del av hur folk reagerar i en olyckssituation. Så eftersom vi inte vet något än så är ju olyckshypotesen den minst sannolika med stor marginal.
Jag har inte sagt att jag tror det är en vanlig olycka utan att det inte är ett planerat mord för då borde han, även om han byggt från ritningar, gå igenom detta innan. Nu vet vi såklart inte så mycket om vad polisen hittat, vilka tillhörigheter som beslagtagits var osv men då borde det väl visa sig han om han sökt information hur han ska göra.
Jag tror att något spårat ur nere i ubåten, att han har försökt flirta/taffs ("kvinnokarl" enligt media) men blivit kraftigt avvisad och KW blir panikslagen eftersom hon befinner sig på en ubåt ensam med honom. Hon brukar lätt våld och då slinter det till för PM och "slaget" tar så pass illa att hon avlider. PM inser redan här att han är rökt och har många år på kåken framför sig så han tar det hela ett steg längre för att undgå lagen. Timmarna går och han börjar inse vad fan han gjort och det leder till att han "glömmer/"inte kan" städa ur ubåten ordentligt men när han ser vad som väntar paniksänker han kärran för att han inser han är superknullad och drar en rövare om att hon släpptes av tidigare.
Jaja, jag känner själv att allt låter ganska otroligt men OM det skulle vara ett planerat mord så tror jag att polisen sitter på en hel del bevis som vi inte fått reda på än.