Citat:
Ursprungligen postat av
crillecrille
Vi pratar inte om någon bil här. Det är en svag jämförelse med en ubåt som ytterst få människor kan hantera. Dessutom är det inte bara det faktum att ventilerna var öppnade utan även sättet ubåten sjönk bevisar att det var en medveten dykning. Jag förstår inte varför du motsätter dig detta.
Jag motsätter mig inte händelseförloppet, vittnena, tekniska bevisning. Jag motsätter mig att du vet exakt vad han tänkte och varför när han "sänkte" båten... är du med? (troligen inte dock...)
Du får det att framstå som han gjorde det med vilje för att undanröja något. Det kanske kan finnas andra förklaringar trots allt. Jag kan ge dig en direkt...
Ventilerna har öppnat för ett dyk... väl på botten så sitter ventilerna fast... han drar motorn på högvarv drar ut en snorkel och får båten att lyfta genom att motorerna klarar att dra in såpass mycket luft att den reser sig och håller sig på ytan... när han ser båten drar han snabbt ner och stänger av motorerna och klättrar snabbt upp i tornet och båten sjunker med ventilerna öppna...
Rent fiktivt påhittat direkt.. jag kan säkert hitta på 10 andra "förklaringar"...
Men du vet att han gick ner öppnade ventilerna sänkte båten som var fullt funktionsduglig, blev räddad... sade att båten hade ett problem med ballasttankarna... och detta pga av... låt mig gissa, undanröja bevis?