2017-08-22, 14:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
I och för sig, men 4564 kvinnor i Sverige heter Kim i Sverige.
https://svenskanamn.alltforforaldrar.se/hur-manga-heter/Kim

Exakt. Och jag känner en av dem. Så Kim betyder inte att man är asiat eller transa, vilket ju är en linje somliga driver i tråden.
Citera
Medlem
Rickard Olssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Övningsscenario från marinen.... Du menar att det här inte kan hända - varför övar de då?

Om du får vatteninträngning i ubåten på djup så kommer det inträngande vattnet att höja trycket på luften i resten av ubåten. Under normal gång har man inget övertryck i ubåten.
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det jag tycker är lite märkligt är att när han kommer upp i räddningsbåten vill han inte ha torra kläder, han vill slippa prata och han "vill gå in i sig själv för en stund". Själv hade jag tackat översvallande och varit hur pratsam som helst. Framför allt när ens egen ubåt sjunkit.
Pratsam eller inte...vi har alla olika personligheter. Däremot tycker jag det är konstigt att han ser så "torr" ut när de kommer iland. Jag vet att det diskuterats förut men jag ser ingen förklaring. Såväl hår som kläder och skor ser torra ut?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Skulle inte polisen ha en presskonferens idag ang. torson som blivit funnet ?

(någon som vet vilken tid ?)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tror absolut inte KW "snokat reda på något prekärt" om PM. Det konstigaste han gjort i sitt liv är förmodligen det här, allt annat lär blekna i jämförelse. Dessutom är man galen om man konfronterar någon med känsliga uppgifter på en ubåt. Nä, det här är mycket enkelt tror jag. Fram till dess att hon dog, då började kaoset.

Håller inte alls med.
Peter Madsen har varit inblandad i otaliga personliga och ekonomiska kontroverser, och inte minst har turerna kring ubåten varit rejält konfliktladdade och prestigepräglade. med tanke på Kim Walls journalistik så skulle det dessutom inte alls förvåna mig om hennes egentliga fokus i storyn har varit just på detta i ett försök att gräva fram oegentligheter. Och om du har följt med i rappoprteringen och hans historia så finns där en del att gräva i. Många journalister, inte minst kvinnliga, i den genren är ofta oförsiktiga och våghalsade och lite naiva inför faror.
Med tanke på hans narcissistiska och erkänt tvära karaktär kan jag mycket väl tänka mig att det kan ha slagit slint hos Madsen om han attackerats med frågor som varit känsliga för honom - särskilt om han har vaggats i tron att det skulle vara en insmickrande artikel som låg till grund för intervjun.
Citera
2017-08-22, 14:37
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
2485 kvinnor i Sverige har Kim som förnamn. Kan vi lägga ner HBTQ-spåret nu?

http://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/namnsok/Search/?nameSearchInput=kim

Ja, jag hoppades det var nerlagt efter första gången det dök upp, men somliga tror uppenbarligen att Kim är ett namn som bara män, transor och asiater har.
Citera
2017-08-22, 14:37
Medlem
AussieRedMans avatar
Varför kan inte föräldrarna bara idintifiera bålen?
Citera
2017-08-22, 14:38
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Osannolikt. Det här har ju avhandlats en jävla massa i tråden redan (propeller-grejen), men att en propeller skulle ta tag i en hel kropp och lyckas avlägsna armar, ben, och huvud.... Snacka om propeller med specifik talang. Hade propellern tagit tag i ett lik hade den ju antingen kapats i mitten eller en arm, eller båda benen eller något. Inte huvud+höger arm+vänster arm+vänster ben+höger ben
Just ubåts-propellrar är osedvanligt stora, beroende på varvtal kan kroppen orsakas olika typer av skador. Tycker inte att man kan avfärda den teorin än.

Jag har inte läst att det kommit några särskilt detaljerade beskrivningar från polisen om hur pass väl ”styckad” torson varit. Det skulle kunna vara en del av torso som återfunnits, kanske bara tillräckligt för att kunna avgöra att det handlar om en kvinna, men att man valt att inte närmare beskriva just den detaljen.
Citera
2017-08-22, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Den var väl på förmiddan, tror jag?
Citera
2017-08-22, 14:40
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

De skulle bara lämna ett besked på eftermiddagen. Ingen presskonferens annonserad.
Cyklisten fann torson 15.42
Senast redigerad av Tomato 2017-08-22 kl. 14:42.
Citera
2017-08-22, 14:41
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
[/b]
Det ser ut som den gröna overallen, MEN det är ju väldigt konstigt att den ser torr ut när han kommer i land!?! Samtidigt ville han ju inte ha andra andra kläder som han blev erbjuden och att de i båten skulle haft en likadan grön overall verkar ju inte så troligt!
När han kliver iland på bryggan verkar även skorna och håret vara torra. Det plaskar gärna kring våta skor. De hade knappast skor i rätt storlek med sig.
Citera
2017-08-22, 14:42
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn Lauritz A
Håller inte alls med.
Peter Madsen har varit inblandad i otaliga personliga och ekonomiska kontroverser, och inte minst har turerna kring ubåten varit rejält konfliktladdade och prestigepräglade. med tanke på Kim Walls journalistik så skulle det dessutom inte alls förvåna mig om hennes egentliga fokus i storyn har varit just på detta i ett försök att gräva fram oegentligheter. Och om du har följt med i rappoprteringen och hans historia så finns där en del att gräva i. Många journalister, inte minst kvinnliga, i den genren är ofta oförsiktiga och våghalsade och lite naiva inför faror.
Med tanke på hans narcissistiska och erkänt tvära karaktär kan jag mycket väl tänka mig att det kan ha slagit slint hos Madsen om han attackerats med frågor som varit känsliga för honom - särskilt om han har vaggats i tron att det skulle vara en insmickrande artikel som låg till grund för intervjun.

Thomas Djursing som skrivit en bok om PM hävdar att det inte finns en journalist som intervjuat PM utan konflikter och att PM inte klarar av att man skriver något ofördelaktigt. Detta sa Djursing medan han fortfarande trodde att PM inte hade något med försvinnandet av KW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in