2017-08-23, 17:25
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Kan man tänka sej att gamla sexpartners och prostituerade går till polisen och berättar om PM´s sexvanor och vad han går igång på?
Högst troligt, speciellt om han var riktigt pervers.
Citera
2017-08-23, 17:26
Medlem
trickydicks avatar
Som jag skrev förut så om det är ett sexmord och dom har torsot som även innefattar vaginan så bör man redan kunnat fastslå samlag om så skett.
Citera
2017-08-23, 17:26
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Vem vet egentligen. Att stycka människor borde vara en ganska ovanlig aktivitet som kräver lite speciell personlighet och insikter. Jag kan tänka mig att Madsen har gjort detta någon gång tidigare då saker har fallit fel med en av det motsatta könet med dödlig utgång. Sedan att det går 16 år emellan tror jag inte behöver betyda att han inte har gjort det.
Mycket insiktsfullt skrivet.

Vi vet ganska väl hur t.ex Marockobarn beter sig i Sverige och IS-barn i MENA.

16 år är ingen garanti för oskuldsfullhet.
Citera
2017-08-23, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
På vilket sätt skulle man minimera risken för att en kropp ska upptäckas genom att stycka det och dumpa det på flera platser, jämfört med att dumpa hela på ett ställe?

En hel kropp är lättare att upptäcka visuellt, och är också tydligare på/med tekniska hjälpmedel (kontur av kropp o.s.v.)

Edit: ... och vill man dölja ev. våld m.m. är det ju också statistiskt "säkrare" för gärningsmannen om bevismaterialet fördelas på flera platser än om allt hittas på ett och samma ställe.
Citera
2017-08-23, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Finns det några bilder på hur det ser ut inne i ubåten, eller hur man kan tänka sig att det ser ut? Det hade varit intressant att veta hur mycket utrymme där är. Kan man t.ex stå upprätt? Kan man passera varandra utan problem osv. Hur trångt kan man uppskatta att där är?
Det finns länkar till interiören i varenda nättidning. Kolla aftonbladet.
Citera
2017-08-23, 17:28
Medlem
Min brors kusins avatar
Facebooks sidorna för hans Rumlaboratorium och för hans stödgrupp går inte att nå längre....

https://www.facebook.com/rml.spacelab/

https://www.facebook.com/RaketMadsenStottegruppe/

Stödgruppen skulle väl läggas ner?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja man fick känslan av att polisen tog detta på stort allvar redan från början. Det kanske de alltid gör under de omständigheterna, men det är inte omöjligt att hon hann säga något.

Fast att larma fyra och en halv timme efter ETA, då är man kanske inte jätteorolig.
Han hade försökt ringa och sms:a hur länge som helst utan att få svar. Man ringer inte och anmäler nån försvunnen efter bara nån timme eller två.
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Han larmade 02.30 - hon skulle vara tillbaka kl 22. Jag tror också på möjligheten att KW hann med att skicka ett meddelande innan PM kastade hennes mobil i sjön.

Nu vet jag inte vad Peters fruga höll hus under mordnatten, men borde inte hon varit orolig om Peter inte var anträffbar och själv anmälde detta? Men bodde de inte tillsammans så förklarar det saken förvisso.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Dessa sticksår. Verkar som många utgår från att dom är gjorda för att kroppen inte ska flyta upp.

Men dom kanske är dödsorsaken? Han högg ihjäl henne med kniv eller liknande. Borde isåfall gå att fastställa av rättsläkarna, om det vore dödsorsaken.
Citera
2017-08-23, 17:29
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja man fick känslan av att polisen tog detta på stort allvar redan från början. Det kanske de alltid gör under de omständigheterna, men det är inte omöjligt att hon hann säga något.

Fast att larma fyra och en halv timme efter ETA, då är man kanske inte jätteorolig.
Nej, men relationen var ganska färsk vad jag förstår. Han kanske inte ville ställa till det för KW med polispådrag - samt att smset kanske inte antydde panik eller direkt fara, mer obehag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Exakt. Har försökt påtala detta tidigare men hans fan boys verkar ha svårt att acceptera det. Det är ungefär som att jag skulle kalla mig uppfinnare för att jag skrotar ihop en go-cart med någon annas hjälp dessutom.
Nu är du vårdslös med sanningen.

Samtliga noteringar i denna tråden att han skulle ha uppfunnit har resulterat i konstaterande att han inte är uppfinnare utan att man ofta använder det uttrycket för någon som hittar på saker - oberoende av teknikhöjden. Jag har inte sett någon fan boy som påstår att PM är en uppfinnare.

Det du fått protester mot är att du påstår att PM:s arbete bara är duplicering från existerande ritningar, vilket inte är sant. Det är stora mängder specifikt ingenjörsarbete inblandat - även om det samtidigt finns möjlighet att kritisera ett antal designlösningar där PM fokuserar för hårt på "snabbt klar".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Tycker du verkligen det? Han ska klättra upp för en stege med ett 60kg klumpigt objekt? Han var ju ingen direkt bamsebjörn själv. Han vägde kanske 70kg och rätt smal om jag ska gissa.

Var ärlig nu, låter det inte lite nu som om du vill få det till att det inte var en transportstyckning, i och med att övriga alternativ är mer makabra?

Transportstyckning var det inte heller.

Men 60 kg, är det så jäkla tungt som vissa vill få det att låta? Är man normalt funtad så gör man ju allt för att försöka få upp liket utan att behöva stycka.

Förmodligen så styckade han henne för att minimera risken att bli upptäckt. Lufthålen han gjorde i torson stärker bara den tesen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in