2017-08-23, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisswasser
Ett våldtäktsförsök som slutat i mord, styckning av kroppen, dumpning av kroppen i havet samt sänkning av ubåt för att försöka förstöra bevis.

Som jag hela tiden har hävdat, med andra ord.

Det sa jag dagen efter att det här hände innan vi visste någonting.

Är det en olycka så ringer man räddningstjänsten men det här är knappast någon olycka.

Nu är frågan fanns det planer på att göra detta eller dräpte han henne efter ett impulsstyrt våldtäktsförsök?
Den dåliga planeringen tyder på att det var impulsbaserat.

Hans psykopatliknande beteende är det på grund av asperger eller har han mördat förut?
Citera
2017-08-23, 17:29
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Man har alltså hittat en hårborste och en tandborste som var hennes, ombord på båten. Undrar hur "uppackade" dessa var, eller om de hittades i en väska?

Det har nog funnits tillgång till både hårborste och tandborste som inte kontaminerats av saltvatten och andra föroreningar från Ubåten. Då väljes givetvis dessa.
Citera
2017-08-23, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja man fick känslan av att polisen tog detta på stort allvar redan från början. Det kanske de alltid gör under de omständigheterna, men det är inte omöjligt att hon hann säga något.

Fast att larma fyra och en halv timme efter ETA, då är man kanske inte jätteorolig.

Ja det är ju svårt att avgöra, varierar ganska mycket från person till person och relation till relation. I och med att de precis hade mötts om jag förstått det rätt hade de kanske inte helt än etablerat ett "jag hör alltid av mig hela tiden för minsta grej". Sen visste han ju att hon var i en u-båt och kanske antog det ej gick att nå henne med över telefon. Förresten var det tänkt att Kim skulle ta sig hem på egen hand eller skulle hennes pojkvän hämta henne?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Går media eller polis in och rotar i Kims ev sexvanor eller anses/är det oetiskt?
Eller hur? Han borde fått grilla korv med polisen och inte hängts ut i media.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Nej alltså, han var 16 år när det mordet skedde. Det hände för jättemånga år sedan.

Skönt att dom hittat en kropp och vet att det är hon iallafall. På tok för många människor som bara försvinner och aldrig återfinns.
Polisen misstänker även att PM mördat och styckat den Japanska turisten (22) åriga Kazuko Toyonaga som hittades styckad i plastpåsar 1986 i Köpenhamns hamn. . ..
Citera
2017-08-23, 17:31
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Polisen misstänker även att PM mördat och styckat den Japanska turisten (22) åriga Kazuko Toyonaga som hittades styckad i plastpåsar 1986 i Köpenhamns hamn. . ..

Precis, det är ju inte sexton år sedan
Citera
2017-08-23, 17:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han hade försökt ringa och sms:a hur länge som helst utan att få svar. Man ringer inte och anmäler nån försvunnen efter bara nån timme eller två.

Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Nej, men relationen var ganska färsk vad jag förstår. Han kanske inte ville ställa till det för KW med polispådrag - samt att smset kanske inte antydde panik eller direkt fara, mer obehag.

Det är möjligt. Men hade han fått en meddelande typ 'kaptenen här är creepy' eller 'ta hand om min katt om något händer mig', så skulle jag larma polisen en minut över 22.
Citera
2017-08-23, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det verkar rätt tydligt att PM inte kommer bryta ihop och erkänna. Han kommer neka i sten och hävda olycka. Åklagaren måste bevisa att KW blev mördad, och hittar man inte huvudet (eller ens om man gör det) så är det inte 100% säkert att man kan fastställa dödsorsaken.

Åtalet kommer med stor säkerhet ändå bedrivas som mord. De sammantagna bevisen (som vi känner till) skulle möjligen räcka redan nu för en fällande dom och motivet blir sekundärt, kanske t.o.m. oviktigt. Nu är inte utredningen klar på långa vägar, men att han fälls för mord tar jag för givet. Den upphängda skyltdockan surrad i kätting är möjligen en fingervisning om vad Madsen gick igång på.
Alldeles för få läser innantill och färre kan dra slutsatser. Polisens yttranden är noga övertänkta. Man har gittat Kims torso oxh man har ett preliminärt besked om dödsorsak men avvakta slutligt obduktionsprotokoll. Det betyder att Kim dött av våld mot torson med all säkerhet men att det också finns andra skador som man gissar är för att sänka torson men det kan också vara skador tillfogade av andra orsaker. Dessutom tittar man på ett fall när Madsen blott var tonåring vilket troligen betyder att styckning och eller andra skador uppvisar likheter.
Citera
2017-08-23, 17:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Ja det är ju svårt att avgöra, varierar ganska mycket från person till person och relation till relation. I och med att de precis hade mötts om jag förstått det rätt hade de kanske inte helt än etablerat ett "jag hör alltid av mig hela tiden för minsta grej". Sen visste han ju att hon var i en u-båt och kanske antog det ej gick att nå henne med över telefon. Förresten var det tänkt att Kim skulle ta sig hem på egen hand eller skulle hennes pojkvän hämta henne?

Jag tänker utfall KW skickade ett sms där hon sade sig vara rädd/orolig ombord. Då skulle jag larma tämligen omgående om hon inte hördes av runt kl 22.
Citera
2017-08-23, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Det säger han för att han inte vill göra hennes familj mer illa än han redan gjort. Han kan även blivit instruerad att säga så. Att bära upp en kropp genom hålet i ubåtens tak är ingen lätt uppgift, så att dela kroppen kan ha varit enda sättet. Det behöver inte hennes familj matas med varje dag.
Att bära upp kroppen blev ju i alla fall svårare efter att det kom bekräftelse att röret för både torn och främre manlucka är 56 cm. Tidigare spekulation i tråden har legat på kanske 80-90 cm.
Citera
2017-08-23, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det har nog funnits tillgång till både hårborste och tandborste som inte kontaminerats av saltvatten och andra föroreningar från Ubåten. Då väljes givetvis dessa.

Hårborsten och tandborsten kom från Kims lägenhet som de hämtade eftersom hon sannolikt inte fanns i någon DNA-databas. För att avgöra om något är Kims DNA måste de ju först veta hur hennes DNA ser ut.
Citera
2017-08-23, 17:34
Medlem
Hobbybondes avatar
Det enda man kan vara någorlunda säker på är ju att det inte var en olycka. Jag kan inte tänka mig att det är särskilt sannolikt att någon normal medeldansk får tanken att begrava någon till havs efter en olycka. Än mindre om så skulle vara fallet tänker ut att det bästa är att, av hänsyn till den förolyckade, stycka vederbörande samt punktera bålen så att den inte ska flyta upp. Just det sistnämnda känns helt klart som en väldigt väldigt överlagd tanke. Det är fasen inget man bara får som en snilleblixt efter en olycka.

Så antinge var det var överlagt och planerat eller så var det en olycka och han har gjort detta tidigare så han visste vad han skulle göra. En kallblodig mördare är han näst intill garanterat, nu eller förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in