2017-08-22, 23:09
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Nej. Och därmed kvalificerar du dig som helt okunnig, då vet vi det, och vad tillför det tråden?

Åter till ämnet.
Om det nu verkligen är som Peder Madsen hävdar, att det har skett en olycka, varför har han då dumpat kroppen överbord? Och, varför har han då (vad det verkar) dessutom styckat kroppen? Det är konstigt att bara dumpa kroppen, speciellt när man befinner sig så nära land och dessutom när man hävdar att det är en "olycka".

Ja, sjöbegravning av styckad kropp talar inte för en olycka. En del har försvarat honom med att han blev chockad och visste inte vad han skulle göra när KW enligt honom råkade dö i en olycka. Så låt oss säga att han i chock slänger henne överbord för han vet inte hur han ska handskas med situationen och ljuger sedan om att hon lever och gått i land. Märkligt scenario, men konstigare saker har kanske hänt.

Men om den styckade torson är KW:s så faller det försvaret. Man blir inte så chockad när någon dör i en olycka att man råkar chockstycka den personen. Nej, man blir inte det. Så den troligaste slutsatsen är då att han dödade henne och styckningen är ett sätt att antingen lättare kunna transportera henne till vattenytan eller för att underlätta att hon snabbt försvinner i vattnet. Styckning som sexuellt motiv ger jag ett kanske-kanske. Men jag tror hellre på någon av de två tidigare förslagen.
Citera
2017-08-22, 23:10
Medlem
Dammigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag tycker inte diskussion är makaber. I alla inte här på FB. Somliga säger att rester av sperma/spermier kan klara sig trots förruttnelse och havsvatten. Andra inte. Istället för att bara acceptera ett svar är det viktigare att resonera kring vad som är tänkbart.

Mina frågor handlar inte om hur länge spermier överlever utan hur långt in i ett lik spermier kan tränga, dvs om de ligger skyddade från havsvatten efter de dött och hur motståndskraftiga sperma är mot förruttnelse i sommarvatten. Viktiga frågor om man funderar över ifall det går att fastslås att hon våldtagits. Alla våldtäkter behöver inte automatiskt ge skador i sludan och förruttnelsen plus vattnet kan ha förstört alla eventuella skador.

Spermier har väl ett eget dna även om de dött?
Citera
2017-08-22, 23:10
Medlem
Jan-Cogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Denna video är mycket intressant.
https://www.youtube.com/watch?v=Og_hMcYMLHU

I videon blir han intervjuad i raketverkstan. I taket hänger något som ser ut som en skyltdocka i en märklig ställning. Man ser den flera gånger, först vid 5:15 in i videon. Dockan hänger från taket i en kätting. Armar, underben och huvud är avdelade. Ingen förklaring ges i videon till varför dockan hänger där.

Är detta en manifestation av hans sjuka fantasier? Kan han själv ha hängt upp den?
Bra letat.
Bilden vid 6 minuter in...

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är sannolikt Randy som hänger i taket på verkstaden.

I det här klippet syns Randys raketfärd, förlorade ett ben på kuppen.

https://www.youtube.com/watch?v=D-3U0KOzAtc
Äh men fy fan. Slutet. Nu är det inte han som slänger iväg foten, men mår ändå illa.

Det är nog både en och två dockor som har fått sina lemmar avkapade i PMs dagar.
Och till slut räckte det inte att leva ut fantasierna på dockor.
Fy fan.
Citera
2017-08-22, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Den dockan har ju alla kroppsdelar på plats, lederna är artikulerade på samma sätt som många sådana dockor men det är ju ingenting som saknas. Det är inte konstigare än Mythbusters "Buster" docka.
Bygger man rymdraketer, ubåtar och annat ser jag inte något konstigt i att de har testdockor i verkstaden.

Ja det är självklart att det kan vara någon form av testdocka. Jag har också sett mythbusters, men det är inget som berörs i videon och att den hänger på det sättet i taket kan jag inte se någon rimlig förklaring till. Det ser utan tvekan makabert ut. Det hade jag tyckt även om jag inte hade vetat vad jag vet idag.
Citera
2017-08-22, 23:11
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirkDC
Okey, du har 120cm och du kröker ryggen när du klättrar, se gärna hur första personen när ubåten är upptagen hur hon med en viss korpulens och en lufttub på ryggen gled ned utan problem.
Nej det gjorde hon verkligen inte. Det är en hyfsat stor öppning i toppen på tornet men där sitter ingen lucka. Luckan sitter längre ner i tornet och den är då fan inte i närheten av några 120 cm i diameter, på sin höjd hälften av det.
Citera
2017-08-22, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vad är det här för djävla skit??? Spill inte min tid med att svara med något helt annat än det jag frågade efter.

Med tanke på ditt extremt bristfälliga svar så antar jag att du bara hittade på det där om att bomben var till någon PM inte gillade. Jag har bara sett att han blev förhörd för att han var känd som potentiell bombmakare pga. de kemiska likheterna hos raketbränslet, inte att han skulle haft någon relation till offret.
latmask. länken finns där i och om du öppnar den så kan du läsa själv
Citera
2017-08-22, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det var en man i en förening han blivit utesluten ur som blev dödad av en brevbomb. Så det var inte helt otrolig att han kände den mördade och han besatt ju förmodligen med sitt kemiintresse kunskaper om hur man tillverkar en bomb.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OMrxl/peter-madsens-vilda-liv

Tror det är osannolikt att PM skulle ligga bakom det dådet. Läser man mer om det fallet så finns det betydligt mer trovärdiga spår:

http://www.expressen.se/kvallsposten/avhoppare-pekar-ut-nazister-for-mordet/
Citera
2017-08-22, 23:13
Medlem
RumpNietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Han talar perfekt engelska, utan minsta brytning, och när han uttalar tyska fraser så gör han det också felfritt... Den här karl'n är inte dum, vad han än sedan är! Få människor är begåvade inom både matte och språk!

Jag måste tyvärr hålla med personen som redan svarat att Madsen har en STARK brytning i sin engelska, men jag är medveten om att det kan vara en svår sak att bedöma för de flesta. Han ligger iaf inte ens i närheten av någon modersmålslik varken amerikansk, brittisk eller australiensisk engelska utan har en väldigt tydlig "annan-europeisk" brytning på det där typiskt skandinaviska "har lärt sig brittisk engelska i skolan men modersmålets hårda konsonantljud (bl.a) hänger kvar"-sättet.

Håller dock med om att han absolut är hyfsat flytande rent ordförrådsmässigt sett.

Men sen är det väl dock ganska vanligt hos just psykopater att de ofta är överintelligenta hardcore-logistiker av INTJ/INTP-personlighet eller liknande som brukar vara bra på just dessa saker. Det är väl därför många seriemördare kommer undan med sina brott så länge, de flesta är absolut inte dumma i huvudet.
Citera
2017-08-22, 23:13
Medlem
Står en lång artikel i Aftonbladet om PM:s vidlyftiga liv där han utforskade Köpenhamns sexuella miljöer på alla möjliga vis. Han begränsade sig inte av att han var gift. Allt finns nedskrivet i en bok av Thomas Djursing. Mkt intressanta uppgifter.
Om Kim Wall hade läst denna bok så hade hon nog inte gått ombord på ubåten själv med PM.
Citera
2017-08-22, 23:14
Medlem
Riomios avatar
I dansk tv i kväll sa de att PM:s advokat sagt att torson har inget med ubåts saken att göra!
Citera
2017-08-22, 23:14
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Jo så är det ju, funderade mer på om ägget skulle kunna gå att återfinna vilket en infästning hade underlättat.

Och så hade hon mens säger vi så slår vi hål på denna tramsiga tes. Vad ska annars vara målet? Rädda ägget och skapa en Madsen baby? Trams.
Citera
2017-08-22, 23:15
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Vad mördare eller galna gärningsmän gör har ganska exakt noll med S/M att göra. S/M bygger på frivillighet och överenskommelser. Och som tidigare påpekats. Det har med största sannolikhet noll med ämnet att göra. Ser man inte det har man nog noll koll på S/M och sett lite för mycket spännande filmer.
Alla män som gillar att plåga kvinnor i en sexuell kontext begår inte brott utan gör det under kontrollerade former och med samtycke. Men alla som begår sexbrott mot kvinnor gillar att plåga kvinnor i en sexuell kontext.

I princip jämt när någon sexualsadistisk mördare åker fast så visar det sig att vederbörande konsumerar just S/M-porr, tex mordet på Lisa Holm, Anders Eklund, Hagamannen osv.

Om en man misstänks för mord på en ung kvinna och han försöker röja spåren av mordet medelst styckning och dumpning i havet så är ett intresse för S/M en stark indikation på ett tänkbart motiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in