2017-08-22, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villalarm
Att inte vilja prata eller att vilja "gå in i sig själv" för en stund är inget tecken på avsaknad av empati/ånger. Tvärtom är det ett tecken på skuldmedvetande.

Då hade han med största sannolikhet gråtit, skakat och varit helt knäckt över vad han varit med om
(om det är Kim som hittats och han har styckat henne).

Att hålla sig iskall, tänka över situationen i efterhand inför att träffa myndigheter och press när han kommer i land, för att sedan komma med lögner, visar inte på skuldmedvetande.
Det visar på narcissism alt. psykopati.

Han har inte vid något tillfälle hittills, visat på att vara skärrad eller chockad.
Citera
2017-08-22, 14:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Varför kan inte föräldrarna bara idintifiera bålen?

Är väl rätt stor risk att föräldrar till en 30-årig kvinna inte vet hur hon ser ut på bålen, naken. Om det inte finns något distinkt födelsemärke, då. Dessutom skulle det vara en skräcksyn för ett par föräldrar. Den lär ju vara uppsvullen, åtgången, uppruttnad...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
De skulle bara lämna ett besked på eftermiddagen. Ingen presskonferens annonserad.
Cyklisten fann torson 15.42
Ja tidig eftermiddag sas det så det borde komma någon info snart!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Offensiv styckning behöver inte vara planerad och behöver heller inte innefatta sex eller sadistiska lekar utan en rad andra möjligheter finns givetvis. Kjol är inget hinder för en styckning vi knälederna.
Är det KW's kropp som har hittats gissar jag på att PM kapat benen och armarna för att sen våldta KW under natten, och till slut skära av huvudet.

Någon annan sa tidigare att PM kan ha bjudit KW på något och drogat henne för att få kontroll.

Att kroppen som hittades suttit fastbunden i en kätting tyder starkt på att någon haft för avsikt att GÖMMA kroppen på havsbottnen, d.v.s. att själva STYCKNINGEN eller att KROPPEN utgör bevis för någonting. Detta sammanstämmer med PM's inledande lögner om att ubåten inte sänktes medvetet, och att KW satts iland på kvällen.
Citera
2017-08-22, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Han ville nog inte bli räddad för då hade han kunnat smyga iland istället

Hmm... det där förstod jag inte.
Citera
2017-08-22, 14:44
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Varför kan inte föräldrarna bara idintifiera bålen?

Just bålen är något som inte alla har totalkoll på hos nära och kära. Sen har bålen legat i vatten och ruttnat. Så själva huden är sig inte lik.
Citera
2017-08-22, 14:45
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Är väl rätt stor risk att föräldrar till en 30-årig kvinna inte vet hur hon ser ut på bålen, naken. Om det inte finns något distinkt födelsemärke, då. Dessutom skulle det vara en skräcksyn för ett par föräldrar. Den lär ju vara uppsvullen, åtgången, uppruttnad...
Man lär känna igen, men kanske ännu lättare för en tidigare pojkvän.
Citera
2017-08-22, 14:47
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valyth

Att kroppen som hittades suttit fastbunden i en kätting tyder starkt på att någon haft för avsikt att GÖMMA kroppen på havsbottnen, d.v.s. att själva STYCKNINGEN eller att KROPPEN utgör bevis för någonting. Detta sammanstämmer med PM's inledande lögner om att ubåten inte sänktes medvetet, och att KW satts iland på kvällen.

Hur ær det med kættingen, har det blivit bekræftat ?

(har ju lite gått "fram och tillbaka" med det)
Citera
2017-08-22, 14:48
Medlem
Citat:
Man lär känna igen, men kanske ännu lättare för en tidigare pojkvän.
Hon HAR ju en pojkvän.
Själv hade jag nog varken känt igenom min vuxna dotters eller vuxne sons bål. Inte efter tio dagar i vattnet. Men hela kroppen (även utan huvud) hade jag känt igen. Men gud vet om jag klarat av att se det ens.
Citera
2017-08-22, 14:49
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det har redan fastslagits att KW är antecknad som flicka i svenska register när hon var några år gammal, så transa var hon inte. Utseendemässigt syns inget asiatiskt i hennes utseende. Kim heter även etniska svenskar. Jag känner minst en.

Finns en manlig KW också i Trollhättan. För övrigt ungefär lika många manliga som kvinnliga Kim och de flesta är inte asiater. Sedan är Kimwall ett vanligt efternamn. Släpp det tramsspåret.

Vi kommer inte att få någon bekännelse som alla litar på. Bara det allra värsta skulle lämna tvivlarna utan invändningar.
Citera
2017-08-22, 14:49
Bannlyst
när jag kollade på avsnittet på tv för ett tag sedan om hans raketer så fick jag känslan över att denne man va väldigt speciell i sätt och sinne tyvärr , om han nu har gjort detta vidriga som misstänks så blir jag inte förvånad , han ville uträtta något i sitt liv , bli känd ...... och det har han tyvärr blivit nu på bekostnad av en kvinnas liv eventuellt ............... så tragiskt bara !!!!
Citera
2017-08-22, 14:50
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Just ubåts-propellrar är osedvanligt stora, beroende på varvtal kan kroppen orsakas olika typer av skador. Tycker inte att man kan avfärda den teorin än.

Jag har inte läst att det kommit några särskilt detaljerade beskrivningar från polisen om hur pass väl ”styckad” torson varit. Det skulle kunna vara en del av torso som återfunnits, kanske bara tillräckligt för att kunna avgöra att det handlar om en kvinna, men att man valt att inte närmare beskriva just den detaljen.
Nej polisen har inte beskrivit det detaljerat. Men igår ska uppgifter läckt att det rör sig om en kropp utan huvud och (under?)-armar och benen avsågade vid knäna. Sanningshalten okänd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in