2017-08-22, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Så, jag hittar en kropp i skogen och utav outgrundlig anledning styckar jag den. Då är jag mördare?
Det börjar bli besvärande rent juridiskt ja. Om två personer är närvarande och endast en av dem överlever så finns det egentligen bara en person kvar som kan säga om det är mord eller inte (ur en rent sanningsmässig synvinkel) och det är MGM, men juridiskt så finns fortfarande möjligheten att personen döms för mord ja.
Citera
Medlem
vichy6s avatar
Han tror nog aldrig att kroppen hittas

Han är ju uppfinnare
Citera
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItchyNScratchy
Finns där bild på det hittade liket?
Off topic:
Vad fan är du för en sjuk jävel?

On topic:
Att någon överhuvudtaget köper historien att det varit en olycka är ju ett skämt. En mördare som drar en vals för att slippa straff eller komma lindrigare undan. Svårare än så är det inte. Efter DNA matchen som kommer snart är fallet klappat o klart.
Citera
2017-08-22, 00:37
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Jag är inte alls insatt i sånt som har med sänkning av kroppar att göra..
Men rent spontant känns det inte som att man sänker henne med vikter på armar och ben? Känns mer som att man sänker kroppen genom att ha fast nånting i framförallt benen/fötterna.

Även om han sänkt henne i ben/armar så låter det konstigt att huvudet också ska ha lossnat. Tror att det behövs mer än 2 veckor i vatten för att lemmar och huvud ska lossna om man sänkt kroppen i ett helt stycke ifrån början.

Det är en för kort tidsrymd för att en kropp ska börja dela sig själv i vattnet. Däremot kan kroppen ha kommit i närheten av en tankbåts propeller eller något sådant och delats på så sätt.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Den där fantasin är ju egentligen inte särskilt kriminell annat än störande av ordning.
Någonstans i fantasin finns något kriminellt med i bilden eftersom han är jagad av enormt många poliser. Tippar att han undviker att nämna just varför han är jagad eftersom det inkluderar våldtäkt och styckmord. Han vill skapa en happening av gigantiska dimensioner. Just nu är han på alla tre skandinaviska ländernas tidningars förstasidor.

Citat:
Ursprungligen postat av Madsen
Jag skulle gärna, i all hemlighet, vilja bygga en jättestor vätgasballong och flyga in över Köpenhamn i den, medan en flod av polisbilar jagar mig nere på jorden. Ballongen skulle jag landa mellan de två spirorna på Roskilde Domkyrka, medan polisen står redo att fånga mig. Jag vet inte om det är precis det här jag kommer att göra, men jag vill gärna skapa en happening av gigantiska dimensioner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Yes..

Polisen väntar bara på all bevisning, så att de får orsak att "ladda om" ifrån vållande, till något annat med längre straffsats..
Polisen gör nog vad de kan för att gräva fram så mycket som möjligt. Sen är det upp till åklagaren att försöka använda det polisen grävt fram för att bygga ett åtal som håller i rätten. Om det kommer att bli åtal för mord, dråp eller vållande och brott mot griftefriden lär vi inte få veta förrän om ett par veckor tidigast.
Citera
2017-08-22, 00:38
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stavparkett
Torson tillhör tjejen och dräparen är Madsen. Man parterar inte en död person efter en olyckshändelse, man ringer SOS.

Oj, du vet både att kroppen tillhör Kim Wall och att det var Madsen som styckade henne. Hur? Var du där? Kanske tillochmed inne i u-båten?
Citera
2017-08-22, 00:39
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Så, jag hittar en kropp i skogen och utav outgrundlig anledning styckar jag den. Då är jag mördare?

Vi vet ännu ej om 1) det är en olycka/dråp/vållande eller *mord* och 2) vi vet inte säkert om det är PM eller havet som utfört styckningen och 3) givet styckning, vet vi inte när PM kom på den idén, om den var nödvändig för hans stolliga "sjöbegravning" eller för att det var lite kul...

Ja, och 4) förstås. Vi vet inte om bålen som är hittad är Walls eller inte. Även om det verkar rätt troligt...

Nu uttalade jag mej mer om det här fallet och om en ev mördare. Och som svar på hur PM kunde vara en då iskall mördare, så att han väntade i tio timmar.
Visst vi kan spekulera om skogar,propellrar och hittade lik hur länge som helst.

Men allt här är och förblir spekulationer. PM är väl egentligen den ända som vet exakt vad som hänt.

Men På vilket sätt anser du att det är det troligt att det är KW dom funnit lemlästad , mer än att KW saknas på i stort sätt samma ställe ?

Go natt
Citera
2017-08-22, 00:40
Medlem
Hur fungerar det rent praktiskt om man vill dumpa en kropp från denna u-båt? Är det så att den måste lyftas vertikalt, hur långt i såfall?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
PM hade troligtvis aldrig varit med en kvinna sexuellt, tidigare. Han hade aldrig haft tid att grubbla på saken, ens. All hans sexualitet har under åren sublimerats till intresset för raketer
och u-båtar.

När han nu blev ensam med en liten pudding så bubblade åratals förträngd sexualitet upp inom honom och han hade inte en chans att stå emot den häftiga begär som nu bergtog honom. Han hade inte en chans att stå emot sig själv och ingen såg ändå på.

Hur närmar man sig en kvinna man vill lägra, första gången? Förmodligen som en klumpig drullputte vilket borde upplevas som frånstötande av föremålet för ens "ömma låga". Hon backar. Och så går det som det går med kärleken som spårar ur och slutar på det mest blodiga viset.
Din idé är att PM har fru men har troligtvis aldrig varit med en kvinna sexuellt, tidigare? Om han har dragningar åt det kvinnliga könet så skulle jag då tycka att han varit alldeles väldigt oföretagsam gentemot sin hustru.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Hur tar man reda på vems torso det är? Det finns väl inget DNA register som man kan kolla upp?
Citera
Medlem
Vanligtvis så brukar man kunna luska ut en teori om varför och hur mordet/olyckan har gått till, men här sitter jag som ett stort frågetecken.

Om det nu är ett mord, vad kan ha fått honom att utföra detta vansinnesdåd? Var ju inte direkt en hemlighet för någon att Kim Wall befann sig på hans båt, så ett mord i det läget hade inte varit något annat än idioti från Madsens sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in