2017-08-22, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Jag tror tvärtemot defenitivt att man letar efter spermier i detta fall.

Klart man gör, om det går. Tar och topsar efter DNA. Man har inget att förlora på det antar jag.
Har ingen aning om hur fräsch kroppen är i realiteten, men något säger mig att det är svårt att leta på brukligt sätt. Kroppen sväller ju upp och jag är novis inom området, men vad säger att inte hela underlivet också svällt upp?
Citera
2017-08-22, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Detta är de enda fakta vi har i nuläget, allt annat är spekulationer!
Ja, ok? Vad vill du ha sagt med det?

Förutom att det inte sant. Vi har flera fakta. T.ex. att PM först uppgett att hon satts i land, senare att det har skett en olycka ombord. Vidare har en bål dykt upp och den stämmer på Wall med mått mätt och DNA-prov är taget och resultatet av detta uppges komma i morgon.

Inget av ovanstående är "spekulation", utan de utgör alla skäl till att anta att Wall är död. Att Wall lever, finns det ingenting som pekar på, så det är bara tom spekulation eller konspirationsteorilarv. Välj läger själv.
Citera
2017-08-22, 21:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Klart man gör, om det går. Tar och topsar efter DNA. Man har inget att förlora på det antar jag.
Har ingen aning om hur fräsch kroppen är i realiteten, men något säger mig att det är svårt att leta på brukligt sätt. Kroppen sväller ju upp och jag är novis inom området, men vad säger att inte hela underlivet också svällt upp?

Och "proppat" till så kanske något blir kvar och inte rinner ut?
Citera
2017-08-22, 21:08
Medlem
ItchyNScratchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Off topic:
Vad fan är du för en sjuk jävel?

Lite enklare att analysera huruvida kroppen blivit styckad eller ramlat sönder av sig själv om där finns bild. Btw, välkommen till internet, bilder på lik är inte en big deal här.
Citera
Medlem
Jag förstår inte varför han ska ha behövt stycka henne i ubåten när tornets lucka är 120ch i diameter och han hade enkelt kunna knyta ihop hennes händer och lagt dom runt halsen och klättrat upp utan att strypa sig själv, det är bara ca 2-3 meter.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Spermier simmar ju uppåt (inåt i kroppen), och det går fort. De tar sig in genom livmoderhalsen, genom livmodern och upp i äggledarna, där de inväntar ett ägg att befrukta. Det kan mycket väl finnas kvar spermier i livmodern eller äggledarna, förutsatt att hon levde några timmar efter samlaget. Efter döden vet jag inte om spermierna fortsätter att simma uppåt, men jag gissar inte eftersom de styrs av signaler. Slidan har t.ex. sur miljö under ägglossningen (men inte under mensen) hos en levande kvinna, och det tycker inte spermierna om så de vill simma därifrån, uppåt.

Undrar hur motståndskraftiga de är mot förruttnelse i vatten.
Citera
2017-08-22, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Det stora sökandet efter PM och Ubåten innan det ens kunde misstänkas att PM inte släppt av henne som han sagt.

Skulle i något inlägg i trådens början berott på att KW ringt pojkvännen från ubåten som sedan polisanmälde.
Eller var det mest rena spekulationer och fria fantasier som så frodas i tråden?

Har danska polisen gjort några uttalanden om KW gjort några telefonsamtal från ubåten (hon skulle ju haft med sig en mobil enligt andra inlägg i tråden).

Läste tidigare i tråden något om sms-trafiken mellan KW och hennes pojkvän gjort att man fattade misstankar tidigt. Vet inte om det är en trådsanning eller något Köpenhamnspolisen faktiskt gått ut med.
Citera
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Frågan är varför han kände sig tvungen att stycka kroppen om det var ett dråp som han beslutade att genomföra i all hast? Det talas om transportstyckning för att få ut kroppen genom luckan, men jag är tveksam till den teorin. Torso och lår står för 67% av kroppsvikten - det är ingen jättebesparing att göra som han gjorde så kan de kilona verkligen ha varit så avgörande att han valde att bloda ner hela båten? Dessutom - om båten var så nerblodad, hade det då inte varit bättre att sänka den på en plats där det skulle ta tid för polisen att hitta den, och sedan simma i land?

Om det är KW:s torso som är funnen kan jag egentligen bara se ett skäl till varför hon är styckad.
Jag betvivlar transportstyckning på grund av likstelhet eller svårighet att få ut kroppen ur ubåten.
Att avlägsna huvud, armar och underben för att försvåra identifiering? Inte sannolikt i dagens läge.
Styckning för att försvåra bedömning av dödsorsak? Nja.

PM har inte agerat adekvat på något sätt i den här historien. Om det är KW:s torso som hittats kan jag inte se en mer rimlig förklaring än att PM ville stycka henne.
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Jag menar att utan själva U-båten hade det inte blivit en sådan världssensation.
Den slutsatsen är väl inte så svår att dra.
Nej, jag bara hugger på varje antydan om att Madsens halvtaskiga och meningslösa skapelser skulle vara märkvärdiga. Hans five minutes of fame som hobbyingenjör har liksom passerat.
Nu däremot, blir ju det en sensationell story inte pga att han byggt en ubåt utan vad han gjorde i den. Och för han verkar vara spritt språngade galen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ja. Det är sannerligen väldigt svårt för oss alla att klargöra punkt 2 då du inte skriver vad den skulle kunna innebära.

Något händer i/utanför ubåten borde där ha stått men vad hur och när är ju omöjligt att spekulera i annat än att KW avled av följderna, att hon avled är ju dessutom erkänt.
Citera
2017-08-22, 21:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Hur fan orkar ni tjafsa om hans kläder eller om han är blöt eller inte. Klart polisen tagit hans kläder i beslag så fort de anat nåt inte står rätt till.

Det har med att utreda händelseförloppet att göra. Om och hur han betett sig för att dölja bevis t ex. Om det inte är intressant för dig så scrolla bara vidare,tack

[COLOR=#FFFFFF]Spara[/COLOR]
[/quote]

Men helt ointressant är det inte! Hur många glider runt med 3 st kamouflagemönstrade overallen i bagaget? På bilderna från torsdagskvällen har han kamouflagemönstrat på sig, bredvid KW. Blöt på räddningsbilden och återigen sedan en torr kamouflagemönstrad överdel på sig på polisbilden. Är det en stor översvallande trend i Danmark just nu, som onepiece eller så, med kamouflageoveraller som var och varannan dansk båtägare har, ja då ger jag mig, annars måste du ändå hålla med om att det är konstigt! Även om det inte kanske har med händelsen i sig att göra..[/quote]

Han har troligen köpt ett stort parti av dem på militärens överskottslager.
Citera
2017-08-22, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Frågan är varför han kände sig tvungen att stycka kroppen om det var ett dråp som han beslutade att genomföra i all hast? Det talas om transportstyckning för att få ut kroppen genom luckan, men jag är tveksam till den teorin. Torso och lår står för 67% av kroppsvikten - det är ingen jättebesparing att göra som han gjorde så kan de kilona verkligen ha varit så avgörande att han valde att bloda ner hela båten? Dessutom - om båten var så nerblodad, hade det då inte varit bättre att sänka den på en plats där det skulle ta tid för polisen att hitta den, och sedan simma i land?

Det är nog djävligt åbäkigt att baxa upp en död kropp men styckningen verkar grov. Offensiv styckning ser annorlunda ut. Lika troligt är det att han snappat upp att man om man vill komma undan skall se till att noga gömma undan sådant som kan avslöja dödsorsak. Om hon flyter upp med hål i huvet, brutna halskotor etc är det besvärande bevis. Dessa delar är lättare att sänka eller gömma. Under naglar kan finnas försvarsskador med dna. Vi vet inte hur han tänkt... Kanske tänkte han smyga in någonstans och gömma henne på land.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Styckmord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in