2017-08-15, 19:50
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Vi pratar inte om någon bil här. Det är en svag jämförelse med en ubåt som ytterst få människor kan hantera. Dessutom är det inte bara det faktum att ventilerna var öppnade utan även sättet ubåten sjönk bevisar att det var en medveten dykning. Jag förstår inte varför du motsätter dig detta.

Jag motsätter mig inte händelseförloppet, vittnena, tekniska bevisning. Jag motsätter mig att du vet exakt vad han tänkte och varför när han "sänkte" båten... är du med? (troligen inte dock...)

Du får det att framstå som han gjorde det med vilje för att undanröja något. Det kanske kan finnas andra förklaringar trots allt. Jag kan ge dig en direkt...

Ventilerna har öppnat för ett dyk... väl på botten så sitter ventilerna fast... han drar motorn på högvarv drar ut en snorkel och får båten att lyfta genom att motorerna klarar att dra in såpass mycket luft att den reser sig och håller sig på ytan... när han ser båten drar han snabbt ner och stänger av motorerna och klättrar snabbt upp i tornet och båten sjunker med ventilerna öppna...

Rent fiktivt påhittat direkt.. jag kan säkert hitta på 10 andra "förklaringar"...
Men du vet att han gick ner öppnade ventilerna sänkte båten som var fullt funktionsduglig, blev räddad... sade att båten hade ett problem med ballasttankarna... och detta pga av... låt mig gissa, undanröja bevis?
Citera
2017-08-15, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissJaneMarple
Tror du att han e en dum prick?? Han dumpade kroppen där den kommer aldrig hittas, tyvärr.

Då hade jag dumpat kroppen i Flintrännan - som är upptagen av Internationell trafik dygnet runt.....

Flintrännan är en Farled som stora fartyg måste följa efter som de är handikappade av sin stora buk....
Senast redigerad av Bluis 2017-08-15 kl. 19:52.
Citera
2017-08-15, 19:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissJaneMarple
Tror du att han e en dum prick?? Han dumpade kroppen där den kommer aldrig hittas, tyvärr.

Kanske kommer ingen någonsin att råka dyka på kroppen, dock så kan kroppen eller delar av den att råka dyka upp. Det händer mellan varven att kroppsdelar hittas i havet och på stränder, med och utan kläder och skor. Så man bör kanske aldrig säga aldrig?
Citera
2017-08-15, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Så du er helt helt sikker på at det var den ekte KW var med nautilus torsdagen? Det er ikke jeg.

Vem skulle det arnnars vara? Och var är isåfall KW om hon inte var ombord på ubåten?

Är ganska säker på att hon skulle fått reda på om hon va efterlyst
Citera
2017-08-15, 19:53
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Men släpp det. Danska polisen tillsammans med danska försvarets experter har redan konstaterat att båten sänktes med vett och vilje. PM kom med en lögn till förklaring om att en ventil gått sönder och att ubåten sjönk av en olyckshändelse men så var inte fallet. Ventilen var inte trasig och även om den varit det så hade ubåten inte sjunkit på det sätt den gjorde (då krävs att flera ventiler till båda dyktankarna går sönder samtidigt). Han sänkte båten när det helikopter och båtar närmade sig för hade de klivit ombord hade spelet varit över och samtliga bevis (som han inte redan förstört) varit i Polisens händer.

Har du sett när dom dyker med den? 2008 var det vad jag kunde se 2 stycken... och det höll på att gå åt skogen...

Ok så han sänkte båten för att undanröja bevis... typ blod antar jag eller? för att hon varit på ubåten är ju ett redan klargjort fakta så det behövdes liksom inte undanröjas direkt...
Citera
2017-08-15, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kexapa
Det är ju gott om spekulationer i tråden så här kommer en till...

Man kan ju tänka sig att PM med sina rymdambitioner till och från haft kontakt med utomstående makt i sitt arbete (Ryssland?) som av olika anledningar är i behov av någon med KMs bakgrund och talang. Som jag förstått det är/var hon briljant och saklig i sitt sätt att formulera sig samtidigt som hon kan/kunde en hel del om politik och därmed kanske även diplomati (mot bakgrund av hennes utbildning om än rel korta karriär) etc.

Vad om PM med bakgrund av ovanstående anledning fått ett erbjudande om utlovade fördelar i sitt egna rymdprogram etc i utbyte mot att han överlämnar KM ? PM kan säkert tänka sig sitta inne några år samtidigt som han i gott mod kan knipa käft om vad som egentligen hänt mot att nu fått ovärderlig resurstillgång i sin strävan till rymden (Mars?) då han kommer ut efter straff. Dessutom, finns inget lik eller annat som kan binda honom blid straffet mildare (?)

Överlämningen skulle ju kunna ha skett till annan ubåt eller båt någonstans i havsmörkret...som en vilseledande manöver för att verka riktigt skyldig till något brott väljer sedan PM att sänka sin ubåt på någorlunda grunt vatten.

Ja, galen spaning men nog så galen som andra utsvävande spaningar i denna tråd

Jo det var en intressant alterantiv idé. Snart dags att flytta tråden till konspirationsforumet eftersom få fakta men många ideer finns i fallet. Det här dramat är märkligt och spännande just i och med det faktumet att det finns ett rymdprogram och ubåtar och en del pengar med i bilden. Det gränsar till militär teknologi också så konspirationsteorierna kan bli riktigt bisarra.

Kan ju vara så att den världsvane journalisten ännu en gång gett sej ut på en långresa om försvinnandet är arrangerat, journalisten plockas upp ute till sjöss som sagt. Om kaptenen själv är inblandad i detta och det är en större konspiration så är han verkligen en iskall typ. Han beredd att bli manglad av rättsapparaten och ev. genomlida ett längre fängelsestraff för att senare åstadkomma något.

Minst lika troligt att han har blivit utsatt för någon slags komplott dock om journalisten stack iväg utomlands. I så fall sitter kaptenen i skiten rejält nu. Han blir anklagad för ett förvinnande/mord och om han berättar vad som hände ute till sjöss när en båt eller annan ubåt dyker upp och för iväg journalisten så kommer snuten kanske inte tro på det. Kanske nån konkurrent inom rymdbranschen vill plocka bort honom från marknaden i några år. Eller rymdprogrammet kanske betraktas som ett säkerhetsproblem i någon militär instans. Men de som deltar i komplotten hade ju kunnat göra sej av med kaptenen på nåt enklare sätt, de hade kunnat se till att han hastigt drunknar ute till sjöss t.ex.
Citera
2017-08-15, 19:54
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moretothis
Men gå och knulla en kapten så slipper du fantisera om det här i tråden i vart och vartannat inlägg.

Lägg ner sexspåret.
Jag tror att sex är helt ovidkommande i det här fallet. A red herring.
Citera
2017-08-15, 19:54
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Värsta är att han med enkla medel skulle kunna ljuga ihop en historia som försätter honom på fri fot eller får ett tämligen lågt fängelsestraff.

Njaa, det är ju inte en random kriminell som har försvunnit efter en "blöt natt" i obskyra kvarter. Då kan jag begripa att polisen/åklagarmyndigheten hellre ser på helgens trav-tips efter de vanliga förhören..

-Det finns en kändis-misstänkt gm..
-Offret : en ung, attraktiv (host-host) "erkänd" kvinnlig journalist..(vilket ger massmedialt intresse)

Myndigheterna tänker nog gå till botten med detta.
Citera
2017-08-15, 19:55
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Nej men det borde man kunna se på bild. Räcker med en ordentlig spark i ansiktet så skulle han få sig en blåtira. Bilder på han finns ju... Är ju betydligt enklare att bära ut henne om hon är medvetslös/död.

Var det inte någon som sa att man hade hittat hårstrån eller liknande i båten? Att det hade dragits bort hår "på ett onaturligt sätt" (helt utan källa givetvis). Det är ju lättare att lyfta ut henne genom att dra i hennes hår kanske, beroende på tidslag och hur hon låg (likstelhet). Vilket kan ha fått hår att lossna om det nu stämde.
Ett jack i näsan syns på bild när han räddats och står och pratar med politi.
Citera
2017-08-15, 19:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNoShow
Jo det var en intressant alterantiv idé. Snart dags att flytta tråden till konspirationsforumet eftersom få fakta men många ideer finns i fallet. Det här dramat är märkligt och spännande just i och med det faktumet att det finns ett rymdprogram och ubåtar och en del pengar med i bilden. Det gränsar till militär teknologi också så konspirationsteorierna kan bli riktigt bisarra.

Kan ju vara så att den världsvane journalisten ännu en gång gett sej ut på en långresa om försvinnandet är arrangerat, journalisten plockas upp ute till sjöss som sagt. Om kaptenen själv är inblandad i detta och det är en större konspiration så är han verkligen en iskall typ. Han beredd att bli manglad av rättsapparaten och ev. genomlida ett längre fängelsestraff för att senare åstadkomma något.

Minst lika troligt att han har blivit utsatt för någon slags komplott dock om journalisten stack iväg utomlands. I så fall sitter kaptenen i skiten rejält nu. Han blir anklagad för ett förvinnande/mord och om han berättar vad som hände ute till sjöss när en båt eller annan ubåt dyker upp och för iväg journalisten så kommer snuten kanske inte tro på det. Kanske nån konkurrent inom rymdbranschen vill plocka bort honom från marknaden i några år. Eller rymdprogrammet kanske betraktas som ett säkerhetsproblem i någon militär instans. Men de som deltar i komplotten hade ju kunnat göra sej av med kaptenen på nåt enklare sätt, de hade kunnat se till att han hastigt drunknar ute till sjöss t.ex.

Kanske det sista var åsyftat men något gick fel?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Nu blandar ni äpplen med päron, det är ett brott som begåtts och de måste sätta mördaren bakom galler som straff.

Det på medelhavet är inget brottsligt utan lycksökande infödingar som försöker ta sig över medelhavet, blanda inte det med brott och straff.

Brott? Vet man det?

En vuxen feministkvinna har inte hörts av på ett tag. Är det ett brott?

Det finns en misstanke. Det pågår en utredning.

Har någon dömts för mord utan ett brottsoffer, utan en kropp?
Citera
Medlem
Kolreds avatar
Nu vänder jag mig till någon flashback-GW och har denna fråga redan ställts så ber jag om ursäkt (gigantisk tråd och lite tid). Vilka möjligheter finns egentligen att hitta KW d.v.s. om hon är död och någonstans i havet?

Första scenariot: KW:s kvarlevor sänks med tyngder av något slag.

Andra scenariot: KW:s kvarlevor hamnar helt enkelt i havet utan tyngder och tillåts flytta om nu kvarlevor gör sådant?

Tacksam för svar då min egen kunskap i lik-i-hav-ämnet är något begränsade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in