2017-08-22, 23:16
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nej det gjorde hon verkligen inte. Det är en hyfsat stor öppning i toppen på tornet men där sitter ingen lucka. Luckan sitter längre ner i tornet och den är då fan inte i närheten av några 120 cm i diameter, på sin höjd hälften av det.
Jag misstänker detta grundar sig i ett av mina tidigare inlägg. 1200mm skrev jag, men det var själva svarven de använt som klarade av dessa mått. Mitt fel reddes sedemera ut.
Citera
2017-08-22, 23:17
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det var en man i en förening han blivit utesluten ur som blev dödad av en brevbomb. Så det var inte helt otrolig att han kände den mördade och han besatt ju förmodligen med sitt kemiintresse kunskaper om hur man tillverkar en bomb.

Citat:
Det är inte första gången som kriminalpolisen visat intresse för Peter Madsen. Redan 1994 gjorde hans stora intresse för sprängmedel att han blev förhörd om mordet på 29-årige Henrik Christensen, som dödats av en kraftig brevbomb på ett kontor i Köpenhamn två år tidigare.

Då hade Peter Madsen redan blivit utesluten ur raketklubben Dark för att de andra medlemmarna tyckte att han tog för stora chanser i sina experiment.

Han säger i boken ”Rocket-Madsen” att den kvinnliga kriminalaren frågade om hans politiska åsikter och sa att polisen visste att rakettillverkarna skulle kunna producera en bomb om de ville.

– Jag gav min förklaring och sa till henne att min politiska övertygelse var att vi skulle kolonisera hela universum. Och sedan hörde jag inte mer från dem, säger Peter Madsen i boken.

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det var en man i en förening han blivit utesluten ur som blev dödad av en brevbomb. Så det var inte helt otrolig att han kände den mördade och han besatt ju förmodligen med sitt kemiintresse kunskaper om hur man tillverkar en bomb.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OMrxl/peter-madsens-vilda-liv
Har läst om brevbombshistorien tidigare men inte uppmärksammat att han tidigare faktiskt blivit utesluten från samma förening som han som mördades med bomben. Det gör ju den saken betydligt mer intressant. Skulle inte förvåna mig om han hade med det och göra också.
Citera
2017-08-22, 23:17
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riomio
I dansk tv i kväll sa de att PM:s advokat sagt att torson har inget med ubåts saken att göra!
Ja, detta blir då en dealbreaker i detta fall. Är det KWs torso är han mer än grundligt rökt.
Citera
2017-08-22, 23:18
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
I dansk tv i kväll sa de att PM:s advokat sagt att torson har inget med ubåts saken att göra!

Om det stämmer är det ju helt otroligt sensationellt. Två döda/mördade kvinnor inom samma begränsade vattenområde.
Citera
2017-08-22, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Är du döv? Han bryter. Hörs tydligt att han har danska som modersmål.
ja han bryter, som danskar gör. Men han har bra uttal och talar på ett tydligt och naturligt sätt.
Citera
2017-08-22, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det är självklart att det kan vara någon form av testdocka. Jag har också sett mythbusters, men det är inget som berörs i videon och att den hänger på det sättet i taket kan jag inte se någon rimlig förklaring till. Det ser utan tvekan makabert ut. Det hade jag tyckt även om jag inte hade vetat vad jag vet idag.

Det är garanterat en testdocka som används under utvecklingen av raketerna:

Citat:
HEAT-1X
The first successful launch by Copenhagen Suborbitals was in 2011 and featured the HEAT-1X rocket, carrying the Tycho Brahe mini-spacecraft and a human-sized crash test dummy within
http://www.engineersrule.com/denmarks-diy-space-program/
Citera
Medlem
Citat:
Ovanligt korkat för att komma från en advokat.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Hans väninna som framträtt i media, säger också att han inte visat våldshandling, men däremot beskriver hon honom--- lite så där ursäktande.. Peter han är inte som andra blabla-
denna väninna hade stämt möte med Peter för en tur/date på ubåten i den vevan som u-båten blev eftersökt.
Så han bjöd ut kvinnor till u-båten för en tur, och han hade meddelat denna väninna att u-båten var i toppskick, just då fick hon veta att u-båten sänkts/sjunkit.
Hon och Peter M hade tidigare haft en relation.

Det fetade kan jag nog köpa, att Peter såg sin ubåt som en "love-boat" med nattkryssningar..
Citera
2017-08-22, 23:20
Medlem
Riomios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Om det stämmer är det ju helt otroligt sensationellt. Två döda/mördade kvinnor inom samma begränsade vattenområde.

Två? De har väl bara hittat en kropp.
Citera
2017-08-22, 23:21
Medlem
Citat:

Är du seriös? Om det skulle vara sant så är det ju helt sensationellt. Vem är det då och var är KW i så fall?
Citera
2017-08-22, 23:22
Medlem
Riomios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Är du seriös? Om det skulle vara sant så är det ju helt sensationellt. Vem är det då och var är KW i så fall?

Det var vad de sa.
Citera
2017-08-22, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Tror nog inte han tog på sig en ny overall för att stycka i.

Ja, han hade ombyte på båten ok. Men var kom den tredje kamoflageoverallen ifrån?
Va? Vad yrar du om? Du har ju snurrat in dig i din egen teori fullständigt.

Det krävs ett enda ombyte (om ens det), overallen som PM har på sig när han intervjuas av media en stund efter landstigningen.

OM PM har styckat någon kropp lär de kläder han hade på sig då (troligtvis samma som han hade på sig när han åkte ut) ligga på havets botten. Dvs efter att ha dumpat kroppen och sanerat båten så gott det gick.

När han hamnar i vattnet efter att ha sänkt båten har han samma kläder på sig som när han intervjuas (se bilderna då han kravlar upp i räddarnas båt), bara att de till intervjun har hunnit torka nog för att inte se genomdränkta ut (då det av den ursprungliga intervjun verkar ha gått minst en timme sedan han fiskades upp ur havet vilket stämmer rätt bra med avståndet från där båten sjönk) precis som hans hår inte är genomdränkt.
Senast redigerad av Praetori 2017-08-22 kl. 23:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in