Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
JAG vet inte. Jag har inget mördarsinne och har svårt att tänka mig något som helst motiv. Jag tror mest gott om folk och har svårt för hela den här situationen.
Jag kan tänka mig att han gjort ett närmande. Det är trångt som fan där. Hon greps av panik av det och började slå omkring sig och han dödade henne. Dvs mord. Men det återstår att bevisa. Han verkar inte tillstå nånting alls. Så det är svårt att bevisa något. Hade velat vara en fluga på väggen i förhörsrummet.
Men så länge hon inte kunde tillkalla hjälp skulle ju allt detta vara meningslöst. Hon kunde inte springa ifrån honom. Han var troligtvis starkare än hon och kände till de redskap som fanns ombord bättre än hon. Han kanske var utrustad med handgolvar el. liknande och kunde binda fast henne i båten. Han kanske hotade henne med att ifall hon inte gick med på ett samlag då skulle han minsann kapa av ett finger på henne. Efter ETT finger skulle nog vilken kvinna som helst ge sig - under omständigheterna - och hoppas kunna klara av livhanken med "list" istället för att kämpa emot för ingenting.
Vi vet inte heller om han helt enkelt kapade av större stycken av henne - levande. Då fanns det ju ingensomhelst möjlighet till motstånd.
Jag vet inte varför så många tycks tro att just denna KW minsann skulle treta emot när man samtidigt under helt andra omständigheter påstår att många kvinnor blir paralyserade vid våldtäktssituationer.