2017-08-22, 22:59
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Han talar perfekt engelska, utan minsta brytning, och när han uttalar tyska fraser så gör han det också felfritt... Den här karl'n är inte dum, vad han än sedan är! Få människor är begåvade inom både matte och språk!

Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Är du döv? Han bryter. Hörs tydligt att han har danska som modersmål.

Ja, han bryter absolut. Men jag tycker han har tämligen lätt för att uttrycka sig.
Citera
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:
Han talar perfekt engelska, utan minsta brytning, och när han uttalar tyska fraser så gör han det också felfritt... Den här karl'n är inte dum, vad han än sedan är! Få människor är begåvade inom både matte och språk!
Jag talar engelska utan brytning och även två andra språk utan brytning. Gör mig knappast till särskilt begåvad.

Han är naturligtvis inte korkad, inget som tror det. Men han är verkligen inget geni, inget tyder på det. Han kallas för "uppfinnare" men har inte uppfunnit något, han kallas för "ingenjör" men har ingen ingenjörsutbildning.

Han arbetar i stora team på 20-40 personer och har även sponsorer så att för de som inte arbetar gratis så kan han ta in betald experthjälp.
Citera
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Det har hänt många gånger i verkligheten också.
Nej. Och därmed kvalificerar du dig som helt okunnig, då vet vi det, och vad tillför det tråden?

Åter till ämnet.
Om det nu verkligen är som Peder Madsen hävdar, att det har skett en olycka, varför har han då dumpat kroppen överbord? Och, varför har han då (vad det verkar) dessutom styckat kroppen? Det är konstigt att bara dumpa kroppen, speciellt när man befinner sig så nära land och dessutom när man hävdar att det är en "olycka".
Citera
2017-08-22, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Denna video är mycket intressant.
https://www.youtube.com/watch?v=Og_hMcYMLHU

I videon blir han intervjuad i raketverkstan. I taket hänger något som ser ut som en skyltdocka i en märklig ställning. Man ser den flera gånger, först vid 5:15 in i videon. Dockan hänger från taket i en kätting. Armar, underben och huvud är avdelade. Ingen förklaring ges i videon till varför dockan hänger där.

Är detta en manifestation av hans sjuka fantasier? Kan han själv ha hängt upp den?

Den dockan har ju alla kroppsdelar på plats, lederna är artikulerade på samma sätt som många sådana dockor men det är ju ingenting som saknas. Det är inte konstigare än Mythbusters "Buster" docka.
Bygger man rymdraketer, ubåtar och annat ser jag inte något konstigt i att de har testdockor i verkstaden.
Citera
2017-08-22, 23:03
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är sannolikt Randy som hänger i taket på verkstaden.

I det här klippet syns Randys raketfärd, förlorade ett ben på kuppen.

https://www.youtube.com/watch?v=D-3U0KOzAtc

De här sekunderna i filmen får mig att tänka på en naken styckad människa:

https://youtu.be/D-3U0KOzAtc?t=2m19s
Citera
2017-08-22, 23:04
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Jepp, det är helt sant, men det är strängt taget efter befruktningen.
Jo så är det ju, funderade mer på om ägget skulle kunna gå att återfinna vilket en infästning hade underlättat.
Citera
2017-08-22, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Joo-o.., han kan ha sysslat med det (rough-sex), men vi har inte hört något om detta. Tror nog att skvallerpressen håller på/har sökt igenom hans tidigare partners för skvaller.., men inget har kommit fram om det. För nu så säger det mig.., att Peter inte har visat en tidigare våldsam sida gentemot kvinnor.

Peter är ju nog även att beakta som en kändis i Danmark, så hans sängvanor borde inte vara så hemliga heller för pressen.

Utåtagerande sexliv, ja, men det förefaller frugan att vara nöjd med, vad vi vet än så länge. Det finns ju alltifrån öppna äktenskap, svingers till..?

Det tror jag på, det passar nog in i hans ego.
Påståendet att han inte använt våld mot kvinnor-kan också betyda att han aldrig hamnat i en situation där kvinnan sagt nej, eller sagt emot honom. Kim kanske sa nej-till något av hans förslag...
Hans väninna som framträtt i media, säger också att han inte visat våldshandling, men däremot beskriver hon honom--- lite så där ursäktande.. Peter han är inte som andra blabla-
denna väninna hade stämt möte med Peter för en tur/date på ubåten i den vevan som u-båten blev eftersökt.
Så han bjöd ut kvinnor till u-båten för en tur, och han hade meddelat denna väninna att u-båten var i toppskick, just då fick hon veta att u-båten sänkts/sjunkit.
Hon och Peter M hade tidigare haft en relation.
De kvinnor som han umgåtts med kanske inte var i Kim Valls klass, och en kvinna som Kim skulle nog inte välja en sådan Lufs till partner, däremot var hon säkert mycket intresserad av hans kändisskap -vad gällde raketer och u-båtar. Hon hade ett omvittnat intresse för att skriva om ovanliga mänskor.
Hon såg ingen fara i att tillbringa några timmar med detta "original" i en u-båt ute på havet.
Senast redigerad av moshes 2017-08-22 kl. 23:27.
Citera
2017-08-22, 23:06
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
S/M sessionen i en lada i Blomberg som slutade med mord, var det en del av en filminspelning och menar du att mördaren från Litauen kände Lisa?

Vad mördare eller galna gärningsmän gör har ganska exakt noll med S/M att göra. S/M bygger på frivillighet och överenskommelser. Och som tidigare påpekats. Det har med största sannolikhet noll med ämnet att göra. Ser man inte det har man nog noll koll på S/M och sett lite för mycket spännande filmer.

Återvänd till ämnet tack och släpp ens tanken på det. Det tillför inte tråden någonting. Bara irrelevant spekulation av okunniga med noll relevans för ämnet.
Citera
2017-08-22, 23:07
Medlem
Citat:

Han pratar engelska med dansk brytning med amerikansk släng och med brittiska ord.

Tyska får man gratis i Danmark eftersom man tvingas lära det i grundskolan i hans generation och nuvarande.
Citera
2017-08-22, 23:07
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Visst bryter han, det danska stötiga uttalet lyser igenom. Dessutom blandar han amerikanskt och engelskt uttal.
Citera
2017-08-22, 23:08
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Jag talar engelska utan brytning och även två andra språk utan brytning. Gör mig knappast till särskilt begåvad.

Han är naturligtvis inte korkad, inget som tror det. Men han är verkligen inget geni, inget tyder på det. Han kallas för "uppfinnare" men har inte uppfunnit något, han kallas för "ingenjör" men har ingen ingenjörsutbildning.

Han arbetar i stora team på 20-40 personer och har även sponsorer så att för de som inte arbetar gratis så kan han ta in betald experthjälp.

Mja håller med dig. Finns folk som kallas för genier eller "snillen" helt obefogat för att de besitter en helt annan kompetens. Det dessa människor gör är att de manipulerar och styr oerhört skickligt vilket får folk att tycka att de är genier. Att de är driftiga är ett av deras signum, de är s.k. födda ledare. Han är en ledare med andra ord och vet exakt hur han styr folk. Man märker det bra i videor, folk stirrar, stannar upp, lyssnar. Han säger. Man känner direkt vem som bestämmer. Och det har han, han har bestämt att denna ubåt är hans. Se bara andra kända ledare i världshistorien som "referens".
Citera
2017-08-22, 23:09
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
https://www.youtube.com/watch?v=Og_hMcYMLHU

Alltså, personligheten utifrån videon tycker jag inte är så otroligt mycket aspig. Däremot antisocial. Jag tycker också hans starka rynkor i pannan som förändras utifrån hans enformiga känslor är oroväckande. Självklart reagerar jag på dockan.

Jag hade en docka på mitt förra kontor, en skyltdocka. Den såg humoristisk och konstig ut. Men i detta fallet verkar dockan finnas där för att vara substitut för en morbid, bisarr tanke. Jag lägger också märke till den här
militära fascinationen.

I videon "Sky is the limit" har han en del ryckigheter för sig och drar sig genom håret om nu det skulle betecknas som aspigt.

Rynkorna , eller snarare de djupa fårorna i ansiktet är en mycket intressant iakttagelse som jag reagerade tidigt på i klippet när han intervjuas på väg mot polisbilen. Han ser otroligt sliten ut, alldeles vattensjuk, ögonen är glasartade i blicken och fåror djupa som kratrar i pannan och mellan ögonen. Jämför du hans utseende i videon ovan, med det närmast släta unga ansikte som framträder i videon som spelades in 2012 , " Sky is the limit" under föredraget, så är skillnaden slående. Ansiktet har totalt förändrats på bara 5 år till plufsigt, orent och dessa, som du säger, oroväckande djupa rynkor och fåror i framför allt pannan, Kan inte låta bli att tänka att det återspeglar en destruktiv utveckling som han genomgått under åren, perversionerna har djupnat och hans framgångar har inte gått som han velat. Döljer sig förmodligen enorma mindrevärdeskomplex i denna person.
Senast redigerad av PhDSalander 2017-08-22 kl. 23:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in