2017-08-22, 22:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
En skyltdocka- ja malplacerad, vad är syftet med dockan.
Det vore intressant- om den svenska strippan som badade i verkstaden kunde bidra med sin berättelse, hade han en bassäng i verkstaden, och köpte in strippor som han kunde bada med?
Var detta hans aktivitet eller ingick övriga verkstads-jobbare också i strip-showen?
Låter crazy.
Han bodde på en husbåt med sin fru- visste hon om hans badande med strippor?
Mycket märklig information om hans privatliv som börjar komma fram.

Han lever i ett öppet förhållande med sin fru. I vissa öppna förhållanden berättar men öppet vem man träffar eller träffat. I andra förhållanden är det ens ensak vem man träffar eller träffat.
Citera
2017-08-22, 22:48
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Så makabert att man inte tror sina ögon. Sceneriet är detsamma som det vi fått veta, kätting, avdelade kroppsdelar, kvinnokropp.
På det fetade svarar jag . ja. Han kanske har nån sån där magisk relation till denna docka, kanske hans galjonsfigur eller sjöjungfru typ. Och nu "begravde" han Kim som symboliskt likt denna docka? Ja, det går knappast att ta in detta sammanträffande
Alltså tänk när kvällspressen får detta klipp i sina händer.

[COLOR=#FFFFFF]Spara[/COLOR]

Den där konstnärsgruppen han var medlem i gillade ju att hänga kvinnor (främst) i rep. Helst på båtar, såg det ut som. Är det en fetisch de delar? Och försökte han sig kanske på detta med Kim? Hon kan ha blivit skadad, t ex strypt.

Dockan såg jag honom använda för att se hur den passar i raketen så där kanske det finns en förklaring men dockan + konstnärerna + Kim är för mycket av en slump.
Citera
2017-08-22, 22:49
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Vagt off-topic, men det där var tamigfan rätt intressanta frågor. Efter lite funderande så kommer jag fram till att inget hindrar befruktning även om kvinnan avlidit per se. Inget, utom temperaturen, mer specifikt. Spermier tål lägre temperaturer än hela kroppar och befruktning kan ju ske in vitro. Vet inte vilken typ av inkubator som används för det, om det är 34 eller 37 grader eller rumstemp.

Rent energimässigt är både ägg och sperma oberoende av värdorganismen. Så ägget när det mognat och börjar vandra ner för äggledaren är oberoende av moderns cirkulationssystem. Dock, temperaturen om en kropp avlider kan kanske vara ett hinder, men det är faktiskt det enda praktiska hinder jag kan komma på. Jag tror inte pH förändras i slidan bara för att "ägaren" avlider, inte direkt iaf.

Så, vid första påseende, ja, en död kvinna kan bli befruktad. Det är ju nämligen ägget som blir befruktat och ägget kommer antingen ut vid mens (nu talar vi levande människor igen) eller sätter sig i livmoderväggen befruktat. Zygoten, dvs den diploida ägg/spermiesammanslutningen kommer att vara oberoende av kvinnans cirkulationssystem enda tills navelsträngen bildas och fostret börjat ta näring och respiration från kvinnans cirkulationssystem snarare än att leva på resurserna i ägget. Men, det är inte för inte som ägg är bland de större cellerna och i vissa fall jättelika som hos fåglar och reptiler. Just på grund av oberoende från kvinnan/honan.
Intressant sidospår, men jag tror att infästningen till livmodern hade varit svår. Slemhinnan måste aktivt ändras för att infästning ska ske.
Citera
2017-08-22, 22:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
https://www.youtube.com/watch?v=Og_hMcYMLHU

Alltså, personligheten utifrån videon tycker jag inte är så otroligt mycket aspig. Däremot antisocial. Jag tycker också hans starka rynkor i pannan som förändras utifrån hans enformiga känslor är oroväckande. Självklart reagerar jag på dockan.

Jag hade en docka på mitt förra kontor, en skyltdocka. Den såg humoristisk och konstig ut. Men i detta fallet verkar dockan finnas där för att vara substitut för en morbid, bisarr tanke. Jag lägger också märke till den här militära fascinationen.

Det är sannolikt Randy som hänger i taket på verkstaden.

I det här klippet syns Randys raketfärd, förlorade ett ben på kuppen.

https://www.youtube.com/watch?v=D-3U0KOzAtc
Citera
2017-08-22, 22:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon

Alltså, personligheten utifrån videon tycker jag inte är så otroligt mycket aspig. Däremot antisocial. Jag tycker också hans starka rynkor i pannan som förändras utifrån hans enformiga känslor är oroväckande. Självklart reagerar jag på dockan.

Jag hade en docka på mitt förra kontor, en skyltdocka. Den såg humoristisk och konstig ut. Men i detta fallet verkar dockan finnas där för att vara substitut för en morbid, bisarr tanke. Jag lägger också märke till den här militära fascinationen.

Han talar perfekt engelska, utan minsta brytning, och när han uttalar tyska fraser så gör han det också felfritt... Den här karl'n är inte dum, vad han än sedan är! Få människor är begåvade inom både matte och språk!
Citera
2017-08-22, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Intressant sidospår, men jag tror att infästningen till livmodern hade varit svår. Slemhinnan måste aktivt ändras för att infästning ska ske.
Jepp, det är helt sant, men det är strängt taget efter befruktningen.
Citera
2017-08-22, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Denna video är mycket intressant.

I videon blir han intervjuad i raketverkstan. I taket hänger något som ser ut som en skyltdocka i en märklig ställning. Man ser den flera gånger, först vid 5:15 in i videon. Dockan hänger från taket i en kätting. Armar, underben och huvud är avdelade. Ingen förklaring ges i videon till varför dockan hänger där.

Är detta en manifestation av hans sjuka fantasier? Kan han själv ha hängt upp den?

Jag är ganska säker på att det där inte är en skyltdocka, det är en sådan här: http://teknikensvarld.se/wp-content/uploads/2017/02/dummies-700x420.jpg Eller hur?

Varför han använder en testdocka kan jag inte riktigt svara på, men kan tänka mig att det inte är några konstigheter att använda sig av en testdocka i stället för att själv utsätta sig för tester i bygget av en ubåt eller vad det var som han hade för sig i videon.
Citera
2017-08-22, 22:54
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vad är det här för djävla skit??? Spill inte min tid med att svara med något helt annat än det jag frågade efter.

Med tanke på ditt extremt bristfälliga svar så antar jag att du bara hittade på det där om att bomben var till någon PM inte gillade. Jag har bara sett att han blev förhörd för att han var känd som potentiell bombmakare pga. de kemiska likheterna hos raketbränslet, inte att han skulle haft någon relation till offret.

Det var en man i en förening han blivit utesluten ur som blev dödad av en brevbomb. Så det var inte helt otrolig att han kände den mördade och han besatt ju förmodligen med sitt kemiintresse kunskaper om hur man tillverkar en bomb.

Citat:
Det är inte första gången som kriminalpolisen visat intresse för Peter Madsen. Redan 1994 gjorde hans stora intresse för sprängmedel att han blev förhörd om mordet på 29-årige Henrik Christensen, som dödats av en kraftig brevbomb på ett kontor i Köpenhamn två år tidigare.

Då hade Peter Madsen redan blivit utesluten ur raketklubben Dark för att de andra medlemmarna tyckte att han tog för stora chanser i sina experiment.

Han säger i boken ”Rocket-Madsen” att den kvinnliga kriminalaren frågade om hans politiska åsikter och sa att polisen visste att rakettillverkarna skulle kunna producera en bomb om de ville.

– Jag gav min förklaring och sa till henne att min politiska övertygelse var att vi skulle kolonisera hela universum. Och sedan hörde jag inte mer från dem, säger Peter Madsen i boken.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OMrxl/peter-madsens-vilda-liv
Citera
2017-08-22, 22:56
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Han talar perfekt engelska, utan minsta brytning, och när han uttalar tyska fraser så gör han det också felfritt... Den här karl'n är inte dum, vad han än sedan är! Få människor är begåvade inom både matte och språk!

Är du döv? Han bryter. Hörs tydligt att han har danska som modersmål.
Citera
2017-08-22, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Denna video är mycket intressant.

I videon blir han intervjuad i raketverkstan. I taket hänger något som ser ut som en skyltdocka i en märklig ställning. Man ser den flera gånger, först vid 5:15 in i videon. Dockan hänger från taket i en kätting. Armar, underben och huvud är avdelade. Ingen förklaring ges i videon till varför dockan hänger där.

Är detta en manifestation av hans sjuka fantasier? Kan han själv ha hängt upp den?

Det är väl inte sådär jättekonstigt att någon som bygger rymdraketer kan få användning för en skylt/krockdocka?
Citera
2017-08-22, 22:57
Medlem
AndersM79s avatar
Oavsett om det varit en olycka, dråp eller mord, (jag tror på det sista) och om det är Kims stympade kropp man hittat eller ej, så lär PM vara ganska rökt; Han lär ju inte kunna fundrais:a ihop något nytt projekt precis...
Citera
2017-08-22, 22:58
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirkDC
Jag förstår inte varför han ska ha behövt stycka henne i ubåten när tornets lucka är 120ch i diameter och han hade enkelt kunna knyta ihop hennes händer och lagt dom runt halsen och klättrat upp utan att strypa sig själv, det är bara ca 2-3 meter.
Jag antar att du menar 120 cm men det kan den inte vara på långa vägar. Glo precis i början här: https://www.youtube.com/watch?v=85apuqUzWCo

Hälften skulle jag säga, Ø 60 cm kanske och jag skulle säga att luckan på fördäck är lika stor. Men har man bara ett rep borde en man som PM klarat att hissa upp KW därigenom i ett stycke i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in