2017-08-14, 20:59
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hon var frilans, inte anställd väl? Vilket jag tolkar att dessa tidningar vid något tillfälle köpt någon artikel av henne. Men jag prenumererar på Time, läser The Guardian regelbundet men det plingade ingen igenkänningsklocka när hennes namn publicerades. Även om hon händelsevis skrev om annat än det jag kanske läser så var hon kanske inte "stjärnjournalist"

Anställd eller inte så blev hon anlitad flertalet gånger av dom. Hon hade många publicerade artiklar i The Guardian genom åren.

Går att läsa här:
https://www.theguardian.com/profile/kim-wall

Kanske inte en stjärna men över medelmåttig måste jag nog få säga.
Citera
2017-08-14, 21:00
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Exakt, och han hittades sedan en bit utanför Sövang.
Så frågan är var han varit där emellan?
Det måste väl ändå varit fler som sett honom efter 20.30
Solen går ner strax innan 21:00 och upp strax efter 05:30

Nästa sak vi vet är att han höll på att klyvas av ett fartyg på en led kring midnatt, utan några lanternor igång...
Citera
2017-08-14, 21:01
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
För hundrafemte gången. Tvisten är över. PM äger ubåten.

http://www.uc3nautilus.dk/
Äger kanske, men han hade inte pengar att underhålla den. Det finns ett inlägg där det på ett lagom skönt danskt sätt påpekas att om ubåten stod hos PM så skulle den varken ha tillgång till underhåll eller verkstad.

Jag tror att han sänkte den för att andra inte skulle få ta över "hans verk", nu när han visste att han skulle råka illa ut med tanke på vad han gjort med KW.

Det är så det är.
Citera
2017-08-14, 21:01
Medlem
Känns inte som någon idé att söka med hund om man inte vet var man ska söka.
Knappt någon idé att söka överhuvudtaget.

Men mycket hänger ju också på om man kunna konstatera att något saknas på ubåten som kunnat användas som tyngder.
Citera
2017-08-14, 21:02
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Såhär står

"Hans første forklaring til dansk politi gikk ut på at han torsdag kveld klokken 22.30 skal ha satt av Kim Wall ved Refsehaløen i København.

Dansk politi meldte søndag at Madsen senere har endret forklaring.

– Siktede har gitt oss forskjellige forklaringer, sa Jens Møller i danske politiet til Ekstra Bladet."

Jag kan inte annat än tolka det som att han ändrat sig. Han har inte släppt av henne vid restaurangen...

Det kommer bli lättare än en morgonfjärt att knäcka PM. Den människan är teknisk men långt ifrån smart. Jag ger det en, max två veckor innan han erkänt.
Citera
2017-08-14, 21:02
Medlem
Citat:
Anställd eller inte så blev hon anlitad flertalet gånger av dom. Hon hade många publicerade artiklar i The Guardian genom åren.

Går att läsa här:

Prestationsmässigt kan hon nog räknas som stjärna med svenska mått mätt. Fortfarande på tillväxt för internationella mått.

Dvs flicka^H^H^H^H^H^Hjournalist med en hel del potential.
Citera
2017-08-14, 21:03
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Enligt Aftonbladet var hon vid liv vid 20.30 och de befann sig då vid Middelrundsfortet

https://www.google.se/maps/place/Middelgrundsfortet/@55.720377,12.3856967,10z/data=!4m5!3m4!1s0x4653ad5b81672fed:0x1dfa656c2a6bf 28!8m2!3d55.7204698!4d12.6658576

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QVGdW/nya-bilder-pa-madsen-och-wall--ubaten-de-sag-avslappnade-ut
Det verkar inte alls otroligt att de tagit sig tillbaka på mellan två o tre timmar. Vi får inte utesluta att tidsangivelser kan diffa lite.
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Lite mer åt det konspiratoriska hållet.

PM finansierar sin verksamhet med sponsring och crowfounding.

Det kan inte vara så att KW har konfronterat PM med uppgifter som talar för att PM drog in pengar genom att förflytta flyktingar vattenvägen mellan Danmark och Sverige?

PM har bevisligen förmåga och vana att framföra fartyget med släckt belysning och har även möjlighet att förflytta sig under vattenytan.

Långsökt, men någonstans måste pengarna komma från, inbillar mig att få vill satsa pengar på PM:s vansinnesprojekt om man inte får avkastning.
Knark skulle ge större avkastning
Citera
Medlem
KW har betalat PM för att hjälpa henne att gå under jorden allt för att senare flytta till Thailand och dricka paraplydrinkar i lugn och ro. Case solved!
Citera
2017-08-14, 21:04
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Borealis
Det går att kolla, till exempel i databasen Sveriges befolkning 1990. Där står hon som flicka.
Tack för ett verkligt intressant svar. Jag känner inte till hur den databasen underhålls etc.
Men skall jag tolka det som att hon med säkerhet är registrerad som flicka vid tre års ålder? Om så är fallet är det ju fastslaget att hon inte torde vara transperson.
Senast redigerad av wwr 2017-08-14 kl. 21:08.
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Prestationsmässigt kan hon nog räknas som stjärna med svenska mått mätt. Fortfarande på tillväxt för internationella mått.

Dvs flicka^H^H^H^H^H^Hjournalist med en hel del potential.
Vad har det med saken att göra?
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Går att läsa här:

De köper artiklar av frilansare. Över medelmåttig kanske men inte så jämn att det var intressant att anlitas för en fast spalt, kolumn. Vilket möjligtvis kan innebära att man vinklar något hårdare än det förtjänar för att det helt enkelt ska bli intressant och säljbart som reportage?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in