Citat:
Ursprungligen postat av
LaoshiFreigeist
Du ligger helt fel. Hon skrev också om humanistiska ämnen av allmänt intresse. Idi amins kulturella och psykologiska arv i Uganda eller feminism på kuba. Hon kunde absolut ha planerat att skriva en kritisk artikel om PM vilket skulle ge motivet till mordet.
Nu var detta svar till någon annan, så du har fel själv i att jag "ligger fel". Det blir fel när man tar meningar och svar ur sin kontext! Synd att inte du uppfattade att jag tror som du.
Jag har själv läst samma/liknande universitetsämnen som KW, ämnenas teorier och metoder.
Jag tycker att hennes artiklar är jättebra och var kanske lite en början på en ny journalistisk stil, i varje fall i lilla Svedala, och jag vill absolut inte kritisera henne.
Men den undersökande
metoden hon använt (genusvetenskap) lämnar ofta en slags dålig eftersmak hos intervjuobjektet, och ligger som en mörk skugga över personen/erna i artiklarna, i.e. skuggan blir tydligare och mörkare ju närmare artikelns slut man kommer. Det är inget som står skrivet svart på vitt, det är en känsla man får när man läser.
Men det är en vedertagen metod, men det finns etiska förbud i Sverige mot vissa delar av metoden.
Jag orkade bara inte förtydliga detta här i tråden , väldigt få vill eller kan

ta det till sig.
Oavsett är det fruktansvärt det hon råkade ut för och jag lider med hennes familj. Min egna 30-åriga dotter dog för ca ett år sedan, tomheten är enorm.
Vila i frid Kim!